puddedudde skrev 2022-07-05 15:13:33 följande:
Det har jag aldrig ens reflekterat över att det kan påverka så, jag grejar hela tiden precis som du beskriver. Och radion står på. Vilken tankeställare , TACK.
Földfråga; när jag provat läsa bok så har han liksom bara blivit mer och mer orolig då han bara vill åla och greja och pilla på allt, det är inte hans grej att vara still alls. I vagnen sitter han ?fast? och kan liksom inte göra mycket annat än krama och sutta På tex en nalle vilket jag tycker har hjälp på så sätt att han har mindre stimuli. Skulle du säga att jag ska läsa för honom i vagnen eller när/vart kan jag göra detta? ser bara framför mig hur jag får liksom jaga honom med boken medans han ålar runt i sängen eller på golvet och bara blir gnälligare och tillslut ledsen. Men kanske är för att jag vanligtvis stimmat runt och städat precis innan?
Det finns en risk att han tycker det är tråkigt, Men det finns böcker som aktiverar barn på ett bra sätt (man kan få känna på kattens päls etc). Satsa på att varva ner, se det inte som ett syfte att han ska sova, utan att ni båda ska varva ned. Med musik, en sagobok, kanske en saga i bakgrunden. Berätta om dig (även om det nog blir en väldigt ensidig kommunikation)
Sedan är det inte katastrof om han blir arg eller ledsen