• Anonym (Annonym)

    Är hon för ung?

    Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

    Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

  • Svar på tråden Är hon för ung?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-25 13:22:30 följande:
    Men det är precis detta. Om detta är din sanning så acceptera att det är så och gå vidare. Sluta älta. Du dömmer minst lika mycket då du helt enkelt inte är intresserad om varför någon tycker som dom gör. Allt är bara buhu det är synd om dig som inte får godkänt av alla kvinnor för du gillar yngre kvinnor. Vi vet att du gillar yngre kvinnor...mer än jämnåriga, då du ALDRIG berättar om erfarenheter med jämnåriga.

    Sen förresten, förstår du att det finns massa troll i dessa  forum på nätet som bara vill skada och tycker det är roligt p driva med andra? Det gör att du inte kan se dessa svar du får som en helt sann bild av samhället.
    Jo, jag har frågat tidigare i trådar varför kvinnor anser sig kunna säga vad som helst, och hyckla, göra samma sak som de kritiserar män för, osv. 
    Jag förstår inte varför kvinnor vill vara den typen av människor.

    Jo, jag har många gånger skrivit om jämnåriga och äldre.

    Ja, jag vet att det finns såna lodisar här.
    Grejen är att jag träffat på dom irl också, även bland närstående. Min syster t ex.
    Kvinnor som är missunnsamma, dömer, och hycklar.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 13:39:02 följande:
    Jo, jag har frågat tidigare i trådar varför kvinnor anser sig kunna säga vad som helst, och hyckla, göra samma sak som de kritiserar män för, osv. 
    Jag förstår inte varför kvinnor vill vara den typen av människor.

    Jo, jag har många gånger skrivit om jämnåriga och äldre.

    Ja, jag vet att det finns såna lodisar här.
    Grejen är att jag träffat på dom irl också, även bland närstående. Min syster t ex.
    Kvinnor som är missunnsamma, dömer, och hycklar.
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Vettigt inlägg
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 12:46:33 följande:
    Läs i trådar om åldersskillnader så ser du att dom flesta kvinnor dömer män. Och att det är mer fritt fram för kvinnor att själva träffa yngre. Högre i tak.

    Tar bara några sekunder att scrolla förbi oönskade inlägg.

    Jag är i grunden positiv.
    Men jag har inte mycket positivt att säga om dom flesta kvinnors inställning när det gäller åldersskillnader.
    Jag har svårt för hyckleri.
    Men du dömer ju själv minst lika mycket.
    Du dömer alla kvinnor utifrån vad några kvinnor har sagt till dig eller som du har läst i trådarna här.
    Det är väl lika mycket hyckleri av dig,i så fall. 
    Och du kan ju inte projicera det som några personer skriver på ett diskussionsforum,på alla andra kvinnor i världen.
    Och dessutom så borde du veta att det finns många nättroll här i forumet så bara är ute efter att provocera.
    Så ta inte allt som skrivas här på så blodigt allvar. 

    Om du i grunden är positiv så borde du också kunna jobba på att bli av med de här negativa tankarna.
    Så mitt råd till dig är att söka hjälp hos en professionell där du kan älta så mycket du vill istället för att kapa trädarna här.
    Det blir,som sagt,tröttsamt och det är respektlöst gentemot TS att ta över trådarna med dina egna problem. 
    Så försök håll dig till ämnet och sluta diskutera dina egna problem om du vill slippa få svar från personer som blir irriterade på dig. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 10:34:06 följande:
    Ja, det är fel.
    En 22-årig tjej skrev till mig. Hon tog alltså första steget.
    Jag gjorde fel som svarade henne. Hon var singel, jag också.

    Det är stor skillnad mot när kvinnor pratar med killar. Hon kan vara i ett förhållande, eller han är det, och det är inte lika fel då.

    Det här är alltså inte vad jag tycker.
    Det är kvinnor som säger detta.
    Har du inga synpunkter på att TS är i en relation och har barn? Det är väl ändå det som är huvudsaken här.
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 13:39:02 följande:
    Jo, jag har frågat tidigare i trådar varför kvinnor anser sig kunna säga vad som helst, och hyckla, göra samma sak som de kritiserar män för, osv. 
    Jag förstår inte varför kvinnor vill vara den typen av människor.

    Jo, jag har många gånger skrivit om jämnåriga och äldre.

    Ja, jag vet att det finns såna lodisar här.
    Grejen är att jag träffat på dom irl också, även bland närstående. Min syster t ex.
    Kvinnor som är missunnsamma, dömer, och hycklar.

    Nu är du där igen! Att du aldrig kan ge dig. Du har så stora problem som gör att många går fullständigt fnatt på dig. Skulle vilja ruska om dig och säga några väl valda sanningar. Men det hjälper troligen inte. Du har fastnat och vill inte vidare. Du har bestämt din åsikt om kvinnor, ålder, dömande mm. Nu kom du syster upp igen. Du påstod på tidigare fråga att du inte hade några problem med relationer med kvinnor. Både närstående och andra. Varför sitta här mär du snart passerat dina prime years och älta samma jävla dravel. Kapa trådar och höra allt till ditt buhu jag var/är intresserad av en 20-25 år yngre kvinna som dessutom erkände två år senare att hon ville ligga. Du v å g a r inte satsa på ett sunt förhållande med jämnårig kvinna. När jag frågade dig om sexuella preferenser så kunde du tänka dig ha en relation med en man. Sett dig bejaka detta i andra trådar. 


    Du vågar inte ta tag i ditt liv. Lägga dig på terapisoffan. Du ältar och har det förjävligt med du vet vad du har och inte vad du får så därför jamar du vidare i den skit du står i. Du är en riktig fegis! Du är in karl nog att ta tag i dig själv och din syn på livet. I synnerhet relationer och kvinnor. 


    Därför vill jag ruska om dig och se till att du får hjälp. Du är en vår dröm för en terapeut. Skulle gärna gräva och lotsa men allt för irriterad för att kunna göra ett bra jobb. 


    Over and out. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    molly50 skrev 2022-06-25 15:08:43 följande:
    Men du dömer ju själv minst lika mycket.
    Du dömer alla kvinnor utifrån vad några kvinnor har sagt till dig eller som du har läst i trådarna här.
    Det är väl lika mycket hyckleri av dig,i så fall. 
    Och du kan ju inte projicera det som några personer skriver på ett diskussionsforum,på alla andra kvinnor i världen.
    Och dessutom så borde du veta att det finns många nättroll här i forumet så bara är ute efter att provocera.
    Så ta inte allt som skrivas här på så blodigt allvar. 

    Om du i grunden är positiv så borde du också kunna jobba på att bli av med de här negativa tankarna.
    Så mitt råd till dig är att söka hjälp hos en professionell där du kan älta så mycket du vill istället för att kapa trädarna här.
    Det blir,som sagt,tröttsamt och det är respektlöst gentemot TS att ta över trådarna med dina egna problem. 
    Så försök håll dig till ämnet och sluta diskutera dina egna problem om du vill slippa få svar från personer som blir irriterade på dig. 
    Tycker du?
    Jag lägger mig inte i och talar om för kvinnor vilka dom kan träffa. Jag har träffat många kvinnor irl som både legat med yngre killar, och varit ihop med dom. Det angår inte mig.
    Jag har aldrig sagt att alla kvinnor är såhär.
    Men jag har sett att dom flesta kvinnor, både här och irl, dömer mer än vad män gör, och hycklar.

    Jag vet att kvinnor själva inte skulle gilla om män la sig i på samma sätt och talade om för kvinnor hur dom ska leva sina liv.

    Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

    Jag tar inte allt på allvar här numera. Tidigare så tog jag åt mig av kommentarer, när jag var kär i en yngre tjej. Jag kände mig sårbar och hade det jobbigt då.

    Men jag konstaterar att kvinnor har högre i tak att bete sig hur som helst.
    Det gillar jag inte.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kimchi) skrev 2022-06-25 15:21:35 följande:

    Nu är du där igen! Att du aldrig kan ge dig. Du har så stora problem som gör att många går fullständigt fnatt på dig. Skulle vilja ruska om dig och säga några väl valda sanningar. Men det hjälper troligen inte. Du har fastnat och vill inte vidare. Du har bestämt din åsikt om kvinnor, ålder, dömande mm. Nu kom du syster upp igen. Du påstod på tidigare fråga att du inte hade några problem med relationer med kvinnor. Både närstående och andra. Varför sitta här mär du snart passerat dina prime years och älta samma jävla dravel. Kapa trådar och höra allt till ditt buhu jag var/är intresserad av en 20-25 år yngre kvinna som dessutom erkände två år senare att hon ville ligga. Du v å g a r inte satsa på ett sunt förhållande med jämnårig kvinna. När jag frågade dig om sexuella preferenser så kunde du tänka dig ha en relation med en man. Sett dig bejaka detta i andra trådar. 


    Du vågar inte ta tag i ditt liv. Lägga dig på terapisoffan. Du ältar och har det förjävligt med du vet vad du har och inte vad du får så därför jamar du vidare i den skit du står i. Du är en riktig fegis! Du är in karl nog att ta tag i dig själv och din syn på livet. I synnerhet relationer och kvinnor. 


    Därför vill jag ruska om dig och se till att du får hjälp. Du är en vår dröm för en terapeut. Skulle gärna gräva och lotsa men allt för irriterad för att kunna göra ett bra jobb. 


    Over and out. 


    Ruska på du.
    Jag konstaterar bara att det ser ut såhär.

    Kvinnor kan säga vad som helst, och bete sig hur som helst.
    Det mesta är ok.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:31:21 följande:
    Tycker du?
    Jag lägger mig inte i och talar om för kvinnor vilka dom kan träffa. Jag har träffat många kvinnor irl som både legat med yngre killar, och varit ihop med dom. Det angår inte mig.
    Jag har aldrig sagt att alla kvinnor är såhär.
    Men jag har sett att dom flesta kvinnor, både här och irl, dömer mer än vad män gör, och hycklar.

    Jag vet att kvinnor själva inte skulle gilla om män la sig i på samma sätt och talade om för kvinnor hur dom ska leva sina liv.

    Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

    Jag tar inte allt på allvar här numera. Tidigare så tog jag åt mig av kommentarer, när jag var kär i en yngre tjej. Jag kände mig sårbar och hade det jobbigt då.

    Men jag konstaterar att kvinnor har högre i tak att bete sig hur som helst.
    Det gillar jag inte.
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Vettigt inlägg
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Vettigt inlägg
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:32:42 följande:
    Ruska på du.
    Jag konstaterar bara att det ser ut såhär.

    Kvinnor kan säga vad som helst, och bete sig hur som helst.
    Det mesta är ok.
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken
    Kaffedraken 
    Vettigt inlägg
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
    Kaffedraken 
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:31:21 följande:
    Tycker du?
    Jag lägger mig inte i och talar om för kvinnor vilka dom kan träffa. Jag har träffat många kvinnor irl som både legat med yngre killar, och varit ihop med dom. Det angår inte mig.
    Jag har aldrig sagt att alla kvinnor är såhär.
    Men jag har sett att dom flesta kvinnor, både här och irl, dömer mer än vad män gör, och hycklar.

    Jag vet att kvinnor själva inte skulle gilla om män la sig i på samma sätt och talade om för kvinnor hur dom ska leva sina liv.

    Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

    Jag tar inte allt på allvar här numera. Tidigare så tog jag åt mig av kommentarer, när jag var kär i en yngre tjej. Jag kände mig sårbar och hade det jobbigt då.

    Men jag konstaterar att kvinnor har högre i tak att bete sig hur som helst.
    Det gillar jag inte.
    Ja,det tycker jag, Du dömer kvinnor och "konstaterar" att vi har högre i tak att få säga vad vi vill till män.
    Och det baserar du på något du hört ifrån några kvinnor IRL och på ett diskussionsforum på nätet. (FL)
    Newsflash! Det är inte så det ser ut ute i samhället.
    Du tror inte att vi kvinnor får utstå en hel del fördömanden från män?
    Om vårt utseende,hur vi klär oss eller beter oss?
    Jo,det får vi.
    Och det är precis lika illa.
    Så sluta med ditt ältande och sluta kapa andras trådar.
    Det här är inte din tråd och handlar således inte om dig.
Svar på tråden Är hon för ung?