• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • TrueResolution
    Jojjans skrev 2022-09-01 15:27:40 följande:

vad fint du beskriver det, man känner alla känslor! Tack för att du delar med dig Hjärta

jag har förmånen att ha lätt att bli gravid, men har svårare att behålla graviditeterna. att det inte bara kan få vara enkelt..

Åh, kan inte ens föreställa mig, ännu högre hopp och djupare dalar när man kommer så nära kan jag tänka. Hoppas innerligt på mirakel snart för er.
  • Melsson
    TrueResolution skrev 2022-09-01 12:38:41 följande:

Hopplöshet är det minsta man kan kalla det. 

Vi började för något år sedan snart att "sluta skydda" oss och var så redo men sen hände inget månad efter månad. Tänkte i somras att nu för vi börja planera aktivt så det händer något med både ägglossningstester och timing men när inget händer då heller blir man uppgiven varje månad.

Skrev i en annan grupp nyligen med om detta. Om att kastas mellan det här hoppet och hopplösheten varje månad. Att man från en månad till en annan glömmer bort vilken berg&dalbana av känslor det är när man slits mellan dessa känslor högt och lågt. Hur handskas andra med dessa känslor? Att ena sekunden känna kroppen fyllas med hopp och "nu händer det" & sväva bort i drömmar om familj, välja barnvagn och känna ständig oro över en liten bebis. För att nästa dag träffas i ansiktet av hopplösheten och se bilden och drömmarna brinna upp framför en. 

Man letar febrilt efter minsta symptom samtidigt som man avfärdar dem lika snabbt om man faktiskt känner något. Man testar dötidigt trots att man vet att det omöjligt kan visa något ändå blir man lika besviken när det faktiskt inte visar något. Kom igen hjärnan? 

Själv sitter man här med hjärtat i händerna varje månad mellan ÄL och BIM och ser det sakta förtvina i väntan på att ett mirakel ska ske samtidigt som man gör allt man kan, månad efter månad efter månad. Man blir bara trött, så in i helvetes trött på alla dessa känslor och denna väntan. Så trött. 

Ja man hör ju om alla andra som det går på första eller andra försöket för, men en annan bara tragglar på.... 

Ja det här med att leta symptom, man blir ju tokig....Precis innan jag ska ha mens tappar jag alltid hoppet och sen innan ägglossning får man upp hoppet igen och tänker att "den häääär månaden kanske det går"

Är det någon här inne som testat progestoronkräm? Funderar på att testa det nästa cykel :) 
  • Idapida2022

Hoppar in i denna tråd. Inne på tredje försöket och första gången med CB ägglossningstest denna månad, ingen smiley än men den bör komma vilken dag som helst, förhoppningsvis, om allt stämmer i kroppen. 

1/9 Etaj   Plussat
    5/9 Pörny   Plussat
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson

4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    7/9 Acire94
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    18/9 Idapida2022
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia

• ametisten91

Jag läser allt som skrivs i tråden även om jag inte är så bra på att svara. Är ny här på Familjeliv så sidan känns fortfarande lite rörig för mig mot hur jag är van vid från ett annat forum jag hänger mycket på. 

Men jag känner verkligen med er som kämpat länge! Hjärta Jag hoppas att det snart blir er tur, och att alla här inne får det där efterlängtade pluset. 

För att uppdatera om mig själv så kan jag inte påstå att jag känner någonting alls. Kan testa på söndag med RFSU tidiga test enligt förpackningen, och på måndag med CB (superbra tips med att kolla när man kan testa på deras hemsida!). Tiden sniglar sig fram och jag vill bara veta nu nu NU. Så kan jag handskas med känslorna efteråt, oavsett resultat. Men ovisshet är verkligen fruktansvärt i alla situationer. 

Var förresten med om en väldigt special sak igår. Fick upp en annons på facebook för en gravid-app så jag laddade ner den och fyllde i mina uppgifter som om jag är gravid nu. Appen räknade ut ett BF till mig, och det var på min pappas födelsedag. Min pappa gick bort i cancer för många år sen nu, alldeles för ung. Så hjälp vad jag grät när hans datum plötsligt stod med stora siffror på min skärm, som ett föreslaget födelsedatum. Det gav mig på ett sätt lite hopp, som att detta är meningen. Men jag vet också att livet inte fungerar så. Mindre än en vecka till BIM iaf, får se hur lång kommande veckan kommer kännas... gissar på SUPERLÅNG Tungan ute

• Idas123
    ametisten91 skrev 2022-09-01 20:36:34 följande:

Jag läser allt som skrivs i tråden även om jag inte är så bra på att svara. Är ny här på Familjeliv så sidan känns fortfarande lite rörig för mig mot hur jag är van vid från ett annat forum jag hänger mycket på. 

Men jag känner verkligen med er som kämpat länge! Hjärta Jag hoppas att det snart blir er tur, och att alla här inne får det där efterlängtade pluset. 

För att uppdatera om mig själv så kan jag inte påstå att jag känner någonting alls. Kan testa på söndag med RFSU tidiga test enligt förpackningen, och på måndag med CB (superbra tips med att kolla när man kan testa på deras hemsida!). Tiden sniglar sig fram och jag vill bara veta nu nu NU. Så kan jag handskas med känslorna efteråt, oavsett resultat. Men ovisshet är verkligen fruktansvärt i alla situationer. 

Var förresten med om en väldigt special sak igår. Fick upp en annons på facebook för en gravid-app så jag laddade ner den och fyllde i mina uppgifter som om jag är gravid nu. Appen räknade ut ett BF till mig, och det var på min pappas födelsedag. Min pappa gick bort i cancer för många år sen nu, alldeles för ung. Så hjälp vad jag grät när hans datum plötsligt stod med stora siffror på min skärm, som ett föreslaget födelsedatum. Det gav mig på ett sätt lite hopp, som att detta är meningen. Men jag vet också att livet inte fungerar så. Mindre än en vecka till BIM iaf, får se hur lång kommande veckan kommer kännas... gissar på SUPERLÅNG Tungan ute

Fint ändå! jag håller tummarna för dig och alla andra här inne som väntar på bim{#emotions_dlg.flower}
  • Sjuttonmånader
    ametisten91 skrev 2022-09-01 20:36:34 följande:

Åh, min son är född på min farfars födelsedag. De hann tyvärr aldrig träffas då farfar dog knappt 3 veckor innan min son föddes, men det kändes verkligen som meningen <3

Tro på det!! Jag tror på ett plus för dig inom en veckaHjärta
  • Sofieodq

Hur säker är Natural cycel på att bekräfta ägglossning?
    Jag är ny med den, började använda natural cycles denna månad så finns ju inte jätte mycket data från tidigare cykler , utan bara några ägglossningstest som jag hade sparat i kamerarullen från tidigare månad. 

Om det stämmer hade jag helt fel om vilken dag jag hade ägglossning och med det sex fel dagar också. Jag hade ett positivt ägglossningstest den 28/8 och den 29/8 hade det återigen sjukligt och var negativt. Natural cycles bekräftade ägglossning 31/8 med temp höjningen. Det innebär ju ett jag hade ägglossning 3 dagar efter positivt ägglossningstest.. Jag hade ju dessutom bara positivt ägglossningstest en dag..

Kan detta stämma eller behövs det mer data tro för att detta verkligen ska stämma?

• Maymom
    Sofieodq skrev 2022-09-02 07:16:41 följande:

Hur säker är Natural cycel på att bekräfta ägglossning?
    Jag är ny med den, började använda natural cycles denna månad så finns ju inte jätte mycket data från tidigare cykler , utan bara några ägglossningstest som jag hade sparat i kamerarullen från tidigare månad. 

Om det stämmer hade jag helt fel om vilken dag jag hade ägglossning och med det sex fel dagar också. Jag hade ett positivt ägglossningstest den 28/8 och den 29/8 hade det återigen sjukligt och var negativt. Natural cycles bekräftade ägglossning 31/8 med temp höjningen. Det innebär ju ett jag hade ägglossning 3 dagar efter positivt ägglossningstest.. Jag hade ju dessutom bara positivt ägglossningstest en dag..

Kan detta stämma eller behövs det mer data tro för att detta verkligen ska stämma?

Det behövs nog mer data. Är väl först vid första mensen som den verkligen kan registrera hur din cykel har sett ut. Så ge det nån månad. :)
    var temphöjningen 1/9 så var ju förmodligen ÄL 31/8.
  • ametisten91
    Idas123 skrev 2022-09-01 22:25:57 följande:
    Fint ändå! jag håller tummarna för dig och alla andra här inne som väntar på bim{#emotions_dlg.flower}
    Ja det kändes i hjärtat Hjärta Tack, och detsamma! 
  • ametisten91
    Sjuttonmånader skrev 2022-09-01 22:27:33 följande:
    Åh, min son är född på min farfars födelsedag. De hann tyvärr aldrig träffas då farfar dog knappt 3 veckor innan min son föddes, men det kändes verkligen som meningen <3

Tro på det!! Jag tror på ett plus för dig inom en veckaHjärta
    Så fantastiskt! Livet ibland alltså Hjärta

Tack snälla! Jag försöker verkligen att tro på det, men även om det inte blir så var det en väldigt fin stund och något jag tar med mig framöver {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BIM sept -22