Anonym (M) skrev 2022-07-26 13:27:54 följande:
Jag har tänkt mig noga för och kommit fram till att det skulle kunna fungera eftersom jag inte alls har lika svårt för lite större barn som för småbarn. Jag är medveten om att barnet kommer först, men eftersom hen är hos sin mamma en stor del av tiden går det fortfarande bra att få egentid. Jag hade också tänkt att vänta ett bra tag med att flytta ihop för att se hur det fungerar.
Jag vet inte riktigt vad du menar med "ha svart for", men har du mycket erfarenhet av barn? Det ar valdigt valdigt mycket enklare att hantera ett genomsnittligt barn i 3-7 ars aldern an ett barn i skolaldern, eller en tonaring. Framforallt om du inte ar den som forvantas ta hand om barnets basala behov, vilket kan vara mer kravande med smabarn. Ett litet barn tyr sig latt till vuxna och det ar ganska latt att etablera en positiv relation med lite anstrangning. Att komma in i ett barns liv i skolaldern, ett barn som kanske inte alls vill ha en bonusforalder och helst vill att mamma och pappa ska bli ihop igen ar INTE enkelt. Att du "inte har lika svart for lite aldre barn" later valdigt naivt.