Inlägg från: Anonym (Åsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åsa)

Lön bemanningsföretag

Anonym (Fattar ej) skrev 2022-07-01 15:38:02 följande:
    Fy vad det kändes när man inte fick en krona då hade jag ju ändå jobbat fullt här från 1 juni till 25 Juni. men då sa hon i telefon nej tyvärr det blir släpande månad.  och eftersom att den månaden är min släpande månad, Då får jag ju inget nu heller I juli 

Den 25:e juli få du betalt för det du jobbade i juni; den 25:e augusti får du betalt för det du jobbar i juli o.s.v. Har du jobbat 8 timmar per dag, måndag-fredag från första juni så kommer du att få en hel månadslön i juli.
  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Fattar ej) skrev 2022-07-01 16:12:53 följande:
    Så Är. Det inte här.  hon sa till mig att det är släpande månads lön. Så det jag jobbade in i juni är låst tills min tjänst är över/jag slutar 

Förmodligen försökte hon vara pedagogisk, men misslyckades totalt. Din lön för juni är inte låst, däremot kommer du att ha eftersläpande löneutbetalningar under hela din anställningstid. I slutänden (kanske om ett par månader, kanske om flera år, beroende på hur länge du stannar på företaget) kommer det att innebära att du får din sista lön månaden efter att du har slutat din anställning.
Svar på tråden Lön bemanningsföretag