• Anonym (Annonym)

Är hon för ung?

Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

• Svar på tråden Är hon för ung?
  • Anonym (Kaffedraken)
    molly50 skrev 2022-06-25 16:42:24 följande:
    Ja,det tycker jag, Du dömer kvinnor och "konstaterar" att vi har högre i tak att få säga vad vi vill till män.
    Och det baserar du på något du hört ifrån några kvinnor IRL och på ett diskussionsforum på nätet. (FL)
    Newsflash! Det är inte så det ser ut ute i samhället.
    Du tror inte att vi kvinnor får utstå en hel del fördömanden från män?
    Om vårt utseende,hur vi klär oss eller beter oss?
    Jo,det får vi.
    Och det är precis lika illa.
    Så sluta med ditt ältande och sluta kapa andras trådar.
    Det här är inte din tråd och handlar således inte om dig.
    Nej, tråden handlar inte om mig, men jag har erfarenhet av hur kvinnor dömer män som pratar med eller träffar unga tjejer.
    Det är mer än vad många andra har, som skriver i dom här trådarna.
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:45:01 följande:
    Nej, tråden handlar inte om mig, men jag har erfarenhet av hur kvinnor dömer män som pratar med eller träffar unga tjejer.
    Men vad har det med trådens ämne att göra?

Vad tycker du t ex om att TS har kontakt med en annan kvinna och funderar på att ligga med henne innan han ens avslutat sitt eget förhållande?
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:45:01 följande:
    Jag har också erfarenhet av män som dömer.
    Men jag ältar inte om det sida upp och sida ner i trådarna här. 
    Jag försöker bara ignorera det. Det borde du också lära dig att göra. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Ja,det tycker jag, Du dömer kvinnor och "konstaterar" att vi har högre i tak att få säga vad vi vill till män.
    Och det baserar du på något du hört ifrån några kvinnor IRL och på ett diskussionsforum på nätet. (FL)
    Några? Många kvinnor.
    Kvinnor anser sig kunna förlöjliga mäns kroppar, och det ska han kunna ta.
    Om han tar illa vid sig av hennes kommentarer och pikar, då är han ingen riktig man.
    Alla tycker att det är vidrigt om en man gör samma mot en kvinna.

Kvinnor anser sig ha rätt att lägga sig i vilka tjejer en man vill träffa. Hon har åsikter och det ska han få höra.
    Till varje pris.
  • Anonym (Kaffedraken)
    molly50 skrev 2022-06-25 16:51:22 följande:
    Jag har också erfarenhet av män som dömer.
    Men jag ältar inte om det sida upp och sida ner i trådarna här. 
    Jag försöker bara ignorera det. Det borde du också lära dig att göra. 
    Nej, men det är du det.
    Jag tycker att kvinnor bör tänka till lite innan dom dömer män, och hycklar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    molly50 skrev 2022-06-25 16:50:04 följande:
    Men vad har det med trådens ämne att göra?

Vad tycker du t ex om att TS har kontakt med en annan kvinna och funderar på att ligga med henne innan han ens avslutat sitt eget förhållande?
    Jag tycker att det är fel. 

Men som jag skrev tidigare, för kvinnor är det mer ok att prata med andra killar och till och med tänka sig sex, när båda inte är singlar.

Det tycker jag är jättekonstigt.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 16:54:53 följande:
    Nej, men det är du det.
    Jag tycker att kvinnor bör tänka till lite innan dom dömer män, och hycklar.
    Molly50 kommer med kloka råd. Jag tycker du ska ta till dig det hon skriver och förändra ditt beteende. De flesta människor, män och kvinnor, ältar inte som du gör. Du tillhör en försvinnande liten, negativ klick. Ditt agerande hjälper ingen, snarare stjälper det.
    .
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Annonym) skrev 2022-06-21 23:52:56 följande:

Förlåt, glömde skriva att jag är 30år. 

När jag träffade min man var jag 20 han 31 vi har varit gifta i 16 år nu :) jag säger kör !..
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jag glömde:

Inte bara baserat på irl och vad jag läst här. Jag har sett samma på många andra forum, även utländska.
    Att du och andra kvinnor inte ser det, är ingen överraskning.
    Kvinnor är vana att kunna slänga ur sig lite vad som helst, utan att det gör så mycket.
    Ni reflekterar inte ens över det.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 17:48:01 följande:
    Jag glömde:

Inte bara baserat på irl och vad jag läst här. Jag har sett samma på många andra forum, även utländska.
    Att du och andra kvinnor inte ser det, är ingen överraskning.
    Kvinnor är vana att kunna slänga ur sig lite vad som helst, utan att det gör så mycket.
    Ni reflekterar inte ens över det.
    Du kan byta ut "kvinnor" mot "män".  Då blir det rättvisande. Du vill bara inte erkänna det, för det rubbar din självbild.
Svar på tråden Är hon för ung?