Inlägg från: Anonym (aaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aaa)

Min partner åkte på semester 1 dag efter att vi fått veta att fostret var dött...

Menar du att ni bor ihop och han bara åkte utan att ens säga hejdå? 

• Anonym (aaa)
    Anonym (Män sucks ibland) skrev 2022-07-15 17:12:00 följande:
    Amen! Så himla bra skrivet!

Hade nyss en hetsig diskussion med min man när jag skulle tvätta handdukarna i gästbadrummet som bara han använder. Jag har badhanddukar framme som dekoration men dom används aldrig förutom en hand-handduk som jag tvättar en gång i veckan.

Tydligen hade jag glömt att lägga fram den nya förra veckan och istället för att fråga eller ta fram en själv så börjar han torka händerna på badhanddukarna så att jag nu måste tvätta dom också i min redan stora tvätthög. När jag konfronterar honom säger han att han hade undrat var den var under veckan. När jag då irriterat frågade om han inte kunde ha tagit fram en handduk själv ur linneskåpet i det badrummet säger han att han inte visste var handdukarna är och då frågade jag om han inte kunde ha frågat åtminstone om han nu inte har vett att öppna linneskåpet och titta efter själv. Då blev han förbannad på mig! Hur bra skulle det funka för kvinnor att bara svara: Jag visste inte var vi förvarar handdukarna och jag orkar inte titta i det stora skåpet i badrummet heller för att se om jag kanske, kanske, kanske kan lyckas hitta handduken jag använder varje dag. SUCK!

Förlåt för ot men jag tyckte att det visar hur bedrövligt handfallna män kan vara ibland precis som ts man i det här fallet. Fan vad skönt det måste vara att vara man och inte behöva använda hjärnan nån annanstans än på jobbet. 

Till TS; jag beklagar ditt missfall. Självklart borde din man ha stannat hemma och som allra minst frågat dig hur du vill att han ska göra. Jag misstänker att om du bara ens fått frågan så skulle du kanske tom ha sagt att han kan åka men då hade han ju visat att han bryr sig om någon annan än sig själv bara. Du har all rätt att känna dig åsidosatt. 
    Förlåt om detta blir OT men jag blir helt förbluffad. Varit i ett par längre relationer och ingen av dem har betett sig så där. Min nuvarande man har nog bättre ordning på var saker finns, än jag själv, och han skulle definitivt inte ge upp som din gjorde, utan söka upp en handduk. 
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Missfallnr2) skrev 2022-07-17 11:39:31 följande:

Men mycket pekar på att jag på detta sätt fått svar på hans verkliga engagemang och känslor vilket visar mig att det inte blir några fler försök till ett barn ihop med honom. 

Gör bara så otroligt ont att inse genom en sådan här situation.

Nä, så är det nog. Frågan är väl om men ens vill fortsätta ihop över huvud taget, med en person som visar hur lite man betyder? 
Svar på tråden Min partner åkte på semester 1 dag efter att vi fått veta att fostret var dött...