• Pörny

    BIM sept -22

    Startar en septembertråd redan nu. 


    försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

    BIM lista
    Pörny 5/9 

  • Svar på tråden BIM sept -22
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-08-27 14:59:44 följande:

    Nu äntligen blev mitt ägglossningstest positivt, cd24!!

    Hur resonerar ni om när ägget släpper? Jag förstår att det är oftast 24-48h efter positivt test. Men borde inte ägget släppt då testet blir svagt igen? Brukar nämligen få svaga test rätt snabbt efter stegring, ibland redan på kvällen.


     


    och vad skönt att det äntligen blev positivt! Roligt ändå att våra cykler fortsätter vara synkade även när det strular, hoppas min äl snart hoppar igång!

  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-08-27 15:36:22 följande:

     


    ett positivt test är ju bara en signal till kroppen att släppa ägget, sen spelar det väl in hur snabbt kroppen svarar på signalen. Jag hade för mig att jag läst 12-48 timmar, och utgått från det.


    När jag tempade så brukade jag få positivt äl-test CD15, äl-smärta CD16 och temp-höjning CD17. brukade också kolla cervixposition Under dom fertila dagarna och tappen gick från mjuk låg och öppen till hård och stängd någon gång under CD16. Så jag har iallafall konstaterat att för min egen del kommer äl mest sannolikt dagen efter jag haft LH-peak. Men det kan ju såklart variera. 


    Ja precis så jag tänkte också. Nu tempar jag inte men appen räknar alltid med äl dagen efter positivt test vilket har oftast stämt med antal dagar i lutealfasen. 

    Haha visst är det roligt att vi synkar ännu en gång!:D Håller tummarna för oss nu Hjärta Håll oss gärna uppdaterad hur det går med din äl. 

    Uppdaterar listan med nytt datum:

    1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
  • Etaj
    jag hade tydligen försvunnit ur listan så lägger till mig igen

    1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
  • Cocachins

    Närmar mig äl igen då. Herregud vad en cykel kan kännas lång när man börjat försöka bli med barn. Chans nått dygn sen vänta en månad igen. Är först när man ska försöka bli gravid som man inser hur liten tid varje månad man faktiskt är fertil. Okej att man ska vara fertil upp tlll 5 dagar innan äl, men jag tror ändå chansen är rätt liten då. Tror man behöver träffa äl ganska precis, kanske nått dygn innan för att ha störst chans. Sen dör ägget igen efter 12h eller iaf markant försämrad kvalitet. Nån som känner samma? 

  • Klara1997
    Cocachins skrev 2022-08-27 23:36:29 följande:

    Närmar mig äl igen då. Herregud vad en cykel kan kännas lång när man börjat försöka bli med barn. Chans nått dygn sen vänta en månad igen. Är först när man ska försöka bli gravid som man inser hur liten tid varje månad man faktiskt är fertil. Okej att man ska vara fertil upp tlll 5 dagar innan äl, men jag tror ändå chansen är rätt liten då. Tror man behöver träffa äl ganska precis, kanske nått dygn innan för att ha störst chans. Sen dör ägget igen efter 12h eller iaf markant försämrad kvalitet. Nån som känner samma? 


    Känner samma Skrikandes
    så otålig och kroppen är inte som den brukar helt plötsligt 
    eller så läser jag av minsta lilla sak just nu haha
  • TrueResolution
    Klara1997 skrev 2022-08-28 00:12:00 följande:
    Känner samma Skrikandes
    så otålig och kroppen är inte som den brukar helt plötsligt 
    eller så läser jag av minsta lilla sak just nu haha
    Och för att inte tala om hur skengravid man blir varje månad bara av en fis på tvären vafan Drömmer
  • Jojjans

    Usch nu börjar det bli riktigt jobbigt att orka få till det regelbundet. Att ligga på schema är verkligen döden för vårt sexliv, och för vår relation med.

    Igår hade vi världens bråk om det. Alltså vi är båda med på vilka dagar vi behöver ligga osv, men det är så tärande att det leder till bråk och ingen är sugen. Är det fler som känner igen sig? 

  • Klara1997

    TrueResolution går inte att citera ibland här, Rynkar på näsan

    haha precis, kunde inte sagt det bättre själv, skönt att vi knasbollar är samlade på samma plats Drömmerhaha

  • Klara1997

    Jojjans
    vi har inte sex efter schema för tror det är super tråkigt och lusten försvinner 
    men jag har koll på dagar och diskuterar inte det, 
    sex vill ska man ju ha när man har lust annars blir det inte så trevligt.
    försök att göra det mer avslappnat är mitt tips.
    typ att köpa hem fina underkläder och göra nån mysig middag när du börjar närma dig ägglossning, utan att diskutera så mycket kräkning det

    skickar styrkekramar till dig/er Hjärta

  • Klara1997
    Klara1997 skrev 2022-08-28 09:23:47 följande:

    Jojjans
    vi har inte sex efter schema för tror det är super tråkigt och lusten försvinner 
    men jag har koll på dagar och diskuterar inte det, 
    sex vill ska man ju ha när man har lust annars blir det inte så trevligt.
    försök att göra det mer avslappnat är mitt tips.
    typ att köpa hem fina underkläder och göra nån mysig middag när du börjar närma dig ägglossning, utan att diskutera så mycket kräkning det

    skickar styrkekramar till dig/er Hjärta


    Kring det ska det stå så klart inte kräkningar Skäms
Svar på tråden BIM sept -22