Gameofthrones skrev 2022-07-05 11:51:00 följande:
Ja när man ser iframemot nästa semester när man har semester så tycker jag att det är en lathet. Man ser bara emot sin nästa ledighet.
Det spelar ingen roll vad man jobbar med. Utan menar det jag säger. Ser man bara framemot nästa semester, nästa lediga vecka. Då undrar man.
Min arbetsgivare kommer inte tacka mig för att jag jobbar mig snabbare till min grav. Jag gör de jag behöver och inte en minut mer. Jag orkar inte.
Då jobbar jag med något jag älskar. Jag borde inte jobba 100% då jag brände ut mig totalt under studietiden (5 år). Hade en veckas semester under sommaren under dessa år. Jobbade några kvällar och helger då och då under studierna och heltid under sommaren.
Lägg även på en partner som misshandlade mig under dessa år att jag blev totalt knäckt i slutet och lyckades lämna. Hade de inte varit för honom hade jag nog inte varit så trött idag. Han prickade ofta in att bråka innan jag hade tenta eller andra viktiga saker som stressade sönder mig.
Du kan inte gå runt och tro att folk är lata. Finns folk med sjukdomar och andra problem.
Jobba så mycket du vill, tills du stupar. Jag bryr mig inte. Men bara för inte andra tycker som du är de fel. Själv kommer jag aldrig förstå mig på folk som måste hålla igång varje dag med flera saker, blir trött bara av att se deras FB flöde.