• Anonym (OCD?)

Fler som känner samma inför semester?

Ogillar semester, känns som ett nödvändigt ont?

Tycker om rutiner, allt skall vara som vanligt. Svårt för nya saker.  Tycker om när dagarna och innehållet upprepas?
    Jobb, skola, aktiviteter, samma tider osv.
    Äter gärna på samma plats, gå på samma toa, gör gärna samma saker.
    Svårt för nytt.
    Helgen räcker för mig som fritid. 

Fler som känner samma?

• Svar på tråden Fler som känner samma inför semester?
  • Anonym (Sol)

Jag älskar semestern, ser fram emot den hela året!

Men varför inte skapa semesterrutiner? Då vet du vad som ska hända och vad som ska göras. Tex håll samma lägg och upp tider som på helgen, håll mattider och om du planerar att göra något lägg det samma vecka varje år osv.

• Anonym (H)

känner samma

Det vanligaste är dock nog att man gillar en sammanhängande semester

• Gameofthrones

Jag gillar mkt rutiner men är ockdå spontan för min och familjens skull. 

Försöker inte ha samma rutiner varje dag. Det blir bara tråkigt 
    Som ditt inlägg går på samma toa. Här är det tvärtom går inte på samma toa oavsett hemma som jobbet. Samma sak med lunch äter ute oftast, inte sitta på sanna plats, inte hå ut med samma kollegor under lunchtid. Äter inte mat på schema asså samma sak dag ut och dag in.

Inte likadana kläder olika färger, olika klädstilar. Olika frisyrer. 

Det ända som jag inte är då värst intresserad av det är inredning samma, kan köpa nytt om ngt börjar bli utslitet eller trasigt. Så länge jag har en helt tak mat på bordet se rent och fräscht ut. 

För mig är det viktigt inte ha rutiner samma varje dag. 

Skulle du TS inte kunna bryta en rutin och göra på ny rutin? 

• Anonym (A)
    Anonym (Sol) skrev 2022-07-04 15:50:46 följande:
    Jag älskar semestern, ser fram emot den hela året!

Men varför inte skapa semesterrutiner? Då vet du vad som ska hända och vad som ska göras. Tex håll samma lägg och upp tider som på helgen, håll mattider och om du planerar att göra något lägg det samma vecka varje år osv.
    Bra ide.
  • Gameofthrones

Gör upp dina rutiner på ditt sätt. Jag förstår dig. Jag tror också att ert är en bekvämlighet. Eller känner du dig besvärad av det?

Prova steg för steg. 

Jag bor mkt på jobbet äter medan jag jobbar. Mest förbifarten. Är jag på humör med mina kollegor äter vi ute i perioder med olika personer från personalavd. 

Jag gillar rutiner men kan bryta dessa rutiner med. Ombytlig. 

• Anonym (Blä)

Jag hatar semester, men jag hatar rutiner minst lika mycket. Underligt kanske få jag har autism och då ska man gu gilla rutiner enligt konventionella synen. Jag brukar lägga min semester utspridd så Jag aldrig har mer än 2 veckor i streck om ens det. 

• Gameofthrones
    Anonym (Blä) skrev 2022-07-04 22:19:24 följande:

Jag hatar semester, men jag hatar rutiner minst lika mycket. Underligt kanske få jag har autism och då ska man gu gilla rutiner enligt konventionella synen. Jag brukar lägga min semester utspridd så Jag aldrig har mer än 2 veckor i streck om ens det. 

Hade jag varit själv, så hade det varit jobb 24/7. Gillar inte semester egentligen. 
  • Anonym (Här)

Gillar inte heller semester. Tar ut 4 v och får 5:e i pengar i februari. 
    Semester är dyrt och kommer med osynliga krav på resor och händelser. 

• Anonym (Hin håle)

Älskar semester, älskade det mer förr innan jag träffade min sambo. Jag känner mig hemsk, jag älskar henne men gud vad jag saknar semestrarna som singel....så pass mycket att jag till och med undrat om det är värt att vara singel för att få dessa veckor av egentid kallad semester utan att behöva ta hänsyn till någon annan. 

Är rätt fyrkantig och svår har jag fått höra haha

• Anonym (c)

Hur kan man inte uppskatta semester? Tänk att det alltid finns något att gnälla över..

Svar på tråden Fler som känner samma inför semester?