• Anonym (45-åring)

    Ibland kommer jag inte

    Jag är en man runt 45. Jag är ofta sugen på sex med min härliga fru, gärna varje dag men det blir väl 4-5 gånger i veckan. 


    Ibland händer det att jag inte kan komma. Även om jag är väldigt upphetsad och har skönt, så slaknar jag om jag inte kommit inom en viss tid.
    Jag har väl vant mig och säger bara att vi får fortsätta sen. Oftast brukar det gå bra nästa gång vi har sex. 
    Så en fråga till andra män: händer det för er också att ni inte kommer ibland trots att förspel och sexet i början är härligt, skönt och njutbart?

  • Svar på tråden Ibland kommer jag inte
  • Nicke989

    Det händer att jag har svårt att komma. Detta har kommit med stigande ålder. Däremot har jag inga som helst problem med ståndet, utan det är just utlösningen som kan vara lite svåruppnåelig. Nästan alltid kommer jag under sexakten, men det kan ibland hända att jag inte gör det. Trots det njuter jag enormt mycket av sexet och all beröring. Det är faktiskt inte så jätteviktigt att jag får orgasm, de bästa delarna av att ha sex är andra saker.

  • Anonym (45-åring)
    Nicke989 skrev 2022-07-28 13:31:17 följande:

    Det händer att jag har svårt att komma. Detta har kommit med stigande ålder. Däremot har jag inga som helst problem med ståndet, utan det är just utlösningen som kan vara lite svåruppnåelig. Nästan alltid kommer jag under sexakten, men det kan ibland hända att jag inte gör det. Trots det njuter jag enormt mycket av sexet och all beröring. Det är faktiskt inte så jätteviktigt att jag får orgasm, de bästa delarna av att ha sex är andra saker.


    Ja, jag tycker som du. Skönt att inte vara ensam om det. 


    ibland oroar jag mig för att min fru inte ska tro att jag tycker hon är nog attraktiv när jag inte kommer. Hon har inte visat tecken på det, men den tanken slår mig ibland 

  • Anonym (TM)
    Anonym (45-åring) skrev 2022-07-28 16:11:24 följande:

    Ja, jag tycker som du. Skönt att inte vara ensam om det. 


    ibland oroar jag mig för att min fru inte ska tro att jag tycker hon är nog attraktiv när jag inte kommer. Hon har inte visat tecken på det, men den tanken slår mig ibland 


    Det kan vara så om jag har druckit lite för mycket. Då kan jag behöva liksom koncentrera mig på någon extra erotisk tanke för att kunna komma. Det är en rejäl skillnad från när jag var 19, då fick jag istället tänka på min gamla skolfröken för att inte komma efter fyra sekunder.
  • Anonym (Anonym69)

    Runkar du mkt? Kan vara en av problemen. Ett annat är att du håller dig för länge, kan hända mig då jag väntat på att min fru ska komma sen blir det en slags press då man känner att det tar långt tid. Jag brukar då säga att vi måste ändra ställning t ex doggy eller att hon rider ståendes bakifrån eller bara nåt som hon inte brukar göra.  För mig hade det varit det bästa om hon hade sugit av mig men hon tar den inte i munnen då jag varit i henne. 

  • Anonym (45-åring)
    Anonym (Anonym69) skrev 2022-07-28 16:27:29 följande:

    Runkar du mkt? Kan vara en av problemen. Ett annat är att du håller dig för länge, kan hända mig då jag väntat på att min fru ska komma sen blir det en slags press då man känner att det tar långt tid. Jag brukar då säga att vi måste ändra ställning t ex doggy eller att hon rider ståendes bakifrån eller bara nåt som hon inte brukar göra.  För mig hade det varit det bästa om hon hade sugit av mig men hon tar den inte i munnen då jag varit i henne. 


    Nä, runkar bara om jag vet att det inte blir sex den dagen. Och ja, känner igen att det ibland är för att vi hållit på för länge som jag inte orkar hålla ståndet. Ibland funkar det att byta ställning 
  • Anonym (Anonym69)
    Anonym (45-åring) skrev 2022-07-28 18:06:17 följande:
    Nä, runkar bara om jag vet att det inte blir sex den dagen. Och ja, känner igen att det ibland är för att vi hållit på för länge som jag inte orkar hålla ståndet. Ibland funkar det att byta ställning 

    Om det nu som du säger att ni har hållit på lite för länge så är det viktigt att du talar om det för din fru. Jag har kommit till den punkten där jag säger t ex. Jag hade kunnat komma för ca 3-5 minuter sen så nu får vi eller du göra detta för att jag ska komma. I början suckades en del då hon behövde byta ställning eller så. Då tog det längre tid och jag kände pressen och kunde bara säga nej det går inte. Det fick bli ett samtal till ang detta problem och hon är idag mer engagerad för att göra det skönt för mig. Sen runkar jag mkt för jag har enorm lust. 


    Det viktiga är att man pratar om det. THATS IT!!!

  • Tom Araya
    Anonym (45-åring) skrev 2022-07-28 11:38:16 följande:
    Ibland kommer jag inte

    Jag är en man runt 45. Jag är ofta sugen på sex med min härliga fru, gärna varje dag men det blir väl 4-5 gånger i veckan. 


    Ibland händer det att jag inte kan komma. Även om jag är väldigt upphetsad och har skönt, så slaknar jag om jag inte kommit inom en viss tid.
    Jag har väl vant mig och säger bara att vi får fortsätta sen. Oftast brukar det gå bra nästa gång vi har sex. 
    Så en fråga till andra män: händer det för er också att ni inte kommer ibland trots att förspel och sexet i början är härligt, skönt och njutbart?


    Ja, jag har jättesvårt att komma ibland och det har blivit värre under de senaste 10-15 åren.
  • Anonym (Jag med)

    Är 35 och kommer långt ifrån alltid. Har aldrig kommit med kondom. Trist nog tror tjejerna ofta att felet är deras.

  • Hotelliggaren

    Har oxo svårt att komma. Aldrig kommit särskilt lätt, kunde även som tonåring knulla väldigt länge tills jag "bestämde" mig för att komma. Praktiskt på den tiden, sämre nu. Kommer typ varannan gg. Är det ons kommer jagf sällan, behöver vara avslappnad. Är 45

  • Anonym (Man)

    Jag har svårt att komma och problemet tilltar med åren. Det började bli svårare när jag var mellan 40 och 50. Ändå har vi sex bara ett par gånger i månaden. Ibland får jag ge upp när ståndet sviktar och ibland får jag dra mig tillbaks när frun eller jag själv tröttnar.

Svar på tråden Ibland kommer jag inte