• Anonym (Dans är magi)

Gick på mitt första rave vid 40...OMG!!! Någon som vet vad jag talar om?

Förra sommaren tog ett par kolleger mig på en sån där omtalad utomhusfest i ett naturreservat. Jag fattade inte alls grejen och hängde på av nyfikenhet. Det var utan tvekan den bästa natten i mitt liv och sen dess har jag varit fast.

Idag var det ett dagsrave ute på en äng som jag nyss kommit hem ifrån och jag ville aldrig att det skulle sluta. Jag förstår varför detta överlevt i drygt 30 år och bara fortsätter. Önskat att jag fattat grejen tidigare.

Någon här inne som testat och dansat natten lång och känt magin?

PS: Varför jag skriver i Sex & Samlevnadstråden är för att det är en på många sätt sexuell upplevelse. En slags katarsis för kropp och själ!

• Svar på tråden Gick på mitt första rave vid 40...OMG!!! Någon som vet vad jag talar om?
  • Anonym (Dans är magi)
    Kockobello skrev 2022-07-02 17:14:52 följande:

Detta alltså. Obetalbart, haha.

Mycket roligt:))) En sådan Viking borde alla fester ha!
    Jag har sett vid några tillfällen att störiga människor blivit bortförda om de hotat gemenskapen. Ovälkomna människor som inte är där av rätt skäl utmärker sig fort. Godhet är svår att ta fel på och bra stämning är avgörande för en bra fest.
  • Guldnovan
    Anonym (Veteran) skrev 2022-07-02 17:57:21 följande:

Du är missledd och rapar klyschor. "Folklig anarki", ha ha. 

Jag har gjort mina år i den världen. Jag har min historia. Jag är ett av dom offer som groomats in. Jag är en av dom som bjudits på droger som minderårig i "liberalismens" anda. Jag är en av dom som utnyttjats på många vis i "liberalismens" anda. 

Visst finns det säkert rötägg inom många olika nischer, men det finns nog ingenstans där "branschkändisar" kan utnyttja barn och ungdomar helt öppet. Där någon dömd för våldtäkt av minderårig backas av dom mest inflytelserika och anlitas? 

Ser det ut så inom idrottsrörelsen? Ungdomsförbund? Skolan? Golf? 
    Kan en 40+ öppet bli avsugen av 13-åringar i DJ-båset för droger där? 

Rada gärna upp en till klyscha. Det är ju inte gräs som dominerar den här världen. Gräs är en väg att dämpa AT, inget annat. Dominant är MDMA, kristall,  experimentella droger, syra, kola och tjack. 
    Jag är inget fan av alkohol men om det är "farligare" än ovanstående håller jag verkligen inte med om. Välkommen till ett behandlingshem för unga och du kommer att se avigsidorna av sinnesförändrande preparat. Du kommer inte att stöta på så många 18-åriga alkisar. 

Tack för ett bra inlägg och för att du delade med dig av en för många okänd baksida. Jag beklagar all skit du upplevt. 
    Din sista mening tycker jag var ett bra avslut eftersom drogliberaler envist hävdar att alkohol är värre. 
  • Kockobello

Jag har gjort mina år i den världen. Jag har min historia. Jag är ett av dom offer som groomats in. Jag är en av dom som bjudits på droger som minderårig i "liberalismens" anda. Jag är en av dom som utnyttjats på många vis i "liberalismens" anda. 

Visst finns det säkert rötägg inom många olika nischer, men det finns nog ingenstans där "branschkändisar" kan utnyttja barn och ungdomar helt öppet. Där någon dömd för våldtäkt av minderårig backas av dom mest inflytelserika och anlitas? 

Rada gärna upp en till klyscha. Det är ju inte gräs som dominerar den här världen. Gräs är en väg att dämpa AT, inget annat. Dominant är MDMA, kristall,  experimentella droger, syra, kola och tjack. 
    Jag är inget fan av alkohol men om det är "farligare" än ovanstående håller jag verkligen inte med om. Välkommen till ett behandlingshem för unga och du kommer att se avigsidorna av sinnesförändrande preparat. Du kommer inte att stöta på så många 18-åriga alkisar. 

Man måste inte ta droger för att dansa. Har jag aldrig gjort. Beklagar vad du råkat ut för, däremot. Alltid varit positivt och glatt, aldrig aggressivt, hotfullt, äckligt som på krogar etc.
  • Anonym (Dans är magi)

Det du beskriver har jag sett mycket av i klubbvärlden och har själv varit en hel del i såna kretsar där man bjudits runt på VIP-grejor och sett upp till Dj´s och klubbarrangörer och fått fördelar för att man var ung och snygg och är övertygad om att det är vanligt på kommersialiserade stora fester, speciellt bland housedj´s som lyfts till skyarna och började i klubbvärlden redan runt 90-talet. De har varit högst överskattade och levt värst lyxlivet och säkert utnyttjat många på sin väg som många rika och hyllade gör. De festerna jag varit på har varit så mycket mindre och långt från det jetsetfestandet och den typen av Stureplansmänniskor som det faktiskt är. Det förekommer säkert mycket psykedeliska droger också som  skada så klart men det gick lugnt till.

Att bli avsugen av 13-åringar kan du nog gå till katolska kyrkan och likar som tex R Kelly eller varför inte i den svenska skolan som rapporterades i veckan. Överallt finns dessa män utan skrupler och samvete.
  • Kockobello
    Anonym (Dans är magi) skrev 2022-07-02 18:26:52 följande:
    Det du beskriver har jag sett mycket av i klubbvärlden och har själv varit en hel del i såna kretsar där man bjudits runt på VIP-grejor och sett upp till Dj´s och klubbarrangörer och fått fördelar för att man var ung och snygg och är övertygad om att det är vanligt på kommersialiserade stora fester, speciellt bland housedj´s som lyfts till skyarna och började i klubbvärlden redan runt 90-talet. De har varit högst överskattade och levt värst lyxlivet och säkert utnyttjat många på sin väg som många rika och hyllade gör. De festerna jag varit på har varit så mycket mindre och långt från det jetsetfestandet och den typen av Stureplansmänniskor som det faktiskt är. Det förekommer säkert mycket psykedeliska droger också som  skada så klart men det gick lugnt till.

Att bli avsugen av 13-åringar kan du nog gå till katolska kyrkan och likar som tex R Kelly eller varför inte i den svenska skolan som rapporterades i veckan. Överallt finns dessa män utan skrupler och samvete.
    Verkligen.
  • Anonym (Veteran)
    Kockobello skrev 2022-07-02 18:16:16 följande:
    Man måste inte ta droger för att dansa. Har jag aldrig gjort. Beklagar vad du råkat ut för, däremot. Alltid varit positivt och glatt, aldrig aggressivt, hotfullt, äckligt som på krogar etc.

Jag har inte påstått att någon måste. 99% gör det trots att de inte måste. Det är det som är lockelsen och inte musiken. Det fattar alla och att förminska det är bara att föda rörelsen. Droger är vad allt rör sig runt. Intäkter. Att få folk att återvända. När man ?skapar? musik och spellistor.

Om du inte sett det äckliga på raves och technoklubbar är du blind. Det är ju inte direkt så att droghantering inte sker helt öppet. Vi stod 5-10 tonåringar runt DJ-båset suktande efter uppmärksamhet och droger. Back stage också. Varenda insatt vet exakt! 
    Riktigt sugen att nämna namn. Men alla vet vem bögtechnokungen är. Alla vet hur omhuldad han är även efter straffet. Alla har sett honom grooma. 

Tråden startades av en 40+ som är en av dom som låtsas att inte se. Det är påtända kids på alla rave. Det är omöjligt att missa detta!!
    Jag försöker tänka mig mina föräldrar på rave och sedan förneka det uppenbara! Vad är det för vuxna människor som gör det?! 

• Kockobello
    Anonym (Veteran) skrev 2022-07-02 20:01:41 följande:

Jag har inte påstått att någon måste. 99% gör det trots att de inte måste. Det är det som är lockelsen och inte musiken. Det fattar alla och att förminska det är bara att föda rörelsen. Droger är vad allt rör sig runt. Intäkter. Att få folk att återvända. När man ?skapar? musik och spellistor.

Om du inte sett det äckliga på raves och technoklubbar är du blind. Det är ju inte direkt så att droghantering inte sker helt öppet. Vi stod 5-10 tonåringar runt DJ-båset suktande efter uppmärksamhet och droger. Back stage också. Varenda insatt vet exakt! 
    Riktigt sugen att nämna namn. Men alla vet vem bögtechnokungen är. Alla vet hur omhuldad han är även efter straffet. Alla har sett honom grooma. 

Tråden startades av en 40+ som är en av dom som låtsas att inte se. Det är påtända kids på alla rave. Det är omöjligt att missa detta!!
    Jag försöker tänka mig mina föräldrar på rave och sedan förneka det uppenbara! Vad är det för vuxna människor som gör det?! 

Ok. Det är inte min upplevelse. Du har din och jag min.
  • Kockobello

Tyvärr verkar han släppts ut. Vilket kort straff han fick? Usch.
  • Kockobello

Men går ju hitta kräk överallt.

• Anonym (...)

Tack för upplysande inlägg som enligt mig stämmer klart bättre med hur verkligheten faktiskt ser ut. Fattar inte varför trådskaparen förnekar och förminskar skiten i rave sammanhang genom att dra en massa exempel på andra mindre fungerande verksamheter i samhället ???? Bra pedagogik?? Rave_ påtänd_ verklighetsförvrängning??

Bra för all del om 40 plus killen hittat ett sätt att bryta sin isolering och - ÄNTLIGEN - upptäckt glädjen i dansens uttryckssätt. Men därifrån till att påstå gemenskapen på raves och technoklubbar är ren och fri från droger och narkotikaförsäljning är som att dra ned rullgardinen. Vägran att se kontexten som den är. Väl naivt för en fyrtioåring eller troligtvis än äldre man (hur kan hen annars uttala sig som hen gör...) som delar sina "nyfrälsta intryck" av rave... Killen är i föräldrageneration ju. Obehagligt med försköningen! Rynkar på näsan 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (...) skrev 2022-07-03 08:47:32 följande:
    Bra för all del om 40 plus killen hittat ett sätt att bryta sin isolering och - ÄNTLIGEN - upptäckt glädjen i dansens uttryckssätt. 
    40 plus och KILLE? Många anser att man är man då. Eller gubbe.

Vad tycker du om killar/män/gubbar som inte tycker att dans är bland det roligaste dom gjort?

Och såna som mig, som hellre kollar på andra som dansar? (Tjejer)
  • Anonym (gg)

En fråga, det där med dj:n. Det har aldrig varit min upplevelse att någon brydde sig om dj.n särskilt mycket (om han inte var väldigt känd), var det på Docklands?,Fick de droger av specifikt dj.n, förstår inte riktigt inlägget. Jag hängde aldrig på just Docklands, men har vänner som gjorde och det är min generation, och som har lite liknande upplevelser angående mer eller mindre påtvingat sex då inte specifikt med någon DJ, utan med andra äldre män, vissa idag ganska kända män, mest inriktade på yngre pojkar.

Jag har mest gått på fester utomlands, mer drogfria tillställningar i Sverige, och några icke drogfria, vilket jag mest upplevde jobbigt eftersom jag inte var drogfri själv utomlands.
  • Anonym (...)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 09:01:21 följande:
    40 plus och KILLE? Många anser att man är man då. Eller gubbe.

Vad tycker du om killar/män/gubbar som inte tycker att dans är bland det roligaste dom gjort?

Och såna som mig, som hellre kollar på andra som dansar? (Tjejer)
    Jag har ingenting emot killar/män/gubbar som ogillar dans! De har säkert andra intressen som är desto roligare :)

Det finns inget som helst fel i som du föredra kolla på tjejer som dansar. Gillar dansen som konstart och besöker gärna professionella föreställningar där både killar och tjejer uppträder. Uppskattar förstås oxå privat precis som du att se människor röra sig till bra musik : ) Varför inte?
  • Anonym (Stellar)

Beklagar verkligen din upplevelse. Det finns beroendesjukdom över allt hos vissa människor, den kan leda till hemska upplevelser. Hoppas du hittat lösningen, för det finns en lösning om man är missbrukare.

Det kan vara svårt för utomstående att förstå hur musik och dans kan ge euforiska uplevelser och näst intill andlìga. 

Jag går på stamp eftersom där har jag aldrig blivit raggad eller tafsad på, utan alla är där för musiken och dansen. Det är inte som på nattklubbar dit folk går för att hitta sig ett ligg, slåss, stöta på kvinnor, dra kokain, utan som tjej har jag alltid blivit ytterst respekterad på stamp, att bara få dansa, dansa, dansa och åka in i musikens värld. Ostört. I gemenskap med alla andra där som endast är där för musiken och att dansa och aldrig sluta dansa.

Om någon har varit påtänd av någon psykadelisk drog står den personen också bara och dansar, så vad vet jag om den har tagit något eller är som mig i extas av musikupplevelsen?

Jag är en annan 40-åring som är kvinna och gått på stamp sedan jag var 13. Jag delar inte din upplevelse. Du har din och jag har min. Däremot delar jag TS upplevelse starkt fullt ut.
  • Anonym (snälla)
    Kockobello skrev 2022-07-02 20:10:54 följande:
    Ok. Det är inte min upplevelse. Du har din och jag min.
    du får ju givetvis ha vilken syn du vill men ljug inte för dig själv blir bara lavigt då;)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (...) skrev 2022-07-03 11:57:53 följande:
    Jag har ingenting emot killar/män/gubbar som ogillar dans! De har säkert andra intressen som är desto roligare :)

Det finns inget som helst fel i som du föredra kolla på tjejer som dansar. Gillar dansen som konstart och besöker gärna professionella föreställningar där både killar och tjejer uppträder. Uppskattar förstås oxå privat precis som du att se människor röra sig till bra musik : ) Varför inte?
    Ja, alla kan inte ha samma intressen.

Jag uppskattar att se dans. Kan bli imponerad av många dansare.
    Och även tycka att många är sexiga.

Kvinnor tycker att män som mig är ytliga. Och fluktare.
  • Guldnovan
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-03 18:03:07 följande:
    Ja, alla kan inte ha samma intressen.

Jag uppskattar att se dans. Kan bli imponerad av många dansare.
    Och även tycka att många är sexiga.

Kvinnor tycker att män som mig är ytliga. Och fluktare.
    Nej "kvinnor" tycker inte män som imponeras av dansare är ytliga. 
    Varför drar du in sexighet i allt? Du visar många tendenser på att vara just fluktare eftersom du nämner storleken på grannars bröst, kollegor som är heta, här att dansare är sexiga, stringbikini fick dig att känna livsglädje.
    Sex hela tiden. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Guldnovan skrev 2022-07-03 18:14:18 följande:
    Nej "kvinnor" tycker inte män som imponeras av dansare är ytliga. 
    Varför drar du in sexighet i allt? Du visar många tendenser på att vara just fluktare eftersom du nämner storleken på grannars bröst, kollegor som är heta, här att dansare är sexiga, stringbikini fick dig att känna livsglädje.
    Sex hela tiden. 
    Det med granntjejens bröst var för att provocera. Hon har stora, men det är ju löjligt att ens nämna det.
    Samtidigt kul, då många kvinnor blir helt galna.
    Ja, det är många tjejer på jobbet som är heta.
    Jag vet inte om du har varit på en dansshow med unga tjejer, eller sett musikvideos med tjejer som dansar.
    Är inte ensam om att uppfatta mycket av dom dansnumren som sexuellt laddade.
    Ja, jag känner livsglädje när jag ser snygga, sexiga, lättklädda tjejer. Livet känns bra helt enkelt.

Kvinnor tycker inte att män ska få känna så.

Däremot så tycker kvinnor om att kolla på snygga, sexiga, lättklädda män. Då känner dom livsglädje.
Svar på tråden Gick på mitt första rave vid 40...OMG!!! Någon som vet vad jag talar om?