• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-02 22:16:29 följande:
    Hur gick det idag? Såg det bra ut?

Ruvartiden är verkligen den värsta. Pendlar mellan hopp och förtvivlan om vartannat. Håller på att bli galen, går runt och tänker och känner efter KONSTANT. Har testdag tisdag men mensen borde dyka upp innan dess

inte alls lika bra som andra gånger, det hade inte hänt mycket med slemhinnan, äggblåsor var ca 10-11. Har fått en ny tid på måndag och han sa att jag bör inte ha hunnit ägglossa tills dess men det kan man aldrig veta säkert. Om de växer ca 2mm per dag så borde det vara lungt. pepparpeppar. 

Det hjälper inte att tiden aldrig gått långsammare heller. 
    Hur många dagar lägger de på, kanske är olika jag vill få de till att testdag är 3-4 dagar efter bim, 

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 17:14:14 följande:
    Idag har jag haft äggplocket, denna gången var de otroligt smärtsamt, men berodde även på antalet blåsor vilket gör att man redan är svullen och öm i äggstockarna, fick 12 ägg och den 24 får vi mer info om hur vi ska gå vidare och hur de gått för äggen ( befruktning m.m) 
    Hur gick det för befruktningen? 
  • Loreena1

Vårt första försök gick inte så bra. De såg 7 äggblåsor, fick ut 3 ägg varav två blev befruktade. De satte i ett befruktat ägg på dag två och det andra klarade sig inte så det blev inget embryo i frysen.

Vi har testardag på söndag men nu småblöder jag lite och tog ett negativt test i morse, ruvardag 14 så det är nog rätt kört.

Usch, jag är så ledsen. Jag var inte beredd på att jag skulle bli så ledsen, men det är nog all stress som kommer ifatt.  

De skulle höja dosen till nästa försök, så vi hoppas på bättre resultat då. 

Brukar det göra skillnad på antalet ägg då? 

Är det bättre chanser om man vilar en cykel innan man försöker igen?

• MeIMyself
    Loreena1 skrev 2023-03-03 10:18:21 följande:

Vårt första försök gick inte så bra. De såg 7 äggblåsor, fick ut 3 ägg varav två blev befruktade. De satte i ett befruktat ägg på dag två och det andra klarade sig inte så det blev inget embryo i frysen.

Vi har testardag på söndag men nu småblöder jag lite och tog ett negativt test i morse, ruvardag 14 så det är nog rätt kört.

Usch, jag är så ledsen. Jag var inte beredd på att jag skulle bli så ledsen, men det är nog all stress som kommer ifatt.  

Beklagar, blev inget för oss heller första försöket.
    Vi har dock en i frysen med vi ska testa snart hoppas jag.

Jag vet faktiskt inte hur det blir andra gången men har läst att första gången räknas som en test omgång.

Jag var också så ledsen, men det är många känslor och ingen lätt grej man får igenom.
  • Lama21

Strelitzia jobbigt att du måste göra ännu fler besök. Hoppas det timar med ägglossningen för dig. Riktigt störande om det brukar se bättre ut och nu gör den inte det...

Vet inte om det är okänsligt när ni är så många i tråden som fått negativa besked senaste tiden, men jag tjuvtestade idag och det var positivt. Fick kolla typ 15 gånger för att se så att jag inte drömde men strecket var där. Betydligt starkare än förra gången då det blev missfall. Trodde verkligen inte det igår

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-03-03 17:18:52 följande:

Strelitzia jobbigt att du måste göra ännu fler besök. Hoppas det timar med ägglossningen för dig. Riktigt störande om det brukar se bättre ut och nu gör den inte det...

Vet inte om det är okänsligt när ni är så många i tråden som fått negativa besked senaste tiden, men jag tjuvtestade idag och det var positivt. Fick kolla typ 15 gånger för att se så att jag inte drömde men strecket var där. Betydligt starkare än förra gången då det blev missfall. Trodde verkligen inte det igår

Men gud Grattis, jag är jätteglad för alla som blir gravid och hoppas alla vi blir gravida en dag Hjärta men inom snar framtid

bara njut av plusset nu
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-03 17:18:52 följande:

Vad skönt att du blev motbevisad din dåliga känsla! Grattis! Absolut inte okänsligt, tänker snarare att det ger hopp, att det går Solig
  • strelitzia
    Loreena1 skrev 2023-03-03 10:18:21 följande:

Det är så lätt att i förväg tänka att man ska ta allt lugnt, så träffar de en som en käftsmäll istället. Förstår verkligen att du är ledsen!

Ökad dos bör ge fler äggblåsor bli stora. Vissa är mer lätt/svår stimulerade än andra och behöver mer/minde, jag tex hade en väldigt låg dos men pga pco.

Det vanligaste bland klinikerna verkar vara att man väntar en cykel innan ny sprut omgång, har dom sagt att du kan börja direkt igen?
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022