Kan det straffa oss?
Vi har inte fått fakturan för en sak och vi är oense om vi borde kontakta företaget eller inte.
Om vi låter det vara och de upptäcker det nån gång i framtiden, kan det straffa oss då?
Vi har inte fått fakturan för en sak och vi är oense om vi borde kontakta företaget eller inte.
Om vi låter det vara och de upptäcker det nån gång i framtiden, kan det straffa oss då?
Beroende på hur ert ursprungliga avtal ser ut kan försengsavgifter och ränta börja ticka redan nu.
Du undrar om ni kan komma undan med att slippa betala med andra ord?
Ibland kan en faktura komma flera månader senare, dom har nog inte glömt er. Och skulle dom mot all förmodan ha gjort det så kommer dom upptäcka det till slut. Var så säker.
VI funderar inte, den ena vill påminna dem och den andra inte.
Tycker hur som inte att det är likvärdigt med att gå in i en butik och stjäla något.
Inte alls. Jag kan tycka så oavsett vad jag tycker gällande betalningen.
Inte alls. Jag kan tycka så oavsett vad jag tycker gällande betalningen.
Vi har inte fått någon räkning.
Det värsta som kan hända är dröjesmålsränta och att de skickar det direkt till Kronofogden då har man några dagar på sig att betala innan det blir en prick.
Du ursäktar dig med att ni har glömt men just nu har ni inte det eftersom du startat tråden. Den som inte vill betala är alltså en tjuv just nu men var det inte när det glömdes bort. Det är precis som att snatta i mataffären båda handlar om att ni köpt något (vara eller tjänst) och inte vill betala. Som kund har man också ett ansvar att påminna.
Men här står det tre år.