Vad tycker vi om det här?
Hur reagerar ni när ni ser detta?www.expressen.se/tv/nyheter/kvinnan-knuffar-ner-mannen-pa-sparet-da-kommer-taget/
Jag tycker stt det är obehagligt.
Oavsett vem det är som knuffar så känns det obehagligt och lite overkligt att folk knuffar ner folk på spåren.
Tänker inte se någon bli nerknuffad på ett spår men skulle man reagera på ett annat sätt än "jävla rasist" och " fan vad onödigt"?????
Ja, kan man tycka det är annat än fruktansvärt att nån kan göra så mot en annan människa?! Skrämmande och sånt som gör att jag håller avstånd till spåren i tunnelbanan men även till bilarna när jag väntar på att kunna gå över gatan. Håller även viss koll på folk runt om. :/
Imponerande att mannen som såg ut att va lite äldre och gick med krycka ändå så snabbt kröp undan in i utrymmet under perrongen. Hade ju lika gärna kunnat bli liggande utan möjlighet röra på sig. :/
Och trodde inte att tunnelbanan kan stanna så snabbt faktiskt. Skönt att han inte blev påkörd men kan ju ha fått skador av att bli knuffad så där med. Förutom själva traumat. Hoppas pundarkvinnan får sitta inne länge (men så blir det väl tyvärr inte).
Det skulle förvåna mig om någon tyckte det var toppen att en galen rasist knuffar ner en äldre man med kryckor på ett tågspår.
Vad vi tycker? Det är helt jävla skandalöst att sånt här ens sker!! Inför hårdare straff i Sverige så kanske man slipper bli knuffad framför ett tåg helt oprovocerat. Sverige är så mesigt.. hon lär väl få lite böter och sen går hon och gör samma sak igen mot någon annan.
Vad tycker man om att en sjuk människa knuffat någon framför ett tåg? Den normala reaktionen är väl att tycka att det är ruskigt och fruktansvärt.
TS, förväntar du dig att någon störd person ska tycka något annorlunda?
Lustigt att alla dessa kvinnor som hela tiden efterfrågar att män ska tala ut och säga ifrån när en kvinna blir utsatt är så tysta i den här tråden. Dubbelmoral deluxe...