Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Barn som inte går på förskolan

Du spar på skattepengar; bra jobbat!

• Tow2Mater

Varför tar ni för givet att hemmavarande barn inte tillbringar tid i grupp med andra barn bara för att de inte gör de på fks? Det finns många olika grupper barn kan tillhöra; t ex sporter/idrott, kyrkor, släkt bara för att nämna några.

• Tow2Mater
    enola skrev 2022-08-12 22:09:37 följande:
    Inte nödvändigtvis. Beror ju var man bor och om det finns andra som är hemma med sina barn på dagarna och som går till lekplatsen med dem. Här är det ofta tomt på lekplatsen.
    Ingen är där efter kontorstid heller?
  • Tow2Mater
    enola skrev 2022-08-12 22:24:15 följande:
    Ibland. Ofta har det varit tomt då också när vi varit där. 
    Konstigt. Hos er verkar alla barn vara på fsk dygnet runt då som det låter.
  • Tow2Mater
    snöblask skrev 2022-08-13 00:02:58 följande:
    Finns eg hur mycket forskning som helst. De viktigaste barnen att nå är dock där barnen inte har en språkrik miljö hemma. Är du intresserad så googla. Du kan börja läsa riksdagens utredning riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommi...
    Det handlar ju ganska specifikt om de som inte pratar svenska hemma. Du linkar dessutom till direktivet, vad visade uppdraget som skulle redovisas senast den 30 oktober 2020?
  • Tow2Mater
    snöblask skrev 2022-08-13 11:33:53 följande:
    Precis som jag skrev i mitt ursprungsinlägg som du sedan frågade på. Detta gäller framförallt där det finns bristande kunskaper i hemmet eller av andra skäl är en dålig språkmiljö och gäller förmodligen inte TS. 
    Du sa där barnen inte har en språkrik miljö hemma - det kan man ju tolka lite hur som. Eftersom vi inte är och aldrig varit stora babblare hemma och dessutom pratar två språk tog jag lite åt mig och ville fortydligan vad linken specifikt handlade om.
Svar på tråden Barn som inte går på förskolan