Inlägg från: Anonym (Big mama) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Big mama)

Gravid Utan jobb eller bostad

Verkar som att hon inte vill göra abort. Skaffa en samtalskontakt via din skola eller vårdcentral, eller hennes mvc om ni kan gå gemensamt. Det är värt att åka för dig. Fokusera på dina studier och att stötta mamman. Försök se på situationen på ett lugnt och positivt sätt. Ingen idé att lägga energi på att vara pessimistisk. Du är inte naiv verkar det som ang vad det innebär så det är bra. 

Fick själv barn tidigt, pluggade på komvux. Att få barn tvingade mig att styra upp mitt liv, att vara långsiktig och jag fick uppleva den meningsfullaste relationen jag haft. Det är tufft och omständigheterna är inte tiptop för dig heller men oavsett Hur relationen till mamman kommer vara så har du ditt barn och om du bara strävar efter att ha barnets perspektiv så kommer du göra det bästa för hen. Första åren är inte det dyraste heller. Finns mkt begagnat. Man klarar barn med CSN. 

Fokus på barnet och skolan nu. Ge barnet mkt av din tid, de första året är anknytningen superviktig och du får ett harmoniskt barn som är mer lättskött än om du ägnar de tre första åren åt att fokusera på annat och sukta efter egentid. (sömnbristen går över, trotsen går över med mycket kärlek o tålamod). 

Flytta ihop först och se om relationen håller.Ett litet barn kan inte bo växelvis. Finns samtalsstöd genom familjerätten där ni kommer anmäla faderskapet. Om ni gör slut eller blir särbo. Var vänner för barnets skull. Stötta mamman attvaragravid är väldigt påfrestande. Hon kanske inte är sig själv riktigt periodvis- ta det inte personligt. Ta all hjälp ni kan få. 

Lycka till! 

Svar på tråden Gravid Utan jobb eller bostad