Trött på mitt övermöblerade sovrum
Men jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag kan tyvärr inte rita något men ska försöka beskriva så noga jag kan så kanske ni själva kan rita eller förstå ändå.
Dörren är i nedre högra hörnet.
Precis till vänster som dörren står min tvättkorg.
Bredvid tvättkorgen står min gamla byrå med fyra lådor. Lådorna går "mot dörren" så att säga, och tvättkorgen står därmed framför lådorna, i vägen för 3 av 4.
Bakom byrån är den enda, inbyggda, garderoben.
Bredvid garderob nr 1 är garderob nr 2. Garderoberna är för övrigt hopplösa då de inte har några lådor alls utan bara ett hängräcke och två små hyllor långt ner. Därav byrån faktiskt.
Bredvid garderoberna, om man står med ansiktet mot dem. Fortsätter rummert år höger. Där är en "alkov" där min 105-sängmadrass står hela vägen mellan garderob och yttervägg.
Sväng åt höger så ansiktet är mot ytterväggen. På den väggen har jag va 30-40 cm mellan sängen och skrivbordet, som är stort och praktiskt i princip. Skrivstol, som är en vanlig köksstol framför Skrivbordet tar upp hela resten av väggen in i hörnet. Mitt på väggen är ett fönster.
Sväng igen till höger, där står en golvlampa, och sen efter det 2 ikea-bokhyllor. Sen är det lite mindre än 1 meter vägg till dörren. Det är hela vägen runt väggarna.
Ovanpå det har jag en skrivbordsstol som egentligen är trasig men jag har kvar den för jag får regelbundna besök av hjälp i hemmet och vi sitter gärna en stund mellan jobbmoment.
Sen har jag också ett soffbord som tar upp i princip hela resten av rummet. På den står min tv och tv-spel. Jag tror att det är det större av IKEA Lack-borden.
Som ni ör så är det ganska mycket. För mycket känner jag. Men vet inte hur jag ska tänka för att få undan något.
Jag delar lägenhet med 2 andra också så känner mig låst på några saker.
Tips, råd, tankar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-06-29 23:37
Den ena inbyggda garderoben ska det stå.