Syskon till Alice
Hej!
Vi väntar en flicka och vår Alice ska snart bli storasyster! Kan ni hjälpa oss att berätta vad ni tycker om dessa namn? Passar det till Alice?
Liv
Majken
Isabelle
Ellen
Saga
Ebba
Alva
Ella
Maja
Klara
Hej!
Vi väntar en flicka och vår Alice ska snart bli storasyster! Kan ni hjälpa oss att berätta vad ni tycker om dessa namn? Passar det till Alice?
Liv
Majken
Isabelle
Ellen
Saga
Ebba
Alva
Ella
Maja
Klara
Av era förslag tycker jag Alice och Ebba låter finast ihop. Olivia eller Wilma skulle oxå passa :)
Har aldrig förstått det där med att namnen ska passa ihop med tidigare barns namn ,man ger väl barnet ett namn man tycker om helt enkelt ? ???????
Har aldrig förstått det där med att namnen ska passa ihop med tidigare barns namn ,man ger väl barnet ett namn man tycker om helt enkelt ? ???????
Vi har två tjejer: Alice o Wilma (lillasyster)
När vi väntade Wilma hade vi förutom det namnet Freja, Meja, Klara o Olivia.
Till slut föll det på Wilma för hon va en självklar Wilma med stark vilja.
Allihop är intetsägande, väldigt vanliga medelsvensson-namn som de flesta heter idag. Spelar ingen roll vilket ni väljer, de är objektivt likvärdiga allihop. Ni kan lika gärna dra lott och vad som än vinner passar ihop med Alice som är precis samma typ av namn som alla dessa. Personligen älskar jag inget av namnen men om jag ändå skulle ranka dem från 1-10 (där 1 är finast) utifrån vilket jag gillar mest/minst skulle det se ut så här:
1. Saga
2. Ella
3. Alva
4. Isabelle
5. Ebba
6. Klara
7. Liv
8. Maja
9. Ellen
10. Majken
Babs, kanske. Alice och Babs.
Orka bry sig.