Många fina namn, speciellt på flicksidan. Ta mina kommentarer för vad det är, man får gilla olika :)
Estrid - gillar! Men kommer att blandas ihop med Astrid. Tänker på Estrid Ericsson, grundare av svenskt tenn. Gillar dock Astrid ännu mer.
Charlie - halvtrendigt. Men gillar inte på tjej. Eller på pojke. Blir Challe i smeknamn.
Iris - så fint! Älskar blomnamn. Ett rivigt namn som har lite attityd.
Hilma - Är helt ok, men jag har svårt för lm-ljudet. Vill säga tvärtom. Vill alltså säga Himla. Samma som med Selma, där ligger det mer naturligt att säga Semla.
Ellen - Så fint! Enkelt och gångbart. Om man tycker det är viktigt så funkar det ju super på engelska och har så nära uttal som man kan komma. Såg att någon skrev om tråkiga rim. Ja det rimmar på typ fjällen, rondellen osv. Men inget som stör!
Iselin - Inte fint alls. Fattar inte hur ni hamnade här med tanke på namnen ovanför! Låter som något smörjmedel.
Juni - Helt ok. Lite svagt namn och intetsägande, så otroligt mjukt att det låter som att man pratar med bebisröst när man säger det.
Livia - Ganska fint. Saknar dock O:et framför som känns mer vedertaget. Och det blir lite avhugget. Då tycker jag bättre om Liv.
Viola - så fint! Känns rejält, lite ovanligt och sött. Passar på både barn och vuxen.
Olivia - fint! Har varit populärt i flera decennium så finns i flera åldrar. Skulle själv kunna tänka mig det, men ser bara framför mig en mörkhårig tjej (vi är blonda). Ett säkert kort, finns väl ingen som tycker det är ett dåligt namn.
Elsa - så fint! Kanske något uttjatat, men värsta frost-yran har nog lagt sig. Varje gång jag hör ett barn som heter Elsa så slår det mig hur vackert det är. Tror att flickor bara tycker det är kul att heta samma som en prinsessa i Frost.
Mila - Nja. Tänker på Mila Kunis. Lite väl sveknamnsaktig och kanske lite tråkigt. Det händer inget i namnet.
Ella - helt ok. Men också lite tråkigt namn. Tänker inget speciellt, men föredrar Ellen om man är inne på samma bokstäver.
Leonie - känns trendigt. Men inget namn i min smak. Känns utländskt på ett sätt som inte är etablerat ännu.
Belle - inte så fint. Smeknamn på Isabelle, och då föredrar jag hela namnet. Belle betyder ju skönhet på franska och det känns? lite löjligt. Alla namn betyder ju något, men inte så där uppenbart eftersom det är ett ord på franska.
Cloé - inte så fint. Påminner om Cleo som jag inte heller gillar. Svårt namn på svenska då man mest hört det på engelska och franska. Ett väldigt hårt namn.
August - Så fint! man Behöver vara okej med att folk säger Agust eller Auuugust, alltså olika uttal. Rejält och vackert.
Lionel - inte fint. Tänker på Lionel Richie. Känns väldigt utländskt än så länge.
Arvid - Helt okej. Har varit semipopulärt i decennier. Kanske lite tråkigt. Samma bokstäver, Vidar, känns mer nutida.
Elias - helt okej. Också varit populärt länge, känner folk i min egen ålder som heter det (sen 80-talist). Mjukt.
Aston - inte fint. Tänker bara på en bil, eller fotbollslag. Känns inte som ett namn än så länge.
Benjamin - Helt okej. Långt namn, så kommer bli antingen Ben eller Benji som smeknamn. Jag ser bara de tre stavelserna och kan inte uttala det med ett flyt därför gillar jag det inte helt. Ben-ja-min.
Carl - klassiskt! Blir ju förmodligen Calle i skolan. Så pass klassiskt att det nästan blir lite väl enkelt. Har man ett efternamn som är ovanligt kan det bli en bra balans.
Finast: Iris, Viola, Ellen, Elsa och Olivia. Estrid bubblar. August och Carl. Tycker ni behöver jobba mer på pojknamnen ;)