Inlägg från: Anonym (terapia alternativa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (terapia alternativa)

Kvinnor: Märker ni att män tittar på era fötter?

Anonym (Fötter) skrev 2022-07-05 20:29:52 följande:
    Har det varit någon speciell situation?

Hur känns det när du märker det?
    Bryr du dig? Agerar du på något speciellt sätt?
    Ja! En handledare spanade in mina ordentligt i mina öppna sommarsandaletter i sommarvärmen... tappade sin koncentration och "fastnade" i sina fantasier tycktes det som... Självklart noterades det. Killen lyfte sen smilbanden och log hemlighetsfullt och varmt åt mitt håll...

Hur det kändes när just jag märkte av grejen? Har varit med om det med andra killar och män tidigare så har väl "vanan inne" kan man säga! :)  Brukar få komplimanger för mina men fattar inte varför. Älskar fotmassage och målar tånaglar i färgskalor som tilltalar mig.

Har Grekisk fot.

Brydde/Bryr jag mig? Inte nämnvärt när alla har förkärlek för nåt. 

Agerade jag på något speciellt sätt? Ja, jag tog notis och tolkade beteendet som intresse. Helt okej för mig, inga invändningar.
    Gillar killens sätt att vara och är bekant med vanor. Killen nyktrade sen till i  handledningen. 

"Attraction in the air"?

Hej alla fotälskare Tungan ute
    Ikväll ska jag på utomhuskonsert. Tillräckligt varmt för öppna sandaletter med pärlor på... pärlemorlack matchar. Rapporterar till er hur det går! Kyss

Anonym (Fötter) skrev 2022-07-06 16:36:55 följande:
    Tack för en spännande beskrivning, jag kan nästan föreställa mig vad handläggaren kände Glad 

Vanan inne låter ju onekligen spännande, vilka fler situationer har det hänt?

Ger det dig inte en känsla av makt när du ser vilken effekt du har på oss män? Något du använder för fånga killars intresse?

Vad är det för färgskalor som tilltalar dig?
    Tack själv för att du belyser ämnet! ;)

Situationer när det händer män med sin blick söker mina fötter?
    På internat. Under en sommarkurs där vi i meditation gick barfota satte sig en manlig kursdeltagare intill mig och spanade ihärdigt in mina nakna fötter. Ja killen ville sova i mitt rum och byta kontaktuppgifter. 
    I city, på caféer mm.

Ger det mig en känsla av makt när jag ser effekten på män?
    Har faktiskt aldrig tänkt i termer av makt. Möjligen helhet. Gällande terapeuten var han själv i maktposition i så fall. I position av sin yrkesroll.

Något jag använder för att fånga killars intresse?
    Nja, använder inte målade tånaglar eller nygjord pedikyr till fånga killars intresse. Sådant gör jag mest för mitt eget välmåendes skull :) Om sen killar uppskattar så är det mest en rolig bonus.

Vad är det för färgskalor som tilltalar mig?
    Pärlemor till vardags. Rött-, rosa-  eller brunt lack till helgen;)

Anonym (Fötter) skrev 2022-07-08 18:40:56 följande:
    Vilken terapeut? Tror inte att du har berättat. Du får berätta om så många situationer du vill :)

Hur gick det på konserten?
    ... När kvällen kom föll valet på ett par vita Adidas sneakers... Svensk sommar tillät inga öppna sandaletter. Obestämd Konserten blev lyckad oavsett :)
    Back to topic. Ja det händer verkligen män spanar in fötter på oss tjejer men såklart är ögon, leende och kroppsspråk hos oss precis så viktiga! 

I kurssammanhang sommartid är vanligast män med fäbless för nakna fötter sneglar på dem fast den kan uppstå i ex vis apotekskön... Och ja, givetvis sker spaningar professionellt hos doktorn eller varför inte hos terapeuten med en öppning för en mer konkret sittning. 

En fråga till dig. Hur går fantasierna hos mannen som kollar in våra avklädda fötter i high heels öppna sandaletter eller i fotriktiga sandaler?? Vore intressant att veta. To the next step? Flört

New Dawn skrev 2022-07-10 16:58:49 följande:

Överhuvudtaget är det fler män som tittar på mig om jag har högklackat, en del tittar då mer nerifrån och upp. 

Jag gillar egentligen inte fenomenet. Uppskattar inte ens blickarna. Gillar mer när män ser på mig som människa och kvinna när jag har andra skor. (Har minskat användandet av högklackat en hel del, då jag vill vara friare) 

Jag håller med. Uppskattar såklart när män ser till helheten. Kvinnors inre och yttre egenskaper. Samt till helheten i yttre attribut i attraktion. Och visst "äger" vi tjejer en galleria eller en gågata i city när vi går i högklackat. 

Med det sagt gillar jag att busa mkt.. Glad   Män som älskar kvinnliga fötter har jag inget emot... Flört fotfetischism relativt vanligt?

Anonym (Engelska) skrev 2022-07-12 06:48:37 följande:
    En kvinnas fötter kan vara otroligt sexy. Välvårdad fötter. Oavsett om målade.
    I öppna sadaletter och high heels.
    Fötter tillsammans med vältränade ben, wow.
    Fantasien: Ta hand om dom, massera dom, och kyssa.
    Det blir jag kåt av.
    Tack för intressant svar! Ja, fantasin är typ som jag föreställde mig! ;)
    Tänker du dig någonsin massera dom, kyssa dom och sen ett steg längre? Vore spännande med en sådan man. :) 
    Anonym (Fötter) skrev 2022-07-13 06:14:51 följande:
    Jag har aldrig själv noterat att kvinnan har noterat att jag har tittat, undrar hur det hade känts.
    I officiella sammanhang låtsas jag personligen inte om att jag lägger märke till mannens kollande på mig som kvinna. Oavsett fötter, urringning eller andra kvinnliga attribut. 
    Omvänt är jag obesvärad och tar tag i ämnet. Hållningen kan såklart te sig avvisande. Men blir illa berörd om mannen "hotfullt" raggar på. Vi är trots allt biologiska varelser och jag dömer inte vår värdering av den andre om den så uppstår i formella eller informella möten. Vi kvinnor gör ju omedvetet eller medvetet samma som mannen. 

Alltså noterar kvinnan att du har tittat men hon visar det inte regel inte! 

Gör själv en snabb observation av mannens spaning. Vore det inte social inkompetens att lyfta en så vanlig och banal företeelse? Skillnad vore väl om mannen dräglar och blir alltför okoncentrerad, något som kan leda till att mötet bryts. Finner man mannen attraktiv är allt annorlunda. Skiljer det sig verkligen nämnvärt för en kvinna som blir inspanad än för en kille som blir det? Ni killar kan väl upptäcka en kvinnas uppskattning för just era attribut? Händer det dig?

Sammanfattningsvis: Härligt att bli inspanad om en ömsesidighet finns. 
    Anonym (Engelska) skrev 2022-07-13 06:48:17 följande:
    . Här är kommer fantasien i bild?.. Med en bra tee-träolje.
    Benen, höfter ?  Om fortsättning kommer admin att spärra mig
    ??
    mer i termer om någon onanerar mha av kvinnans fötter? Blir man spärrad av sådan undran som rör manlig/kvinnlig preferens på sex- och samlevnadsforum?
    Anonym (Fötter) skrev 2022-07-14 07:34:37 följande:
    Många män, (skulle tro att det gäller de flesta), är någorlunda blinda för att läsa av intresse från kvinnor. Jag har aldrig märkt att någon kvinna har spanat in mig. 
    Du lämnar svar på den andra delfrågan. Den allra första berörde något som återkommande undras om i tråden. En signifikant grej. Nämligen om vi kvinnor märker av när män spanar på eller kollar in oss. Vare sig det gäller fötter, byst, hår eller andra kvinnliga förtecken. 
    Citerar nedan mig själv här med ett par ändringar när jag förtydligar slarv som skapar otydlighet.
    Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-13 23:00:32 följande:
    I officiella sammanhang låtsas jag personligen inte om att jag lägger märke till mannens kollande på mig som kvinna. Oavsett fötter, urringning eller andra kvinnliga attribut. 
    Omvänt är jag obesvärad och tar tag i ämnet. Hållningen kan såklart te sig avvisande. Men blir illa berörd om mannen "hotfullt" raggar på. Vi är trots allt biologiska varelser och jag dömer inte vår värdering av den andre om den så uppstår i formella eller informella möten. Vi kvinnor gör ju omedvetet eller medvetet samma som mannen. 

Alltså noterar kvinnan att du har tittat men hon visar det i regel inte!

Noterar i en snabb observation mannens "spaningsverksamhet". Vore det social inkompetens att lyfta en så pass vanlig och banal företeelse upp till ytan??

Sammanfattningsvis: Härligt att bli inspanad om en ömsesidighet finns.
    I posten berör du vidare att du aldrig märkt att någon kvinna spanat in dig. Hur är det möjligt frågar jag mig. Är du singel? Alltid varit så? För i någon fas av att gänga sig kan du omvänt noterat kvinnans intresse (vagt eller starkt) för just dig. Om/när du latent eller helt öppet spanat på kvinnor med allmänt intresse eller t o m med åtrå i din blick och i ditt kroppsspråk? Inför eventuell parbildning. Går du med skygglappar på i tillvaron och varför i så fall?

Sen kan sägas att jag själv faktiskt inte alltid märker av när försiktiga killar på g. I efterhand har jag fått veta om det när killarna sagt det rakt på sak. Ja, en av dem var absolut en miss när mannens outtalade signaler ignorerades av mig av misstag.  
    Anonym (röda naglar) skrev 2022-07-14 11:12:58 följande:
    Kvinnor (i nyktert skick åtminstone) är oftast mer diskreta med att visa intresse, och män är sämre på att se subtila signaler.

Som lite äldre gift kvinna har jag också varit avstängd för det där med att "spana" en stor del av tiden, jag tänker oftast inte så. Hjärnan noterar stiliga män och även yngre söta män men jag har det bra som jag har det och yngre män -nej, skäms på dig kärring!
    Kvinnor med ett gott självförtroende visar sitt intresse diskret och öppet vid behov. De tar mkt gärna initiativ. Vet genom god erfarenhet att så är fallet för kvinnor /och män/ genom attraktiv partner. Håller med om att män nog generellt är sämre på att se subtila signaler. Fast överlag visar tjejer med god självkänsla sitt intresse på en rad sätt och vis i totalt nyktert tillstånd. Vi har lämnat 50-talet bakom oss i flera avseenden. 

Instämmer i att kvinnliga hjärnan noterar stiliga äldre män och yngre söta män. Men en upptagenhet i en tillfredsställande stadig relation, samt för dig en åldersfaktor, inverkar såklart på kvinnans öppenhet och mottaglighet inför killars påstötningar. Initialt spanande av männen innan första steget tas av dem om de dras till eller attraheras starkt av det de ser hos kvinnan /eller mannen/ som fångar deras intresse.
    Anonym (Fötter) skrev 2022-07-15 13:04:25 följande:
    Jag är en gift, snart skild, 42 årig man som arbetar på företagsledande nivå på ett IT-bolag. Vem är du? Jag vet inte om jag har skygglappar eller om det är så att relativt få intresserar sig för mig. Sannolikt en kombination.

Det har alltid varit jag som har initierat kontakt med det motsatta könet och nästan alltid har det resulterat i att jag blivit avvisad, även om jag haft mycket lätt för att få kvinnliga vänner.

Det som gjorde det möjligt för mig att hitta partners och kunna gifta mig var att jag avancerade i min karriär till en nivå att jag fick en väsentligt annorlunda levnadsstandard. Vilket skedde någonstans runt 30 års sträcket. Det gjorde inte att jag fick ett större intresse från kvinnor, men jag blev inte avvisad lika snabbt, på så sätt fick de möjlighet att också lära känna mig. Vi får se hur det blir när jag nu blir singel igen.
    Skippar outande på öppna forum. Däremot bjuder jag gärna på mig själv privat. Samma policy gäller givetvis hemlighållandet av terapeuten jag nämnde förbigående, som exempel på män jag noterat tittat på mina fötter bl a i snygga sommar high heels sandaletter. Så just på den punkten kommer vi inte särskilt långt. Mha smärre ändrade detaljer kan jag dock dela mina stories.

Motsvarande tänk har jag när jag läser andra skribenters uppgifter om sig själva gällande ålder och profession. Varför jag tar just yttre formalia med en klackspark. :) 

Jo det verkar som om du har mänskliga skygglappar på (har dem själv inte alltid borttagna, he, he) även om du spekulerar i att relativt få intresserar sig för dig. och att du därmed inte är så alert när en kvinna lägger märke till dig. 
    I korthet apropå ämnet kan nämnas att jag i mitt uppmärksammande av en man omvänt finner mannens händer och fötter i sandaler i sommartid intressanta. F a händer kan vara mycket attraktiva för mig. Tilltalar de mig samt röstläge, tonfall och uttryckssätt kan jag vara såld. Gott att du runt 30 fick ett större intresse från kvinnor och att de fick möjlighet att lära känna dig bättre :) bästa sättet att connecta :) 

Svar på tråden Kvinnor: Märker ni att män tittar på era fötter?