• Anonym (D)

Chef ändrat i schema.

Är så besviken. Skulle varit ledig enligt schema när det är något som  jag vill gå på, som jag sett fram emot sen jag fick veta att det skulle vara i närheten. Perfekt att jag skulle vara ledig då. Men så såg jag för ett tag sedan att det blivit ändrat i schemat, så nu är jag inte alls ledig då utan ska jobba just den dagen. 

Jag är i tankarna att jag ska vara så ful att sjukanmäla mig. Som det är nu så finns det inget annat sätt, 

Vad skulle ni gjort? Vad tycker ni, är dert väldigt fel utav mig att göra så? Ändringen i schemat kom efter jag hade gått på semester. 

• Svar på tråden Chef ändrat i schema.
  • Anonym (Tyvärr)

Ändringar i schemat ska meddelas minst två veckor i förväg. Om det gått korrekt till får man bara gilla läget.

Jag skulle inte sjukanmäla mig, man får acceptera att livet inte alltid blir som man vill.

• Anonym (D)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2022-07-16 19:15:24 följande:

Ändringar i schemat ska meddelas minst två veckor i förväg. Om det gått korrekt till får man bara gilla läget.

Jag skulle inte sjukanmäla mig, man får acceptera att livet inte alltid blir som man vill.

Fast känns ju fel att chefen ändrar i schemat mitt i semestern när man inte är på plats. 
  • SaraL77

Hur långt fram i tiden är det?

• Anonym (Visst)

Fråga chefen om ledigt den dagen. Eller kolla om någon kollega vill byta ledig dag. 

• Anonym (G)

Hör med en kollega annars får du nog finns dig i det om det är två veckors framförhållning. Kan va svårt få ihop schema på sommaren.

• Anonym (D)
    SaraL77 skrev 2022-07-16 19:26:20 följande:

Hur långt fram i tiden är det?

Redan nästa vecka. 

När jag gick på semester så skulle jag vara ledig Den dagen. 

• Anonym (D)
    Anonym (Visst) skrev 2022-07-16 19:29:56 följande:

Fråga chefen om ledigt den dagen. Eller kolla om någon kollega vill byta ledig dag. 

Lär inte få ledigt eller byta med någon med så kort varsel. Har ju haft semester och detta är om bara några dagar.
  • Anonym (Visst)
    Anonym (D) skrev 2022-07-16 19:39:37 följande:
    Lär inte få ledigt eller byta med någon med så kort varsel. Har ju haft semester och detta är om bara några dagar.
    Det vet du ju inte förrän du frågat. Men när fick du reda på ändringen? Är det mindre än 2 veckor från det du kom tillbaka från semestern? 
  • Anonym (D)
    Anonym (G) skrev 2022-07-16 19:34:17 följande:

Hör med en kollega annars får du nog finns dig i det om det är två veckors framförhållning. Kan va svårt få ihop schema på sommaren.

Som sagt ändrat mitt i min semester. Inte direkt mening att man ska kolla efter ändringar i sitt schema på semestern. Mm
  • Anonym (D)
    Anonym (Visst) skrev 2022-07-16 19:43:49 följande:
    Det vet du ju inte förrän du frågat. Men när fick du reda på ändringen? Är det mindre än 2 veckor från det du kom tillbaka från semestern? 
    Börjar jobba igen på måndag. Fick reda på ändringen för några dagar sedan när jag loggade in och skulle kolla på schemat. Inte så att man kollar schemat under semestern annars. 
Svar på tråden Chef ändrat i schema.