Inlägg från: Anonym (ME) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ME)

Min partner åkte på semester 1 dag efter att vi fått veta att fostret var dött...

Vem är pappa till dina andra barn? Din partner eller någon/några andra. Eftersom du inte kommer att må bra så är det nog bra om någon finns där som också har ansvar för dina barn.

Sen borde såklart din partner finnas där för dig moraliskt och självklart hade det varit önskvärt om han även var där för de andra barnen (i synnerhet om han nu är pappan till dem).

Även om jag inte är kristen tänker jag ibland på begreppet "i Nöd och lust". Nöjer du dig med någon som finns där så länge det bara är lustfyllt men drar så fort det blir lite jobbigt och låter dig ta hand om all? Och det kan vara ok så länge man inte väljer att skaffa barn ihop. För ett barn är värt en förälder som finns där i nöd. Men du som vuxen kvinna gör ett aktivt val om det är värt det för dig att ha en sån i de roliga stunderna men sen sköter de tuffa själv.

Svar på tråden Min partner åkte på semester 1 dag efter att vi fått veta att fostret var dött...