• Cocachins

Försöka bli gravid hösten 2022

Hej, någon mer som skulle önska bli gravid till hösten? Vi tänkte börja försöka nu i augusti 2022. Vore kul att följas åt. 

• Svar på tråden Försöka bli gravid hösten 2022
  • Sucken
    Katch91 skrev 2022-08-15 08:14:42 följande:

Ha IS i magen!!!!!!! 

Försök koppla bort detta fram til BIM i alla fall. Det är mitt största tips. 

jag fick nog MF idag tyvärr så börjar på ny kula snart

Så tråkigt Katch91. =( Hoppas du blir gravid snart igen. <3 

Själv väntar jag fortfarande på min ägglossning. Är på cykeldag 24. Börjar bli lite tradigt nu. Har sex varannan dag och ofta på beställning, så känns lite drygt. Svårt när man inte vet när man ska ha ägglossning. Man vill ju inte missa dom dagarna heller. 
  • Katch91
    Sucken skrev 2022-08-15 09:33:22 följande:
    Så tråkigt Katch91. =( Hoppas du blir gravid snart igen. <3 

Själv väntar jag fortfarande på min ägglossning. Är på cykeldag 24. Börjar bli lite tradigt nu. Har sex varannan dag och ofta på beställning, så känns lite drygt. Svårt när man inte vet när man ska ha ägglossning. Man vill ju inte missa dom dagarna heller. 
     Är började du testa för ägglossning? 
  • Katch91

@ettanvandarnamn123

Vaknade i morse av värk likt mensvärk. Tänkte att det kunde bero på att jag var kissnödig och att blåsan tryckte mot livmodern. Kissade och det kom blod. Rikligt mörkt med små klumpar. Tvekar inte så mkt på om det skulle kunna bero på något annat än just missfall. tack och lov tidigt. På cykeldag 29 så hade jag inte testat mig hade jag aldrig behövt veta att jag var gravid ens. Så jag är ganska inställd på att missfallet kommer blöda ut som en vanlig mens 5-7dagar och att jag kan börja förbereda mig inför mitt bästa fertila fönster om ca 9-10 dagar : ) 

Jag har gråtit hela morgonen men accepterade det hela ganska snabbt efter lite stöd från mannen. Jag är verkligen så glad att min kropp sköter det själv och att vi kan blicka framåt nu istället. 

Intalar mig själv också att nästa ägglossning kommer bli starkare och finare dessutom. Då min förra lutealfas spenderades utomlands med en del alkohol medan jag nu sedan 3 veckor tillbaka inte druckit en droppe och dessutom ätit folsyra i 1 vecka. Ska fortsätta ta dem. Så hoppfull inför kommande ägglossning!

• Ettanvandarnamn123
    Katch91 skrev 2022-08-15 13:09:58 följande:

@ettanvandarnamn123

Vaknade i morse av värk likt mensvärk. Tänkte att det kunde bero på att jag var kissnödig och att blåsan tryckte mot livmodern. Kissade och det kom blod. Rikligt mörkt med små klumpar. Tvekar inte så mkt på om det skulle kunna bero på något annat än just missfall. tack och lov tidigt. På cykeldag 29 så hade jag inte testat mig hade jag aldrig behövt veta att jag var gravid ens. Så jag är ganska inställd på att missfallet kommer blöda ut som en vanlig mens 5-7dagar och att jag kan börja förbereda mig inför mitt bästa fertila fönster om ca 9-10 dagar : ) 

Jag har gråtit hela morgonen men accepterade det hela ganska snabbt efter lite stöd från mannen. Jag är verkligen så glad att min kropp sköter det själv och att vi kan blicka framåt nu istället. 

Intalar mig själv också att nästa ägglossning kommer bli starkare och finare dessutom. Då min förra lutealfas spenderades utomlands med en del alkohol medan jag nu sedan 3 veckor tillbaka inte druckit en droppe och dessutom ätit folsyra i 1 vecka. Ska fortsätta ta dem. Så hoppfull inför kommande ägglossning!

Håller tummarna för dig inför nästa ägglossning! <3
  • Katch91
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-15 14:35:12 följande:
    Håller tummarna för dig inför nästa ägglossning! <3

Nu är det verkligen klarrött blod som kommer. Skulle det Stanna av kommer jag göra nytt test om några dagar. Läser lite folks erfarenheter av genombrottsblödningar och känner en strimma hopp. Jag hänger kvar i tråden så får vi se! 

konstigt ändå hur man kan hoppas så innerligt på mirakel. 

• Sucken

Katch91:

Har läst fler som har blött rikligt, men att det inte varit missfall, så hoppas att det är samma för dig. =) Håller tummarna!

Jag började testa med ägglossningstester på cykeldag 13. Använder också natural cycles och tempar varje morgon, så är rätt säker på att ÄL inte har skett. Ingen temperaturhöjning än. Och på onsdag börjar jag min 12-timmars nattvecka, så hade hoppats på ÄL innan dess. Brukar inte vara så pigg på att hoppa i sänghalmen när jag sovit dåligt och knappt har någon fritid innan jag ska på jobbet. =p Men ska försöka få till varannan dag ändå... Vad gör man inte för att bli gravid liksom. =p

• Cocachins
    Börjat närma mig BIM nu. Lite osäker på nr jag har BIM dock pga detta troligen blir min första regelbundna cykel sen p-staven. Så har BIM imorgon eller fram tills fredag. Så blir några spännande dagar. Får se om/ när jag ska grav testa också. Testade negativt i förrgår så kanske avvaktar lite till och ser om mensen kmr.. testade dock positivt sist först på ÄL+13 så vet därför att ett test kan slå om från neg till pos på bara några dygn. Så vi får se, är dock inte så hoppfull pga träffade inte ägglossningens på optimalt. Har dock inbillat mig lite grav symtom, men det är väl typiskt när man börjar försöka? hehe 
  • Maskros88

Här pågår jordens ägglossning eller nåt,borde fått den 14/8 så det stämmer nog. Jag har känt av mig ägglossning förr genom smärta pch flytningar. Men aldrig så här jätteont och skumma symtom.

Det molar och värker i tjejmagen,ländryggen gör ont och är trött. Jag har mått illa stundvis och fått mkt skarpare luktsinne.
    Det riktigt ilar ut i ljumskarna.
    Har haft ordentliga äggviteflytningar som nu övergått till gula.
    Haft riktigt, eller har, pms humör. Skitsur haha..
    Har fortfarande molvärk men tror att det borde börja ge med sig snart..?

Nån som haft liknande..?

Tror tyvärr  inte att vårt mys tagit sig denna gång dock,har den känslan...

• Maskros88
    Maskros88 skrev 2022-08-16 04:36:25 följande:

Här pågår jordens ägglossning eller nåt,borde fått den 14/8 så det stämmer nog. Jag har känt av mig ägglossning förr genom smärta pch flytningar. Men aldrig så här jätteont och skumma symtom.

Det molar och värker i tjejmagen,ländryggen gör ont och är trött. Jag har mått illa stundvis och fått mkt skarpare luktsinne.
    Det riktigt ilar ut i ljumskarna.
    Har haft ordentliga äggviteflytningar som nu övergått till gula.
    Haft riktigt, eller har, pms humör. Skitsur haha..
    Har fortfarande molvärk men tror att det borde börja ge med sig snart..?

Nån som haft liknande..?

Tror tyvärr  inte att vårt mys tagit sig denna gång dock,har den känslan...

Tillägg;
    Inga utslag på ägglossningstester dock,men det behöver ju inte betyda nåt.
    Har även haft ont i sidan,samma sida som värk i äggstock,och har ibland känts som att någon gett mig ett jäkla njurslag!
  • medioker
    Sucken skrev 2022-08-15 16:12:53 följande:

Katch91:

Har läst fler som har blött rikligt, men att det inte varit missfall, så hoppas att det är samma för dig. =) Håller tummarna!

Jag började testa med ägglossningstester på cykeldag 13. Använder också natural cycles och tempar varje morgon, så är rätt säker på att ÄL inte har skett. Ingen temperaturhöjning än. Och på onsdag börjar jag min 12-timmars nattvecka, så hade hoppats på ÄL innan dess. Brukar inte vara så pigg på att hoppa i sänghalmen när jag sovit dåligt och knappt har någon fritid innan jag ska på jobbet. =p Men ska försöka få till varannan dag ändå... Vad gör man inte för att bli gravid liksom. =p

Ja jag blödde en hel del med första sonen men allt gick bra!
Svar på tråden Försöka bli gravid hösten 2022