• Anonym (...)

    Männen på FL

    Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det.

    En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 

  • Svar på tråden Männen på FL
  • Anonym (U)

    Varför tror du det flesta män på FL är misogyna?
    Finns inget underlag för det påståendet skulle jag vilja säga. Att det är så många misogyna trådar är ingen relevant indikator då det många gånger är samma män som ältar och startar otaliga trådar. Det ger ingen info om vem den genomsnittliga mannen på FL är.

  • Anonym (Ngfr)
    Anonym (...) skrev 2022-08-11 15:19:10 följande:
    Männen på FL

    Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det.

    En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 




  • Anonym (högljud minoritet)

    Jag tror snarare tvärt om. Jag tror jag känner till kanske 10-15 användare här osm är män, mig själv inräknad, men av dessa är det bara 2-4 som är så, men minst 2 av de är också proffs på att ha massor av sock puppet accounts, eller bara skriver massor av trådar under olika anonyma nick. En vet jag blir avstängd hela tiden också men kommer tillbaka om och om igen.

  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (högljud minoritet) skrev 2022-08-11 17:21:34 följande:

    Jag tror snarare tvärt om. Jag tror jag känner till kanske 10-15 användare här osm är män, mig själv inräknad, men av dessa är det bara 2-4 som är så, men minst 2 av de är också proffs på att ha massor av sock puppet accounts, eller bara skriver massor av trådar under olika anonyma nick. En vet jag blir avstängd hela tiden också men kommer tillbaka om och om igen.


    Hoppas att du har rätt. Annars är det rätt beklämmande faktiskt. Hur vet du detta? Några märker man ju att de bara är sjuka idioter som vill provocera, men en del som skriver under sina riktiga nick har riktigt skev kvinnosyn. Blir ledsen. 
  • Anonym (Kim)

    Är benägen att hålla med. Man undrar ju lite ibland vem som döljer sig bakom sina nick. Provokatörer finns det gott om. De som ältar samma sak år ut och år in. Trollen. Runknissarna. De bekräftelsekåta damerna. Å alla helt vanliga vardagsneurotiker. Eg en härlig blandning. Tröttsammast är männen. Ja det är flest män, några kvinnor, som gnäller på att det är för lite sex på hemmafronten. Intressant nog är få villiga att förändra sitt eget beteende utan partnern ska plötsligt kåta upp sig eller så vill de skaffa älskarinna och ha den idén vidimerad. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Den här trådstarten säger det mesta om de flesta kvinnorna här på FL.

    Jag har tidigare sagt att kvinnor dömer män mer än män dömer kvinnor, och att kvinnor är hycklare.
    Jag har fel tycker dom flesta kvinnorna här.

    Jag vet att jag har rätt.
    Och den här trådstarten gjorde min dag.
    Kvinnor på FL i ett nötskal.

    Solig

  • Anonym
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-11 18:38:57 följande:

    Den här trådstarten säger det mesta om de flesta kvinnorna här på FL.

    Jag har tidigare sagt att kvinnor dömer män mer än män dömer kvinnor, och att kvinnor är hycklare.
    Jag har fel tycker dom flesta kvinnorna här.

    Jag vet att jag har rätt.
    Och den här trådstarten gjorde min dag.
    Kvinnor på FL i ett nötskal.

    Solig


    The irony is killing me! 
  • Tecum
    Anonym (...) skrev 2022-08-11 15:19:10 följande:
    Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det.

    En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 
    Det där är en typisk attityd som man underförstått möter ganska ofta. kvinnor vill inte gärna säga det rent ut men vissa anser att en riktig man inte ska prata om eller diskutera relationer.
    Sen sitter de och beklagar sig hos väninnorna "det går inte att prata med min man" eller "min man förstår mig inte". Men det är visst en annan sak...

    Sen har vi den andra gruppen som anklagar män för att inte bry sig om jämställdhet eller mäns våld mot kvinnor. Fast när någon man vill diskutera är det inte heller bra. män ska stå med tagelskjortan på och underdånigt erkänna och ta på sig alla fel som män gjort genom historien. Den man som vill diskutera eller  vilket Gud förbjude, har egna åsikter om jämställdhet, han får genast stämpeln misogyn mansgris.

    Och sen undrar de varför män inte vill tala om jämställdhet...!
  • Friger
    Anonym (...) skrev 2022-08-11 15:19:10 följande:
    Männen på FL

    Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det.

    En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 


    Nu är det väl kanske inte enbart relationsproblem och kvinnohat/manshat som ältas på Familjeliv. Finns annat också.

    Umgås bara med killar på jobbet så det kan vara skoj med lite variation. Söker inget särskilt här inne.
Svar på tråden Männen på FL