Inlägg från: Anonym (Fötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fötter)

Kvinnor: Märker ni att män tittar på era fötter?

Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-06 01:01:25 följande:
    Ja! En handledare spanade in mina ordentligt i mina öppna sommarsandaletter i sommarvärmen... tappade sin koncentration och "fastnade" i sina fantasier tycktes det som... Självklart noterades det. Killen lyfte sen smilbanden och log hemlighetsfullt och varmt åt mitt håll...

Hur det kändes när just jag märkte av grejen? Har varit med om det med andra killar och män tidigare så har väl "vanan inne" kan man säga! :)  Brukar få komplimanger för mina men fattar inte varför. Älskar fotmassage och målar tånaglar i färgskalor som tilltalar mig.

Har Grekisk fot.

Brydde/Bryr jag mig? Inte nämnvärt när alla har förkärlek för nåt. 

Agerade jag på något speciellt sätt? Ja, jag tog notis och tolkade beteendet som intresse. Helt okej för mig, inga invändningar.
    Gillar killens sätt att vara och är bekant med vanor. Killen nyktrade sen till i  handledningen. 

"Attraction in the air"?
    Tack för en spännande beskrivning, jag kan nästan föreställa mig vad handläggaren kände Glad 

Vanan inne låter ju onekligen spännande, vilka fler situationer har det hänt?

Ger det dig inte en känsla av makt när du ser vilken effekt du har på oss män? Något du använder för fånga killars intresse?

Vad är det för färgskalor som tilltalar dig?
  • Anonym (Fötter)
    Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-06 16:23:43 följande:

Hej alla fotälskare Tungan ute
    Ikväll ska jag på utomhuskonsert. Tillräckligt varmt för öppna sandaletter med pärlor på... pärlemorlack matchar. Rapporterar till er hur det går! Kyss

Woohoo, hoppas att det är en grym konsert! Tack, väntar med spänning på återrapportering och kanske någon bild Cool
  • Anonym (Fötter)
    Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-08 01:06:44 följande:
    Gällande terapeuten var han själv i maktposition i så fall. I position av sin yrkesroll.
    Vilken terapeut? Tror inte att du har berättat. Du får berätta om så många situationer du vill :)

Hur gick det på konserten?
  • Anonym (Fötter)
    Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-10 15:39:48 följande:
    ... När kvällen kom föll valet på ett par vita Adidas sneakers... Svensk sommar tillät inga öppna sandaletter. Obestämd Konserten blev lyckad oavsett :)
    Back to topic. Ja det händer verkligen män spanar in fötter på oss tjejer men såklart är ögon, leende och kroppsspråk hos oss precis så viktiga! 

I kurssammanhang sommartid är vanligast män med fäbless för nakna fötter sneglar på dem fast den kan uppstå i ex vis apotekskön... Och ja, givetvis sker spaningar professionellt hos doktorn eller varför inte hos terapeuten med en öppning för en mer konkret sittning. 

En fråga till dig. Hur går fantasierna hos mannen som kollar in våra avklädda fötter i high heels öppna sandaletter eller i fotriktiga sandaler?? Vore intressant att veta. To the next step? Flört

Vad härligt med bra konsert Glad, skovalet till trots Flört

Avseende din fråga om hur tankarna går när man spanar in kvinnors fötter:

Till att börja med, tack för en intressant fråga, det är sällan någon frågar om det.

Till skillnad från någon annan som svarade här i tråden så är mitt intresse mer visuellt, dvs att jag tycker att de är fina att titta på men jag har inget behov eller intresse för beröring av fötterna. Visst kan jag massera någons fötter om de ber mig om det, men det är i så fall mer för dennes skull.

För mig är det intressant/kittlande att titta på fötterna och då tittar jag på tårna och tycker att det är himla sexigt med målade tår i synnerhet färger som ger kontrast mot huden, röda färger (mörka eller klara nyanser), svart eller vitt på sommaren. Jag kan tycka att omålade tår lätt ser ofräscha eller ovårdade ut. Jag tycker också om att bara titta på fotryggen eller hålfoten om en kvinna t.ex. har klackar på.

För mig är fötter något som väcker intresse och som förstärker lusten och jag kan titta på fötterna lika mycket som på brösten om jag tex har sex med någon.

Jag hoppas att det var ett begripligt svar, om inte så kan jag utveckla det vidare Glad

• Anonym (Fötter)
    Anonym (Majken) skrev 2022-07-10 16:26:42 följande:

Oh ja tihi

Berätta gärna mer Flört
  • Anonym (Fötter)
    New Dawn skrev 2022-07-10 16:58:49 följande:

Överhuvudtaget är det fler män som tittar på mig om jag har högklackat, en del tittar då mer nerifrån och upp. 

Jag gillar egentligen inte fenomenet. Uppskattar inte ens blickarna. Gillar mer när män ser på mig som människa och kvinna när jag har andra skor. (Har minskat användandet av högklackat en hel del, då jag vill vara friare) 

Tråkigt att du behöver känna så.

Jag ser inte en kvinna som ett objekt bara för att jag tycker att hon är attraktiv, det är bara en människa som jag ännu inte har lärt känna (och som jag kanske aldrig får möjligheten till att lära känna) som råkar vara attraktiv eller ha attraktiva drag.
  • Anonym (Fötter)
    flygrl skrev 2022-07-12 02:29:28 följande:
    Jobbar som servitris och går då oftast i nylonstrumpor och ibland i öppna skor typ. Märker ibland män kollar in mina fötter när dom tror jag inte ser. Tycker väl det är ok även om jag kan bli lite generad. Jag agerar nog inte på nåt speciellt sätt. Nån gång har han förstått att jag märkt hans blickar och då har vi båda lett lite förläget mot varandra. That?s it. Typ. :P
    Nylonstrumpor kan vara extremt fina, speciellt mörka sådana då de gör att kurvurna framhävs, så jag förstår att folk tittar.

Jag har aldrig själv noterat att kvinnan har noterat att jag har tittat, undrar hur det hade känts.
  • Anonym (Fötter)
    Mia99 skrev 2022-07-12 12:06:14 följande:

Bara för att jag hade denna tråd i färskt minne noterade jag igår på Metron en medelålders man som satt snett mittemot mig och som hela tiden tittade på mina fötter. Så fort jag såg åt hans håll, så vred han bort huvudet, men när jag tittade åt sidan, så började han spana igen. Jag trodde först att han tittade på mina ben eftersom jag hade kort kjol, men det var mina fötter, inget annat. Jag hade öppna sandaletter med kilklack, bronsfärgat nagellack och mina vanliga fotsmycken, ankelkedjor, tåringar och fotlänkar. Han var inte alls creepy på något sätt och mötte inte min blick när jag klev av, så det gjorde inget egentligen. Det gjorde faktiskt resan lite underhållande.

Kände du dig mer attraktiv av intresset du fick?
    Du får gärna lägga upp en bild om du vill Flört
  • Anonym (Fötter)
    Anonym (Fina tossor) skrev 2022-07-12 13:45:59 följande:

Jag kan tycka att fotfetischm är fascinerande och lite gulligt. jag har superfina fötter och kan tänka mig att mina fötter är en dröm för dessa personer.

Du får jättegärna lägga upp en liten bild Flört
  • Anonym (Fötter)
    Anonym (Man med feminina outfits) skrev 2022-07-13 22:10:47 följande:

Fråga till trådskaparen och andra intresserade också förstås:

Jag är man och trivs med att vara vackert uppklädd i vackra feminina outfits, i synnerhet avser detta skor och strumpor. Jag bär mycket gärna nylonstrumpor och högklackat. Har nog tror jag väldigt välvårdade och fräscha fötter, är sannolikt mer noga än väldigt många kvinnor i det avseendet...

Är jag iskall eller het?

Har det betydelse om du ser vilket kön jag har?
    En del av oss gillar att det ska märkas. Andra ser det som en utmaning att vara så elegant feminina att du inte märker det. 

/ Mvh man med välvårdade fossingar...

Jag är medveten om att många ben-modeller (som ska föreställa kvinnoben) faktiskt är tagna på män och det kan stundtals vara jättesvårt att se vilket kön någon har.

Men för mig går det tyvärr bort, jag känner inget om jag vet eller ser att det är mansben/fötter.
  • Anonym (Fötter)
    Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-13 23:00:32 följande:
    I officiella sammanhang låtsas jag personligen inte om att jag lägger märke till mannens kollande på mig som kvinna. Oavsett fötter, urringning eller andra kvinnliga attribut. 
    Omvänt är jag obesvärad och tar tag i ämnet. Hållningen kan såklart te sig avvisande. Men blir illa berörd om mannen "hotfullt" raggar på. Vi är trots allt biologiska varelser och jag dömer inte vår värdering av den andre om den så uppstår i formella eller informella möten. Vi kvinnor gör ju omedvetet eller medvetet samma som mannen. 

Alltså noterar kvinnan att du har tittat men hon visar det inte regel inte! 

Gör själv en snabb observation av mannens spaning. Vore det inte social inkompetens att lyfta en så vanlig och banal företeelse? Skillnad vore väl om mannen dräglar och blir alltför okoncentrerad, något som kan leda till att mötet bryts. Finner man mannen attraktiv är allt annorlunda. Skiljer det sig verkligen nämnvärt för en kvinna som blir inspanad än för en kille som blir det? Ni killar kan väl upptäcka en kvinnas uppskattning för just era attribut? Händer det dig?

Sammanfattningsvis: Härligt att bli inspanad om en ömsesidighet finns. 
    Många män, (skulle tro att det gäller de flesta), är någorlunda blinda för att läsa av intresse från kvinnor. Jag har aldrig märkt att någon kvinna har spanat in mig. 
  • Anonym (Fötter)
    Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-15 00:20:30 följande:
    Du lämnar svar på den andra delfrågan. Den allra första berörde något som återkommande undras om i tråden. En signifikant grej. Nämligen om vi kvinnor märker av när män spanar på eller kollar in oss. Vare sig det gäller fötter, byst, hår eller andra kvinnliga förtecken. 
    Citerar nedan mig själv här med ett par ändringar när jag förtydligar slarv som skapar otydlighet.
    Anonym (terapia alternativa) skrev 2022-07-13 23:00:32 följande:
    I officiella sammanhang låtsas jag personligen inte om att jag lägger märke till mannens kollande på mig som kvinna. Oavsett fötter, urringning eller andra kvinnliga attribut. 
    Omvänt är jag obesvärad och tar tag i ämnet. Hållningen kan såklart te sig avvisande. Men blir illa berörd om mannen "hotfullt" raggar på. Vi är trots allt biologiska varelser och jag dömer inte vår värdering av den andre om den så uppstår i formella eller informella möten. Vi kvinnor gör ju omedvetet eller medvetet samma som mannen. 

Alltså noterar kvinnan att du har tittat men hon visar det i regel inte!

Noterar i en snabb observation mannens "spaningsverksamhet". Vore det social inkompetens att lyfta en så pass vanlig och banal företeelse upp till ytan??

Sammanfattningsvis: Härligt att bli inspanad om en ömsesidighet finns.
    I posten berör du vidare att du aldrig märkt att någon kvinna spanat in dig. Hur är det möjligt frågar jag mig. Är du singel? Alltid varit så? För i någon fas av att gänga sig kan du omvänt noterat kvinnans intresse (vagt eller starkt) för just dig. Om/när du latent eller helt öppet spanat på kvinnor med allmänt intresse eller t o m med åtrå i din blick och i ditt kroppsspråk? Inför eventuell parbildning. Går du med skygglappar på i tillvaron och varför i så fall?

Sen kan sägas att jag själv faktiskt inte alltid märker av när försiktiga killar på g. I efterhand har jag fått veta om det när killarna sagt det rakt på sak. Ja, en av dem var absolut en miss när mannens outtalade signaler ignorerades av mig av misstag.  
    Jag är en gift, snart skild, 42 årig man som arbetar på företagsledande nivå på ett IT-bolag. Vem är du? Jag vet inte om jag har skygglappar eller om det är så att relativt få intresserar sig för mig. Sannolikt en kombination.

Det har alltid varit jag som har initierat kontakt med det motsatta könet och nästan alltid har det resulterat i att jag blivit avvisad, även om jag haft mycket lätt för att få kvinnliga vänner.

Det som gjorde det möjligt för mig att hitta partners och kunna gifta mig var att jag avancerade i min karriär till en nivå att jag fick en väsentligt annorlunda levnadsstandard. Vilket skedde någonstans runt 30 års sträcket. Det gjorde inte att jag fick ett större intresse från kvinnor, men jag blev inte avvisad lika snabbt, på så sätt fick de möjlighet att också lära känna mig. Vi får se hur det blir när jag nu blir singel igen.
Svar på tråden Kvinnor: Märker ni att män tittar på era fötter?