Rådvill
Jag vet inte vad jag ska göra härnäst i livet. Jag är 50 år kvinna som jobbade i tandvården i 20 år, ok lön men sista åren var det så stressigt och för hög arbetsbelastning, man låg hela tiden 10 minuter efter hela dagarna, jag jobbade heltid, så i vintras gick jag in i väggen totalt, jag sa upp mig.
Jag mådde så bra efteråt men det tar tid att komma tillbaka efter utbrändhet, jag tål fortfarande inte höga ljud men är inte lika stress känslig längre.
Nu i sommar började jag jobba i hemtjänsten. Jätteroligt, trivs mycket bättre där än tandvården med bra kollegor, men eftersom jag inte har utbildning undersköterska är lönen dålig. Kan inte få fast tjänst heller.
De kan inte garantera mig jobb i höst men de tror att jag kan få vikariat till o från.
Men alla förväntar sig att jag ska gå tillbaka till tandvården, gamla chefen ringer mig varje vecka och undrar när jag vill börja igen och ingen stöttar mig i mitt beslut. Alla säger du tjänar ju mer i tandvården du kan inte jobba i hemtjänsten. Jag vet inte vad jag ska göra i höst. Lönekontot gapar tomt, inte fått en lön på 3 månader. Slutade ju mitt förra jobb i mars. Jag måste tänka på min hälsa men behöver ju pengar.
Vad tycker ni att jag ska göra?