Inlägg från: Gunilla Andersson |Visa alla inlägg
  • Gunilla Andersson

    Min mamma får utbrott

    Min mamma kan vara världens snällaste, hon skämmer bort mig, skjutsar mig nästan överallt, ger mig kärlek och komplimanger m.m men ibland är det som att hon ser svart. Igår fick hon ännu ett utbrott och jag känner att jag har fått nog. Hon skrek att hon hatade mig flera gånger och hon blev agressiv och det kändes nästan som att hon skulle hoppa på mig. Hon har dock aldrig skadat mig fysiskt utan bara ?hotat? med gester osv när hon blivit riktigt arg. Efter hennes utbrott gick jag upp på mitt rum och grät och ca 1 h efter kom mamma upp för att be om ursäkt som hon alltid gör. Hon säger att hon egentligen är stressad över sitt tuffa jobb och erkänner att hon ibland blir helt galen. Även fast hon alltid ber om ursäkt är det fortfarande väldigt jobbigt psykiskt att tänka tillbaka på och vet inte vad jag ska göra. Idag har mamma gråtit flera gånger och bett om förlåtelse men det känns inte som att det rättfärdigar hennes handlingar. Älskar såklart min mamma jättemycket och jag vet att hon älskar mig också men det händer alltför ofta att det går över min gräns. Dessa grova utbrott kanske händer några gånger om halvåret. Jag är förövrigt 18 år så jag är inget barn längre men hon sårar mig ändå. Vad ska jag göra? Behöver verkligen råd och att t.ex flytta hemifrån finns inte på kartan då jag inte har någon egen fast ekonomi. Ska jag förlåta henne igen och gå vidare?

Svar på tråden Min mamma får utbrott