Sertralin - social ångest
Anonym (TS) skrev 2022-08-03 13:15:36 följande:
Tog kontakt med en nätdoktor mot psykiatri, beskrev min situation och att jag gärna testar KBT i kombo med Sertralin, men hon ville inte gå på den idén, utan att jag först skulle testa KBT bara (trots förklaring att jag testat KBT flera ggr och att det inte hjälper ända fram). Så vad göra nu? Fick göra en den tester som visar social ångest och mild depression . Men jag vill inte testa den vägen igen, been there, done that?behöver gå framåt!
någon med värdefulla tips?
Låter jättemärkligt - för det första brukar psykiatriker och psykologer/psykoterapeuter inte klampa in så mycket på varandras områden, så det låter märkligt att en psykiatriker började ha åsikter om KBT. För det andra är det ju übervanligt att man kombinerar medicin och terapi, och att du som dessutom redan testat enbart KBT utan medicinskt komplement ändå inte skulle få medicin låter också helkonstigt. Vad var detta för en konstig läkare? Om jag var du skulle jag kontakta min vårdcentral i stället, och be om hjälp den vägen. Och kanske överdriva lite när de skattar dig för depression, så att du faktiskt får hjälp...