• Minnie36

Ella eller Ellen?

Tacksam om ni vill rösta på det finaste flicknamnet av de här två:) 

2-barnsmamma
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ella eller Ellen?
  • fluu

Ellen. Ella är oerhört intetsägande. 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Ell)
    fluu skrev 2022-07-20 20:52:23 följande:

Ellen. Ella är oerhört intetsägande. 

Varför är det intetsägande? Hur menar du? 
  • Anonym (Ell)
    trollhona skrev 2022-07-20 20:32:25 följande:
    Ellen.

Ella känns så halvdant, inte som ett helt namn. Ellen fungerar däremot bra inrikes, utrikes, lätt att uttala, stava och inga konstigheter.
    Ella fungerar lika bra utomlands, inga konstigheter där heller 
  • fluu
    Anonym (Ell) skrev 2022-07-20 23:25:38 följande:
    Varför är det intetsägande? Hur menar du? 
    Det är bara en personlig uppfattning. Jag ser namn och ord i färger. Ella har ingen färg alls. 
  • Minnie36
    fluu skrev 2022-07-21 15:00:51 följande:
    Det är bara en personlig uppfattning. Jag ser namn och ord i färger. Ella har ingen färg alls. 
    Intressant! Vad har Ellen för färg och ord? 
  • Elin pelin

Glöm inte att skriva vad ni till sist bestämmer er för? Det kanske blir något helt annat, typ Majken!

• fluu
    Minnie36 skrev 2022-07-21 15:19:09 följande:
    Intressant! Vad har Ellen för färg och ord? 
    Jag ser alltså namn och ord i färger. Inte ser färger och ord i namn. Ellen är ljustljust gult, jag skulle kalla färgen för citronsorbet. 
  • Elin pelin
    fluu skrev 2022-07-21 20:17:50 följande:
    Jag ser alltså namn och ord i färger. Inte ser färger och ord i namn. Ellen är ljustljust gult, jag skulle kalla färgen för citronsorbet. 
    Häftigt är nog fel ord för det är naturligt för dig, men jag tycker det är fascinerande och just -häftigt!
  • Anonym (XXX)

Inget av dem. Jag föreslår fortfarande Elin eller Marit, om du vill ha ett rart, enkelt och anspråkslöst namn. Eller Agnes, som dock även går att växa med, och som blir stiligt med ett stiligt efternamn. Men det allra bästa för flickan skulle vara Eleonora, och sedan kan ni använda Ellen eller Ella som smeknamn. 

• Anonym (XXX)
    Elin pelin skrev 2022-07-21 20:02:32 följande:

Glöm inte att skriva vad ni till sist bestämmer er för? Det kanske blir något helt annat, typ Majken!

Nej men fy. Majken är ÄNNU värre! :o Det kallade sig hororna i Majorna i Göteborg...
Svar på tråden Ella eller Ellen?