• Anonym (OCD?)

Fler som känner samma inför semester?

Ogillar semester, känns som ett nödvändigt ont?

Tycker om rutiner, allt skall vara som vanligt. Svårt för nya saker.  Tycker om när dagarna och innehållet upprepas?
    Jobb, skola, aktiviteter, samma tider osv.
    Äter gärna på samma plats, gå på samma toa, gör gärna samma saker.
    Svårt för nytt.
    Helgen räcker för mig som fritid. 

Fler som känner samma?

• Svar på tråden Fler som känner samma inför semester?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (c) skrev 2022-07-05 00:21:48 följande:

Hur kan man inte uppskatta semester? Tänk att det alltid finns något att gnälla över..

Precis som du gör nu, bölar för att det finns människor som mår som bäst när de vardagliga rutinerna följs. 
  • Anonym (Blä)

Hur kan man inte uppskatta semester? Tänk att det alltid finns något att gnälla över..

Folk gillar olika. Hur kan du inte gilla rostad lök på nutella? För att du inte är jag, självklart. 
  • Gameofthrones

Alla behöver inte ha semester, jag tar när jag behöver. Det är bara en lathet. Vi har otroligt många möjligheter att bara lediga och för det finns röda dagar, helger, etc. 

Det är alldeles för mkt ledighet. Anser jag. 

Herregud det finns folk som längtar redan på fredag när det vaknar upp på måndag morgon. 
  • Gameofthrones

Du gnäller ju över folk som inte uppskattar semester.

Jobb är en försörjningsplikt för kunna vara ledig sen under sin pension. Kunna göra saker som man gör idag, resa, unna sig saker och ting. 
  • Anonym (Sol)
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 09:01:12 följande:
    Alla behöver inte ha semester, jag tar när jag behöver. Det är bara en lathet. Vi har otroligt många möjligheter att bara lediga och för det finns röda dagar, helger, etc. 

Det är alldeles för mkt ledighet. Anser jag. 

Herregud det finns folk som längtar redan på fredag när det vaknar upp på måndag morgon. 
    Finns många som inte är lediga helger och röda dagar.
    Ibland är jag bara ledig 1 dag i sträck i 2-3 veckor om jag jobbar 2 helger på rad.
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 09:06:04 följande:

Jobb är en försörjningsplikt för kunna vara ledig sen under sin pension. Kunna göra saker som man gör idag, resa, unna sig saker och ting. 

Är många som inte kommer att ha råd att resa som pensionärer. 

det är helt ok att inte gilla semester men lite fånigt att kalla folk för lata som tar ut den. Du tar väl också ut dina dagar eller låter du dem brinna inne?

• Gameofthrones
    Anonym (Sol) skrev 2022-07-05 09:22:06 följande:
    Ibland är jag bara ledig 1 dag i sträck i 2-3 veckor om jag jobbar 2 helger på rad.

det är helt ok att inte gilla semester men lite fånigt att kalla folk för lata som tar ut den. Du tar väl också ut dina dagar eller låter du dem brinna inne?

Vakna till lite va? Nu menar jag generellt. Jag jobbar 24/7. Brytdagar här och där. Får utbetalning på mina semesterdagar de inte jag tar ut. Behöver man förklara mer?
  • Gameofthrones
    Anonym (Sol) skrev 2022-07-05 09:22:06 följande:

Du tänker inte helheten på diskussionen. Nu menar jag generellt. Det finns folk som jobbar hårt för sin kommande pension. etc. Nu har jag den möjligheten att jobba och kunna spara. 
  • Anonym (Sol)
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 10:17:04 följande:
    Du tänker inte helheten på diskussionen. Nu menar jag generellt. Det finns folk som jobbar hårt för sin kommande pension. etc. Nu har jag den möjligheten att jobba och kunna spara. 
    Jag reagerade på att du kallade att ta ut sin semester för lathet. Mitt jobb är både fysiskt och psykiskt tufft och jag behöver ledigheter men jag är inte lat för det.
  • Gameofthrones
    Anonym (Sol) skrev 2022-07-05 10:49:51 följande:
    Jag reagerade på att du kallade att ta ut sin semester för lathet. Mitt jobb är både fysiskt och psykiskt tufft och jag behöver ledigheter men jag är inte lat för det.
    Ja när man ser iframemot nästa semester när  man har semester så tycker jag att det är en lathet. Man ser bara emot sin nästa ledighet.

Det spelar ingen roll vad man jobbar med. Utan menar det jag säger. Ser man bara framemot nästa semester, nästa lediga vecka. Då undrar man. 
  • Anonym (Latmasken?)
    Gameofthrones skrev 2022-07-05 11:51:00 följande:
    Ja när man ser iframemot nästa semester när  man har semester så tycker jag att det är en lathet. Man ser bara emot sin nästa ledighet.

Det spelar ingen roll vad man jobbar med. Utan menar det jag säger. Ser man bara framemot nästa semester, nästa lediga vecka. Då undrar man. 
    Jag undrar mer över dem som inte tänker så.
Svar på tråden Fler som känner samma inför semester?