• Cocachins

Försöka bli gravid hösten 2022

Hej, någon mer som skulle önska bli gravid till hösten? Vi tänkte börja försöka nu i augusti 2022. Vore kul att följas åt. 

• Svar på tråden Försöka bli gravid hösten 2022
  • Maskros88
    medioker skrev 2022-08-12 12:21:25 följande:
    Välkommen! Håller tummarna! 
    Tack snälla!
  • Katch91

Ettanvandarnamn123

Jo jag har testat mig?
    Blev rejält hängig i söndags såpass att jag fick gå och lägga mig i bilen och sova på sonens fotbollscup. Frossa, huvudvärk m.m. Tyckte så synd Om mig själv så jag bad mannen köpa ett test till mig så jag kunde få Glädja mig åt något. Ett clearblue ultratidigt. 

Såklart Neg : ( Förväntade mig ett två dagars något starkare streck. Det var ju RFSU testa tidigt jag plussade med svagt den 5/8 och sen neg på CB 7/8

Så uppgivet bestämde vi som vi sagt innan att testa igen på torsdag med ett CB veckoindikator (INTE GRAVID)

Men jag vet ju inte exakt hur lång min cykel är denna månad. Den kan vara 24 upp till 29 men allra vanligast 26 dagar. Så egentligen är BIM imorgon lördag.

Men eftersom jag svagt plussat på ett RFSU och nu bara får neg så tror jag att det kan ha skett en kemisk graviditet.

Fasen, vi som skulle vara så ?chill? och bara se vad som händer framöver och så känner jag mig redan så uppgiven. Måste skärpa mig hehe.

Så imorgon i alla fall förväntar jag mig min mens och så är det bara tuta och köra igen!

• Hejfredrikson

Hej! jag hakar på här! Jag och min sambo har precis börjat vårt försök till ett barn. Jag är 29, min sambo 32.

Förra månaden var första försöket till bebis med det gick inte vägen. Men nu håller vi tummarna den här månaden. Borde få ägglossning efter helgen! ??

• Ettanvandarnamn123

Katch91

Vad tråkigt! Vi vill också vara chill och inte testa oss för tidigt eller använda ägglossningstest osv. men det är så svårt!! 

Har gått 4 veckor sedan jag slutade med piller, ömma bröst i 1,5 veckor. Så mensen borde väl komma snart. Funderar på att testa mig i helgen eller nästa vecka bara för att utesluta graviditet. Men är lite rädd att jag ska bli besviken om det är negativt (vilket det med största sannolikhet är).

• Katch91
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-12 17:19:53 följande:

Katch91

Vad tråkigt! Vi vill också vara chill och inte testa oss för tidigt eller använda ägglossningstest osv. men det är så svårt!! 

Har gått 4 veckor sedan jag slutade med piller, ömma bröst i 1,5 veckor. Så mensen borde väl komma snart. Funderar på att testa mig i helgen eller nästa vecka bara för att utesluta graviditet. Men är lite rädd att jag ska bli besviken om det är negativt (vilket det med största sannolikhet är).

Iofs måste du ju först få en första ägglossning innan din första mens kan komma så tekniskt sett kan du ha prickat rätt och faktiskt blivit gravid någon gång under dessa 4 veckor.
    Tycker absolut du ska testa dig om inte mensen dyker upp snart.

Min mens har inte dykt upp ännu. Hoppet är det sista. Imorgob Bör den komma, kommer den inte imorgon kommer jag testa igen på söndag för då är den senare än den varit på många många månader.

• Katch91

@hejfredrikson

Välkommen 
    Spännande, blir det ert första barn? Ett tips är att skaffa appen Read Your Body. Den är grym för att kartlägga precis allt.

Jag är inne på vår första månad nu sedan vi bestämde oss för att börja. Hade mitt fertila fönster omkring 25-29/7 med massa fertila sekret, vi hann få till det två gånger i början av den Perioden och en gång precis innan det fertila sekretet slutade.
    Fick ett vagt positivt gravtest den 5/8 och hade då haft symtom i två Tre dagar. Men efter detta har jag tyvärr testat negativt. 

imorgon är BIM, kommer mensen inte imorgon eller på söndag skall jag testa mig igen. Har en förhoppning att RFSU testet blev svagt positivt pga lägre än 10umol/l och att Clearblue som jag testat med efter det kanske mpste ha minst 10 för att visa något öht. så kanske att hcg stiger nu kring BIM, hoppas hoppas hoppas 

• Katch91
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-13 07:12:34 följande:

Gjorde ett test, blev negativt. Så antar att ägglossning osv inte har kommit igång än :(

Ucsh så tråkigt för dig! Man blir så tom varje gång ett test visar neg. Know the feeling! Kroppen kommer förhoppningsvis igång snart, håller tummarna för dig!

Själv väntar jag mig min mens idag, inte kommit. Däremot reagerade jag på en flytning i morse. Var påväg till toan och plötsligt rann det till längs benen. Tänkte att japp där kom mensen eller så kissade Jag precis på mig. Inget av det utan en vattnig flytning bara? Vågar inte tro att detta kan bero på graviditet, men jag är bra sugen på att sticka bort till affären nu och köpa ett test. Samtidigt som jag inte vågar pga den tomma känslan som infinner sig när det är negativt. 
  • Katch91

Kunde inte hålla mig. Cyklade bort och köpte ett CB ultratidigt digitalt.

• Ettanvandarnamn123
    Katch91 skrev 2022-08-13 09:44:03 följande:

Kunde inte hålla mig. Cyklade bort och köpte ett CB ultratidigt digitalt.

Åh grattis! Vad kul!
Svar på tråden Försöka bli gravid hösten 2022