• Anonym (Sol)

Fler som känner samma inför semester?

Jag älskar semestern, ser fram emot den hela året!

Men varför inte skapa semesterrutiner? Då vet du vad som ska hända och vad som ska göras. Tex håll samma lägg och upp tider som på helgen, håll mattider och om du planerar att göra något lägg det samma vecka varje år osv.

• Anonym (Sol)
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 09:01:12 följande:
    Alla behöver inte ha semester, jag tar när jag behöver. Det är bara en lathet. Vi har otroligt många möjligheter att bara lediga och för det finns röda dagar, helger, etc. 

Det är alldeles för mkt ledighet. Anser jag. 

Herregud det finns folk som längtar redan på fredag när det vaknar upp på måndag morgon. 
    Finns många som inte är lediga helger och röda dagar.
    Ibland är jag bara ledig 1 dag i sträck i 2-3 veckor om jag jobbar 2 helger på rad.
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 09:06:04 följande:
    Du gnäller ju över folk som inte uppskattar semester.

Jobb är en försörjningsplikt för kunna vara ledig sen under sin pension. Kunna göra saker som man gör idag, resa, unna sig saker och ting. 

Är många som inte kommer att ha råd att resa som pensionärer. 

det är helt ok att inte gilla semester men lite fånigt att kalla folk för lata som tar ut den. Du tar väl också ut dina dagar eller låter du dem brinna inne?

• Anonym (Sol)
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 10:17:04 följande:
    Du tänker inte helheten på diskussionen. Nu menar jag generellt. Det finns folk som jobbar hårt för sin kommande pension. etc. Nu har jag den möjligheten att jobba och kunna spara. 
    Jag reagerade på att du kallade att ta ut sin semester för lathet. Mitt jobb är både fysiskt och psykiskt tufft och jag behöver ledigheter men jag är inte lat för det.
  • Anonym (Sol)
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 11:51:00 följande:
    Ja när man ser iframemot nästa semester när  man har semester så tycker jag att det är en lathet. Man ser bara emot sin nästa ledighet.

Det spelar ingen roll vad man jobbar med. Utan menar det jag säger. Ser man bara framemot nästa semester, nästa lediga vecka. Då undrar man. 
    Det är inte alla förunnat att ha ett jobb man trivs med.
    Det är snarare det som är problemet då.
  • Anonym (Sol)
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 11:51:00 följande:
    Ja när man ser iframemot nästa semester när  man har semester så tycker jag att det är en lathet. Man ser bara emot sin nästa ledighet.

Det spelar ingen roll vad man jobbar med. Utan menar det jag säger. Ser man bara framemot nästa semester, nästa lediga vecka. Då undrar man. 
    Dessutom är det väl inte lathet att längta till ledighet?
    Lat är väl att inte jobba alls trots att man kan och lever på andra. DÅ är man lat.
    Inte om man jobbar 47 v om året och längtar till sina 5 veckors ledighet.
  • Anonym (Sol)
    Gameofthrones skrev 2022-07-06 22:24:15 följande:
    Som sagt tidigare. Längtar man efter 4-6 veckors semester igen när man har haft ledighet och vi har rätt mkt ledighet generellt. Bad är ert och gnälla över längta fter ledighet?

Generellt har vi jul,, påsk, sportlov, sommarsemester, vanliga helger. Nä, för mig är det alldeles för mkt ledighet. 
    Men DU behöver ju inte vara ledig för att andra är det?

Så länge man försörjer sig själv fattar jag inte varför du måste tycka om andras ledighet eller längtan till ledighet.

Själv jobbar jag både helger och storhelger och lov och det gör många med mig.

att längta efter betyder inte heller att man gnäller om det eller inte vill jobba. 
    Den som gnäller mest här är ju DU.
Svar på tråden Fler som känner samma inför semester?