Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Egna barn går inte ihop med extrabarnet

Anonym (Stödmamman) skrev 2022-07-08 20:15:47 följande:

ja problemet är väl att detta barn aldrig någonsin fått någon uppmärksamhet och ska nu ha ALL vår uppmärksamhet av oss alla när hen är här.
    Barnet pratar också konstant, vill gärna hitta på lögner där det låter som hen varit med om så mycket saker men har i verkligheten aldrig gjort nåt av det. 
    Våra barn tycker det är påfrestande och blir ganska irriterade fast de inte säger något, men jag kan se det. Barnet i fråga är 8 men upplevs som ca 5-6 skulle jag säga. 

jag känner ju precis som du skriver. Jag och min partner vill så gärna hjälpa, stötta och ställa upp för detta barn men vill inte att det ska bli på bekostnad av våra egna och just nu känns det så.
    Ett av våra barn ville sova hos en kompis nu i helgen när barnet är hos oss? 

Ni är två vuxna, så de helger ni har barnet hos er kan ni dela upp er. Och era barn kan naturligtvis vara med kompisar, precis som vanligt. Ni måste inte göra saker alla tillsammans. 

Men det känns som att ni inte är riktigt beredda på vad det innebär. Barnet har ju problem, annars skulle det ju inte komma till er. Har ni inte förberett era barn på det? Är de i tonåren är de minst 13 år och borde förstå. 
Svar på tråden Egna barn går inte ihop med extrabarnet