Anonym (Boilia) skrev 2022-07-06 10:13:39 följande:
Och du vet ändå inte hur löner osv fungerar?
Har du en funktionsnedsättning? Isåfall prata med arbetsförmedlingen för du har rätt att få hjälp och stöttning på din arbetsplats via dem.
Alltså Saken är mer att jag är Liksom 22 år gammal och har jobbat i 4 år på ett och samma ställe, sen jag fyllde 19 år, där var det stress och press och man blev hela tiden tillsagd, har med mig ekonomi utbildning från gymnasiet och har ingen funktionsnedsättning, har körkort osv.
däremot är jag inte van vid ett självgående jobb, där du styr din egna dag! Visst nu är det sommar och betydligt mycket lugnare, men ibland blir jag stressad av att inte ha något att göra trots att jag följer mina rutiner. det handlar mer om en oro kring att få skäll än att jag inte vet hur ett Arbete fungerar.
även bemanningsföretag är helt nytt för mig, jag är van vid att okej, du börjar jobbet får lönen, de timmar du jobbat in, så var det på mitt förra jobb därav min fundersamhet. Allt är liksom helt nytt.
allt behöver inte tyda på diagnos.. jag är även ung så vad förväntas egentligen. är inte det viktiga att man ens har ett jobb.
god man kan man inte få hur som helst heller.