Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Familjehem till 8 åring! Viktiga inköp?

Jag har en son som snart fyller åtta år. Han skulle liksom aldrig någonsin tänka på varken tandborste eller sängkläder eller handduk. Det mest naturliga för honom hade varit att det bara plockades fram när det behövdes inte att det blir något som ges som en gåva. Likaså hörlurar är mer av en brukssak och ingen present (om han inte önskar det innan) Han hade däremot uppskattat att bli visad sin säng och helst en låda eller byrå (något man kan stänga) och det blivit sagt att det här är ditt här kan du lägga dina grejer och ingen tar dem. Jag tror att min sjuåring helst skulle bli behandlad som de andra barnen i familjen. En firar fika för att han kommit hade så klart uppskattats. Men det absolut viktigast för min snart åttaåring är att vara vanlig, smälta in men ändå bli sedd och uppskattad. Alla barn är såklart olika så pratar enbart om min erfarenhet. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Z) skrev 2022-07-30 18:56:12 följande:
    Och du skulle inte hjälpa honom att packa med saker han behöver? 
    Såklart jag skulle. Nu menade jag om något hände och han skulle behöva kontaktfamilj, sova borta utan grejer av någon anledning så skulle han aldrig se det som presenter?
Svar på tråden Familjehem till 8 åring! Viktiga inköp?