Skönt att inte ha några val ibland
Finns det fler än jag som tycker att det är ganska skönt att inte ha några val ibland för då finns det inget att ta ställning till och man kan koppla bort saker bara?
Som förut när jag hade astmatiska husdjur så kunde vi inte ha parfymerade produkter så det fanns inget att fundera på. Det var parfymfritt som gällde punkt slut liksom. Nu är det ett himla velande hit och dit. Jag köper och provar parfymer och krämer till förbannelse men hittar ingen perfekt. Ena veckan testar jag A och andra veckan B och tredje C och jag ger ganska mycket tid och tanke och pengar också åt att hitta en parfym jag trivs med men som jag aldrig riktigt lyckas hitta. Ge upp tänker någon säkert men jag vill ju samtidigt dofta gott när jag nu kan men det var skönt när jag slapp tänka på det.
En annan sak är vilka kläder, skor och smycken jag ska ha på mig. På resande fot har jag inget val mer än det jag har med mig och då tänker jag inte på det men hemma har jag tusen val och då tar valen upp tankarna mycket mer.
Jag är glad att jag kan göra val i livet sist och slutligen men ibland är det skönt att slippa tänka så mycket. Någon som känner igen sig?