Inlägg från: Anonym (66:a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (66:a)

Lön bemanningsföretag

Anonym (Fattar ej) skrev 2022-07-01 15:38:02 följande:

Fy vad det kändes när man inte fick en krona då hade jag ju ändå jobbat fullt här från 1 juni till 25 Juni.

men då sa hon i telefon nej tyvärr det blir släpande månad. 

och eftersom att den månaden är min släpande månad, Då får jag ju inget nu heller I juli 

Varför skulle du inte få lön i juli? 

Jag har faktiskt aldrig hört uttrycket släpande månad men vet att timlön kommer månaden efter (naturligtvis) och månadslön samma månad. 

Jag förstår inte vad det är du inte förstår. Du har ju fått svar flera gånger men tar inte till dig det. 
    Anonym (Fattar ej) skrev 2022-07-01 15:38:02 följande:

Fy vad det kändes när man inte fick en krona då hade jag ju ändå jobbat fullt här från 1 juni till 25 Juni.

men då sa hon i telefon nej tyvärr det blir släpande månad. 

och eftersom att den månaden är min släpande månad, Då får jag ju inget nu heller I juli 

Jag har faktiskt aldrig hört uttrycket släpande månad men vet att timlön kommer månaden efter  (naturligtvis) och månadslön samma månad. 

Jag förstår inte vad det är du inte förstår. Du har ju fått svar flera gånger men tar inte till dig det. 
    Anonym (66:a) skrev 2022-07-01 16:16:16 följande:

Jag har faktiskt aldrig hört uttrycket släpande månad men vet att timlön kommer månaden efter  (naturligtvis) och månadslön samma månad. 

Jag har inte postat dubbelt. Vet inte varför det blev så. 
    Anonym (Fattar ej) skrev 2022-07-01 16:12:53 följande:

Så Är. Det inte här. 

hon sa till mig att det är släpande månads lön. Så det jag jobbade in i juni är låst tills min tjänst är över/jag slutar 

Å nu fattar jag vad du tror. Du tror det är din första lön som du får när du slutat. Junilönen är inte "låst" och betalas ut näe du slutat. Det ju lönen för din sista arbetsmånad som betalas ut, inte din första månad. 
    Du har missförstått grovt hur det ligger till. 

Tror du att det skulle förekomma att någons förstalön blir "låst" och sparas till man slutar? 
    Att arbetsgivare slipper betala lön första månaden man jobbar? 

Varför skriver du "bryt 1-25"? 
    Brytet är 25:e och inget annat. Men du får ju lön även de sista dagarna efter den 25:e och de kommer på nästa lön. 
    Jobbar man heltid vardagar är det minst 20 dagar per månad. Minus röda dagar som ibland sker. 

Anonym (Fattar ej) skrev 2022-07-04 14:16:30 följande:
    Alltså jag jobbar ju inga helger 

och mitt bryt är vid slutet Av varje månad. Så brytet är alltid 1-25 juni exempelvis 

och där har vi endast 16 dagar eftersom att jag har Ledigt 2 dagar, då försvinner de liksom 

Helgerna kan jag ju inte räkna med för jag jobbar inte helger 
    Anonym (Fattar ej) skrev 2022-07-05 14:00:05 följande:
    Precis 40 tim i veckan men blev sjuk i juni 2 dagar, så 1 dag räknas väl bort om inte 2.. kanske inte har rätt till karensdag
    Alla har karensdag, en eller flera. Det är ju dåligt och inget man vill ha. Under pandemin togs det tillfälligt bort. 
    Du vet inte vad karensdag är?
    EpicF skrev 2022-07-06 10:12:29 följande:

Du har jobbat i 4 år men vet inte vad du ska göra på jobbet, vad dina konkreta arbetsuppgifter är eller vad som förväntas av dig. Du vet heller inte vad garantilön är, att all lön är före skatt eller vad karensdag är. Och tror att första lönen är låst tills du slutar? 

Har du kontaktperson som hjälper dig i vardagen? Föräldrar? God man? Det låter som att du borde ha något av dessa för att öht klara både vardagen och jobbet. 

Har pratat med din chef om dina svårigheter? Att du behöver tydliga regler om vad du ska göra och när? 

Ts tror även att karensdag är något man har rätt till. Lite bakvänt...
Svar på tråden Lön bemanningsföretag