• Anonym (H)

Kan det straffa oss?

Vi har inte fått fakturan för en sak och vi är oense om vi borde kontakta företaget eller inte.

Om vi låter det vara och de upptäcker det nån gång i framtiden, kan det straffa oss då?

• Svar på tråden Kan det straffa oss?
  • Anonym (H)

Det var långt innan semestertider, vi hade helt glömt av det och kom på det häromdagen.

• Anonym (Mman)
    Anonym (H) skrev 2022-07-22 15:54:44 följande:

Det var långt innan semestertider, vi hade helt glömt av det och kom på det häromdagen.

Va? Vad har det med trådstarten att göra, där gör du klart för oss att en av er har ett tjuvaktigt beteende.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mman) skrev 2022-07-22 16:04:36 följande:
    Va? Vad har det med trådstarten att göra, där gör du klart för oss att en av er har ett tjuvaktigt beteende.

Läs inlägg nr 8.

Hur är det tjuvaktigt att glömma? De skickade aldrig fakturan och vi glömde till slut av det helt. Vi kom på det när en vän frågade var vi köpt den.

• Anonym (E)
    Anonym (H) skrev 2022-07-22 16:07:22 följande:

Läs inlägg nr 8.

Hur är det tjuvaktigt att glömma? De skickade aldrig fakturan och vi glömde till slut av det helt. Vi kom på det när en vän frågade var vi köpt den.

Du skriver ju själv att ni funderar på att inte betala. 
  • Anonym (G)

Läs inlägg nr 8.

Ok men nu när ni kommit ihåg, vad hindrar er från att betala?
    Snattar ni i matbutiken också?
  • Anonym (H)

VI funderar inte, den ena vill påminna dem och den andra inte.

Tycker hur som inte att det är likvärdigt med att gå in i en butik och stjäla något.

• Anonym (Mman)

Läs inlägg nr 8.

Vad har inlägg nummer 8 att göra med att en av er vill slippa betala och att du nu försöker hitta på förklaringar till att legitimera det hela? Misstänker att du är den som vill smita undan betalning...

Är du eller din man den typen som lånar något och aldrig lämnar tillbaka och som hoppas att den man lånat av ska glömma? 
    Som egen företagare skickade jag en faktura till en vän som lånat en sak av mig som jag köpt till företaget, påminde några gånger om återlämnande men vederbörande ''glömde'' varpå jag skickade en faktura på inköpspris för produkten. 

Prylen återlämnades och vännen avpolletterades. 
  • Anonym (E)
    Anonym (H) skrev 2022-07-22 16:14:04 följande:

VI funderar inte, den ena vill påminna dem och den andra inte.

Tycker hur som inte att det är likvärdigt med att gå in i en butik och stjäla något.

Så en av er vill inte betala något ni köpt. Precis som när man tar något i en butik utan att betala. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Mman) skrev 2022-07-22 16:28:20 följande:
    Vad har inlägg nummer 8 att göra med att en av er vill slippa betala och att du nu försöker hitta på förklaringar till att legitimera det hela? Misstänker att du är den som vill smita undan betalning...

Är du eller din man den typen som lånar något och aldrig lämnar tillbaka och som hoppas att den man lånat av ska glömma? 
    Som egen företagare skickade jag en faktura till en vän som lånat en sak av mig som jag köpt till företaget, påminde några gånger om återlämnande men vederbörande ''glömde'' varpå jag skickade en faktura på inköpspris för produkten. 

Prylen återlämnades och vännen avpolletterades. 

Hen sa att de kanske var sena på grund av semestertider och jag svarade att det beställdes långt innan det.

Nej vi gör aldrig sånt.

Varan är beställd i personen som inte vill betalas namn, så den andra kan inte göra så mycket till eller från om den inte kontaktar företaget bakom den andras rygg.

• Anonym (H)

#18: Mer som att kassören missar att scanna av en sak och det upptäcks först långt senare.

Svar på tråden Kan det straffa oss?