• ClumsySmurf

Berättade att jag var otrogen.

Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 00:18:54 följande: #33
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-19 23:45:13 följande:
    Hur definierar du "har alltid varit öppen & ärlig"? Hade du varit det hade du väl inte varit otrogen?

Sen, jag vet inte om ni kan lappa ihop ert förhållande igen.. Men är du intresserad av att göra det, så måste du ha bättre koll på vad det innebär att vara ärlig och att sedan också vara det.

Hur menar du här?

Ja, innan otroheten har jag alltid varit ärlig och öppen. Under tiden jag pratade med arbetskollegan och ligget var jag givetvis inte ärlig. Det blev några veckors oärlighet och smygande. 

Berättade för min man i söndags och sexet hände i fredags. Sedan dess är jag återigen ärlig och öppen. 

Men jag kanske missförstår dig på något sätt, och jag ber om ursäkt i så fall? 

Om man alltid varit ärlig och öppen, hur tänker man då i en sån situation?
    Tänker man det man inte vet lider man inte av?
    Jag blir säkert förlåten?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 01:31:02 följande: #43
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-20 01:21:23 följande:

Jag menar.. Det går ju inte ens att se som ett misstag om man nu kan rubricera otrohet som misstag. Din otrohet var planerad och genomförd.
    Sen sög tydligen sexet, och då började du älska din man istället. 

Nej, det är inte misstag på samma sätt som när man ligger med någon på efterfesten eftersom vi snackade och planerade. Likväl var det mitt livs största misstag och din definition ser annorlunda ut jämfört med min. 

Jag har alltid älskat min man och jag står fast vid det. 

Varför kallar man ett helt medvetet och planerat fel för misstag?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 16:01:33 följande: #63
    Anonym (Bollen) skrev 2022-07-20 12:20:48 följande:
    Boll? Kämpa? Motgångar?

De har ju lämnat in skilsmässoansökan ...
    Jaha, men det har jag och TS sagt hela tiden.. Vill han gå, står dörren öppen. Dock, om man har barn, har man betänketid för att inte förstöra en familj utan eftertanke. Det finns många som trots allt kan lämna otrohet bakom sig och välja en bättre väg framåt. Jag ser inget som rätt eller fel. Men som sagt att betänketid är bra. 
      "Dock, om man har barn, har man betänketid för att inte förstöra en familj utan eftertanke."
    I alla fall i en veckas tid var TS inställning att ett ligg var värt mer än att hålla ihop familjen.
    Är man så smurfig att man inte vill förstå vem som förstört familjen ska man inte ha en relation.
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 17:08:33 följande: #66
    »Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.« Joh88.

Ett bibelcitat att beakta. Tröttsamt med elakheterna som regnar ner över TS. Och till vilken nytta? Som sagt att alla kan göra fel. Frågan är hur TS och TS man löser det här. För man är fortfarande två om ett förhållande. TS kan inte lösa situationen om mannen inte vill lösa den. Och då är det bästa TS kan göra, att låta honom gå. Finns inget nonchalant i det. Alls.
    Man kan göra små fel som ger små konsekvenser och man kan göra stora fel ger större konsekvenser, som att t.e.x förstöra sina barns familj, dessa är inte likvärdiga.,
     Har aldrig varit för den där äckligt patetiska moral relativismen 'vem har inte gjort ett fel/misstag?' men jag antar att de som gillar den har gjort många många stora "misstag", och kommer att göra många fler.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-20 18:51:11 följande: #67
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 17:08:33 följande:

Ett bibelcitat att beakta. Tröttsamt med elakheterna som regnar ner över TS. Och till vilken nytta? Som sagt att alla kan göra fel. Frågan är hur TS och TS man löser det här. För man är fortfarande två om ett förhållande. TS kan inte lösa situationen om mannen inte vill lösa den. Och då är det bästa TS kan göra, att låta honom gå. Finns inget nonchalant i det. Alls.
    Ber om ursäkt om mina inlägg uppfattas som elakheter. Tycker fortfarande att det var starkt av ts att berätta för partnern. Inte ofta man ser det.
    Men jag försöker bara få ihop logiken i bl.a  tx sista inlägget.
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 11:41:50 följande:

Jag förstår att mitt sätt att skriva framstår som att jag inte ångrar mig alls. Jag är rationell och saklig som person och kan resonera vettigt (i normala fall) Jag kan se på det här ur ett helhetsperspektiv och förstå hur min man mår. Dessutom förstår jag även att min otrohet var sjukt vidrig gentemot min familj och att jag inte kan komma med bortförklaringar.

Jag är ångestfull och har ej haft möjlighet till att äta ordentligt på flera veckor. Allt jag tänker på är den här skiten. Jag vill bara gå och krama min man. Säga upp mig. Visa för honom hur mycket jag ångrar mig. 

På den andra sidan förstår jag att ingenting jag säger är trovärdigt och att jag förtjänar all ångest. Känner också att jag har egentligen ingen rätt till att må dåligt. Mina tankar som dyker upp upplever jag att jag har ingen rätt till att uttrycka för att det är jag som är skitstöveln i det här. 

Ibland kan jag hata min egenskap. Jag vill agera panikartat, bryta ihop och allt det där. Men jag förstår samtidigt vidden av det här.

Se ovan understruket.

Vad jag förstår hände otroheten i fredags.
    Berättade för mannen i söndags.

Varför så ångerfull i flera veckor innan själva otroheten så man inte ens kan äta?
    Har hon tänkt på den här skiten flera veckor innan det hände? Eller räknade hon planeringen som otrohet oxå?
    Om hon är ångerfull nu kan jag förstå, men flera veckor innan otroheten.....
    Och trots detta ändå hoppa i säng med kollegan???

Trovärdigheten i tråden finns inget att säga om, men förstår att mannen inte lägger någon större vikt i vad än ts säger. Och visst har hon rätt i att må dåligt.

Dessutom har ts uttryckt tacksamhet för kommentarer, så hennes tankar hjälps att kommer på rätt spår.
    Men om jag varit elak i mina kommentarer ber jag igen Ts hemskt mycket om ursäkt och hoppas hon kommer tillbaka.

"Om hon är ångerfull nu kan jag förstå, men flera veckor innan otroheten....."

Det kan ju ha varit autocorrect som jävlas, det kanske ska stå "dagar", eller så är det som vanligt när någon gjort bort sig rejält, logiken haltar i den där lindrigare, alternativa sanningen.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 22:46:24 följande: #75
    ClumsySmurf skrev 2022-07-20 20:43:31 följande:
      "Dock, om man har barn, har man betänketid för att inte förstöra en familj utan eftertanke."
    I alla fall i en veckas tid var TS inställning att ett ligg var värt mer än att hålla ihop familjen.
    Är man så smurfig att man inte vill förstå vem som förstört familjen ska man inte ha en relation.
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 17:08:33 följande: #66

Man kan göra små fel som ger små konsekvenser och man kan göra stora fel ger större konsekvenser, som att t.e.x förstöra sina barns familj, dessa är inte likvärdiga.,
     Har aldrig varit för den där äckligt patetiska moral relativismen 'vem har inte gjort ett fel/misstag?' men jag antar att de som gillar den har gjort många många stora "misstag", och kommer att göra många fler.
    Jaha, ClumsySmurf skulle vara intressant att få höra vad du tycker om alla dessa svenska män som varje år slår ihjäl sin fru och barnens mor. Det är dom, som till skillnad från TS, som verkligen HAR förstört sina barns familj. Men du kanske inte inser skillnaden mellan små och stora problem? 
     Jaha, MoralRelativist med hittepåargument skulle vara intressant att få höra vad du tycker om alla dessa folkmord och onödiga krig som skett i historien. Det är dom, som verkligen HAR förstört. Det går alltid går att dra till med något värre för att moral relativisera.
  • ClumsySmurf
    Hustru skrev 2022-07-21 06:21:56 följande:

Enligt diverse enkäter så är otrohet vamligt i minst hälften av alla förhållanden. Men läser man på Familjeliv skulle man kunna tro att 99 % här tillhör en religiös sekt där otrohet är det  mest ovanliga som finns.

Självklart är det inte roligt att bli bedragen, men för mig är inte sex den värsta otroheten. Om otroheten leder till att ekonomin och tiden med familjen påverkas då har man sjabblat till det.  Jag har förstått att min man varit otrogen och det tog mig ett antal år  och jag ville ge igen, och det kanske man får räkna men. Sexuell otrohet skulle inte få mig att skiljas, det är hur känslorna är för den man är otrogen med som påverkar.

Berättar man om sin otrohet så gör man det för att lätta på sitt samvete, men det kanske man inte förtjänar. Vissa saker är bättre att inte berätta och man får leva och förhålla sig till sitt samvete. 

" Enligt diverse enkäter så är otrohet vamligt i minst hälften av alla förhållanden"

dessa diverse enkäter frågar om man har varit otrogen någon gång (fyllestrul när man var 16 räknas också dit) och inte hur många som är, det är en jäkla skillnad.

"Sexuell otrohet skulle inte få mig att skiljas, det är hur känslorna är för den man är otrogen med som påverkar."
    ju starkare känslor ju värre känns det?

"Vissa saker är bättre att inte berätta och man får leva och förhålla sig till sitt samvete. "
    Vissa saker är bättre att inte göra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-21 06:40:30 följande: #83
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-20 23:57:34 följande:
    Inte adresserat till mig men...Vad fan har det med denna tråden att göra? Jag har inte sett att ts man hotat med att slå ihjäl ts. Då hade tråden sett helt annorlunda ut. T.o.m. jag hade då hejat på ts för att hon tog chansen att komma ifrån en misshandlande man.
    Nu är det ju inte så vad vi vet, utan det är ts som psykiskt misshandlat sin man.
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 22:35:14 följande:

Jag tänker att det börjar bli lite fånigt att skärskåda det jag skrivit härinne och det är ett faktum att jag tycker att jag har gjort mitt livs misstag. Det är så klart helt OK att ni tycker annorlunda. Tror att vi kanske kan lämna det där?

Det är svårt att komma ihåg allting ni skrivit men jag vill betona att det är helt och hållet mitt fel, mitt ansvar och min skuld. Ömsesidig respekt betyder ju att vi båda respekterar varandra men jag har inte visat denna respekt gentemot min man de senaste veckorna. Det är jobbigt att tänka på det. 

Jag får be om ursäkt för att jag inte lämnar ut detaljer kring kollegan eller otroheten. Jag tycker att det räcker gott med att min man vet detta. Jag vill egentligen fokusera på mig och min man, inte arbetskollegan.

Men jag tror inte att jag kommer att skriva något mer i den här tråden. Jag tror att jag kan reflektera och få inputs någon annanstans ifall behovet dyker upp. 

Men jag vill i alla fall tacka er alla för era inputs. 

Gift man som schysta ts inte vill hänga ut??
    Snacka om Off topic. TS vill ha goda råd efter sitt snedsteg och du sitter hemma och hejar på TS man?! För dej rekommenderar jag fotbolls-EM på fredag. Heja Sverige!
    ClumsySmurf skrev 2022-07-21 01:25:37 följande:
     Jaha, MoralRelativist med hittepåargument skulle vara intressant att få höra vad du tycker om alla dessa folkmord och onödiga krig som skett i historien. Det är dom, som verkligen HAR förstört. Det går alltid går att dra till med något värre för att moral relativisera.
    Jag kan inte se att mord som följd av etnisk tillhörighet skulle kunna vara värre än mord som följd av könstillhörighet.

Sedan 1 januari 2000 har 325 kvinnor i Sverige dödats av sin man, pojkvän eller exman.
     Nä, det är väl ingen skillnad på 325 på 20 år och t.e.x förintelsen.

" Sedan 1 januari 2000 har 325 kvinnor i Sverige dödats av sin man, pojkvän eller exman."

Det skulle vara intressant att få höra vad du tycker om det, ingen är ju 100% fri från synd och alla kan ju göra fel så du ska väl inte kasta sten.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Molly) skrev 2022-07-21 08:12:08 följande:

Kan inte citera Hustru men +1 på den. 

Otrohet är något många måste hantera någon gång  eftersom det är mänskligt att falla för fler. Men i flertal svar låter det som det är ett Brott som har planerats och genomförts av en kallblodig usel människa. 

Att berätta innebär kanske lite lättat samvete för egen del men stjälper kanske hela världen för partner och barn. Först då uppstår den riktiga skadan.

Lev med dåligt samvete hade väl varit straff nog. 

" Att berätta innebär kanske lite lättat samvete för egen del men stjälper kanske hela världen för partner och barn. Först då uppstår den riktiga skadan."

Har jag förstått dej rätt:
    Om man planerar och fullföljer något man vet kan förstöra familjen så är det inte felet man gjorde med flit som förstört, det är sanningen om ens handlingar?

"Lev med dåligt samvete hade väl varit straff nog."

Om du svarade ja på frågan så undrar jag vilket samvete?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Bollen) skrev 2022-07-21 09:02:24 följande: #88
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 16:01:33 följande:
    Jaha, men det har jag och TS sagt hela tiden.. Vill han gå, står dörren öppen. Dock, om man har barn, har man betänketid för att inte förstöra en familj utan eftertanke. Det finns många som trots allt kan lämna otrohet bakom sig och välja en bättre väg framåt. Jag ser inget som rätt eller fel. Men som sagt att betänketid är bra. 
    Det är naturligtvis oerhört nobelt av dig att tillåta TS make att använda sin lagliga och moraliska rätt att lämna TS och du är faktiskt mycket, mycket bättre än alla oss andra, men återigen:
    Det finns ingen "betänktetid". Det finns ingen "boll". Ansökan är skickad och när ansökan är skickad så har man ansökt. Oavsett juridik. Om man har skickat ansökan så har man bestämt sig och då är det slut med betänketider även om det finns en "rent statlig" sådan som man måste vänta på efter sitt slutgiltiga beslut.

Bara för att det tar lite tid för ett ägarbyte av bil att gå igenom officiellt, betyder inte det att beslutet inte är fattat och bilen är såld och affären avslutad. Papprena är skickade.

Jag tycker det är oerhört nobelt och fint av Anonym (MoralRelativist) att flytta över skulden "förstöra en familj utan eftertanke" på TS man.

Jag citerar något mycket finare är bibelcitat...kloka visdomsord från FL
    En relation måste också tåla motgångar och ska bygga på ömsesidig respekt. Ni har en kris nu. Hur ni löser den är mest intressant, inte varför ni har den.
    En relation ska bygga på ömsesidig respekt men när det har uppstått en rejäl kris p.g.a brist på respekt så är orsaken till krisen inte intressant.

Gissar att personen med kloka ord är skild.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-21 23:18:33 följande: #104
    ClumsySmurf skrev 2022-07-21 21:16:55 följande:

Jag tycker det är oerhört nobelt och fint av Anonym (MoralRelativist) att flytta över skulden "förstöra en familj utan eftertanke" på TS man.

Jag citerar något mycket finare är bibelcitat...kloka visdomsord från FL
    En relation måste också tåla motgångar och ska bygga på ömsesidig respekt. Ni har en kris nu. Hur ni löser den är mest intressant, inte varför ni har den.
    En relation ska bygga på ömsesidig respekt men när det har uppstått en rejäl kris p.g.a brist på respekt så är orsaken till krisen inte intressant.

Gissar att personen med kloka ord är skild.
    ClumsySmurf, du drar felaktiga slutsatser. Läs om och läs rätt.

Jag med de kloka orden är gift sedan många år tillbaka.
    "du drar felaktiga slutsatser. Läs om och läs rätt."
    Som du gjorde med bibelcitatet?
    Nepp, det tror jag inte.
  • ClumsySmurf
    Hustru skrev 2022-07-22 17:22:03 följande: #109
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-21 22:35:19 följande:
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-21 22:03:33 följande:
    Du är alltså en sådan som smyger runt och inte säger något alls? Hade du ens berättar om otrohet då ? 
    Nej, men dom är numera kvitt, så "Hustru" är en sådan där hämnande ängel, som aldrig glömt och förlåtit, utan gett igen efter många år. // Obestämd
    Nej, det var inte hämnd, däremot inget dåligt samvete där och då pga vad som hänt tidigare. 
    Men att ha någon som skämde bort mig med ömhet några gånger var mysig.

Tror aldrig man blir kvitt för livet är vare sig rättvist eller förutsägbart.
    Hustru skrev 2022-07-21 06:21:56 följande:

Enligt diverse enkäter så är otrohet vamligt i minst hälften av alla förhållanden. Men läser man på Familjeliv skulle man kunna tro att 99 % här tillhör en religiös sekt där otrohet är det  mest ovanliga som finns.

Självklart är det inte roligt att bli bedragen, men för mig är inte sex den värsta otroheten. Om otroheten leder till att ekonomin och tiden med familjen påverkas då har man sjabblat till det.  Jag har förstått att min man varit otrogen och det tog mig ett antal år  och jag ville ge igen, och det kanske man får räkna men. Sexuell otrohet skulle inte få mig att skiljas, det är hur känslorna är för den man är otrogen med som påverkar.

Berättar man om sin otrohet så gör man det för att lätta på sitt samvete, men det kanske man inte förtjänar. Vissa saker är bättre att inte berätta och man får leva och förhålla sig till sitt samvete. 

Thinking Face
  • ClumsySmurf
    Kungsholmsbo skrev 2022-07-24 18:46:32 följande:
    Anonym (...) skrev 2022-07-20 00:38:15 följande:
    Det är bättre att ni skiljer er. Varför ska du försöka övertala honom att vara kvar? Om du verkligen hade älskat honom hade du inte kommit på att du vill ha honom efteråt. 
    Det är är det största BS som finns. Självklart kan man älska någon man är otrogen mot. Älskar inte han henne då? Uppenbart är han villig att släppa henne på grund av ett snedsteg. Det är han ego som är sårat - han kommer över det om han vill. 

Den som är fri från synd kastar första stenen. 

"Självklart kan man älska någon man är otrogen mot."

Det är ett jävla sätt att visa "jag älskar dej" på, men vill man säga "jag respekterar dej inte och skiter i hur du känner" blir det mer logiskt.

"Uppenbart är han villig att släppa henne på grund av ett snedsteg."

Ungefär lika uppenbart som att TS var villig att släppa honom för att göra ett snedsteg, något som också är helt uppenbart att det är inte bara att välja att reparera skadan, det är inte alltid det går för de som försöker så de får motvilligt göra slut.

"Den som är fri från synd kastar första stenen. "

Enligt mose lag var straffet för en kvinna som varit otrogen stening, att döma innebär då att folk bokstavligen står och kastar sten, man kan ju låtsas att det också betyder att man inte ska "kasta" moralkakor, bibelcitatet är en moralkaka.

TS som inte har fiskat efter ursäkter och "förmildrande omständigheter" och äger felet  får "vi som slingar oss fram med ursäkter" och "alla kan ju göra fel" att framstå som sämre än henne, är det därför det finns ett behov av kasta ursäkter till henne?

TS är inte fri från synd men hon har kastat moralkakor på sej själv, enligt den gyllene regeln får hon döma andra som hon dömer sej själv.

De som inte gillar att man dömer ska inte döma de som dömer och kan köra upp moralkakan" kasta inte moralkakor" där den hör hemma.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2022-07-26 10:53:54 följande: #122
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-26 00:32:18 följande:

Jag tycker att TS' man överreagerar, om  han verkligen bryter upp ett äktenskap och en kärnfamilj för ETT ligg. Även om det inte alls är konstigt att han kastar ur sig det vid första chocken. Det hade varit en annan sak om t.ex.:

- otroheten pågått under lång tid och kringgärdats av lögner och svek. Typ att mannen fick ta hand om barnen och hushållet själv hela helgerna, för att TS måste "vårda sin sjuka mormor". Och så befann hon sig i stället på hotell i älskarens armar...

- TS blivit gravid, och tänkt lura på sin man en gökunge

- TS smittat sin man med HIV, apkoppor, gonorré eller annan otäck sjukdom

Jag hoppas att TS' man kan förlåta, om inte annat så för barnens skull. 

Sedan tycker jag att det var dumt av TS att berätta för sin man. VARFÖR skapa en massa elände för alla? TS' man blir ju inte heller lyckligare av att veta... TS borde också ha tänkt på att skydda barnen i första hand.

Jag hade nog också kunnat förlåta ett snedsteg på fyllan t ex.
    Men jag kan samtidigt förstå TS man.
    Vid en otrohet så förstörs tilliten.
    Och TS man kanske känner att han inte kommer att kunna lita på TS igen.
    Och det kan ta tid att bygga upp tilliten igen,om det ens går.

Och varför skulle TS inte ha berättat?
    Visst,hon gjorde det kanske för att döva sitt eget samvete.
    Men hennes man har väl ändå rätt att få veta så han själv kan få göra sina egna livsval.
    Varför låta honom leva i en lögn och riskera att sanningen kommer fram på annat sätt?
    Den enda TS skyddar med det är ju sig själv. 
    Jag tycker att TS ändå ska ha en eloge för att hon berättade.
    Det är det nog inte så många otrogna som gör.

"Jag tycker att TS ändå ska ha en eloge för att hon berättade."

jepp men hon får samtidigt  "alla kan ju göra misstag" & "vi som har ursäkter till allt" att framstå som sämre, enligt dem är det inte själva otroheten som är fel det var att berätta om det och hennes mans reaktion är sämst. Det var inte TS som i alla fall tillfälligt satt högre värde på ett dåligt knull än sin familj, det är ju hennes man.

"Varför låta honom leva i en lögn och riskera att sanningen kommer fram på annat sätt?"
    Vissa ser det inte som att det är deras handlingar som är dåliga, de ser det som att det är sanningen om deras handlingar som är dålig.

"Vid en otrohet så förstörs tilliten."
    Det är ju inte bara osäkerhet om hur opålitlig h*n varit om allt möjligt innan, vissa har aldrig förtjänat något förtroende och kommer inte att göra det
    fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me
    om det var ett misstag att lita på en person, räknas det då som ett misstag nästa gång?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-26 12:56:20 följande: #124
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-26 12:47:26 följande:
    Klart man blir lyckligare av att veta att man lever med ett otroget partner, som ö.h.t. kan komma i den situationen. Kanske inte nu i början men på sikt. Valmöjlighet är nyckelordet. Ingenting säger att ts man på detta halvår inte kommer att ändra sig. Men han har då i.a.f haft sitt eget val.
    Jo, men tiden går ju, och detta enda felsteg hamnar längre och längre i det förflutna, och under tiden _har_ man sitt familjeliv, och barnen får växa upp i en kärnfamilj. Vem 17 bryr sig efter sju år, om man får veta det då..? Det finns betydligt värre saker man kan göra. T.ex. något som skadar de gemensamma barnen. Eller att man spelar bort hela familjens samlade förmögenhet...
     att det finns värre saker än att förstöra sin familj för ett knull gör ju inte så att det inte är dåligt att förstöra sin familj för ett knull. Om man sätter lågt värde på familjen (lägre än ett knull) så är ju otrohet ett perfekt sätt att visa det på.

"...och barnen får växa upp i en kärnfamilj."
    om man tycker det är så viktigt kan man ju ge fan i att knulla på sidan av.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-30 11:03:01 följande: #166
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-30 08:08:46 följande:
    Hon är inte ens  i tråden längre om du missat det så vad gör det om vi diskuterar ett ämne som ändå hör till. 
    Du behöver fundera över VARFÖR TS inte är i tråden längre. Det är respektlöst att diskutera annat än det TS vill diskutera. Starta gärna en ny tråd, om du vill få andras åsikter om andra ämnen än TS.

"Starta gärna en ny tråd, om du vill få andras åsikter om andra ämnen än TS."
    du kan skapa en egen tråd och sluta skriva i den här.

" Det är respektlöst att diskutera annat än det TS vill diskutera."
    "Du behöver fundera över VARFÖR TS inte är i tråden längre."
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 22:35:14 följande: #74

Jag tänker att det börjar bli lite fånigt att skärskåda det jag skrivit härinne och det är ett faktum att jag tycker att jag har gjort mitt livs misstag. Det är så klart helt OK att ni tycker annorlunda. Tror att vi kanske kan lämna det där?

Det är svårt att komma ihåg allting ni skrivit men jag vill betona att det är helt och hållet mitt fel, mitt ansvar och min skuld. Ömsesidig respekt betyder ju att vi båda respekterar varandra men jag har inte visat denna respekt gentemot min man de senaste veckorna. Det är jobbigt att tänka på det. 

Jag får be om ursäkt för att jag inte lämnar ut detaljer kring kollegan eller otroheten. Jag tycker att det räcker gott med att min man vet detta. Jag vill egentligen fokusera på mig och min man, inte arbetskollegan.

Men jag tror inte att jag kommer att skriva något mer i den här tråden. Jag tror att jag kan reflektera och få inputs någon annanstans ifall behovet dyker upp. 

Men jag vill i alla fall tacka er alla för era inputs. 

Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.