• Anonym (Depp)

Mörkare framtid

Dyrare mat, el och så vidare. Oviss framtid med krig, fattigdom, naturkatastrofer.

Hur förhåller jag mig till att livet ter sig hopplöst? Som att det inte är någon mening längre.
    ska studera nu i 3 år, men det verkar som att vi kommer ha en lågkonjuktur en tid framöver. Är livet ens värt?

• Svar på tråden Mörkare framtid
  • Anonym (Kaffedraken)

Känns som alltid finns nåt att se fram emot Solig

• Anonym (Depp)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2022-08-14 12:27:25 följande:
    Inte bara elpriset, räntorna lär fortsätta gå upp så lånen lär öka med 3-400 %. Matpriserna och transporter pga. bränslepriserna(och el), lär fortsätta gå upp så det lär bli en tuff höst/vinter.
    Oops. Har inget lån just nu iallafall. Alltid något.
  • Kockobello
    Anonym (Depp) skrev 2022-08-14 13:22:05 följande:
    Oops. Har inget lån just nu iallafall. Alltid något.
    Exakt hur menar du att "lånen lär öka med 3-400%"? Det finns ju inte på kartan. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Depp) skrev 2022-08-14 11:23:33 följande:
    Du vinner INGET på att vara 'lite elak' mot någon som uttrycker oro.

Så otroligt fult. Jag har min personliga oro för nin mentala och fysiska hälsa och framtid alldeles oavsett hur 'tryggt' jag växt upp. Jag delar inte heller din bild av att bara 90-talister skulle vara självcentrerade. Många åldersgrupper är det, men det kan yttra sig på olika sätt. Att jag vädrar min oro online skadar INGEN så varför attackerar du mig för? Du vet inget om hur jag kämpat och kämpar i livet. 

Det finns ingen nackdel med att prata om sin oro för framtiden som jag ser det. Jag vet att det går upp och ner i livet, och just nu valde jag att ventilera min oro för framtiden. Du verkar otroligt grinig du, och elak. Ta dig en funderare på det. 
    På vilket sätt "attackerar signaturen (man) dig? Jag tycker du överdriver kraftigt. Han försökte tvärtom hjälpa dig.
  • Anonym (Värre)

Japp, det kommer att bli värre rent globalt sett. Klimatkrisen kommer att eskalera eftersom de länder som släpper ut inte verkar vilja göra något åt problemet. Runt 2050 kommer betydande delar av tropikerna vara obeboeliga - de som bor där kommer att söka sig till svalare breddgrader vilket kommer att innebära ökad svält och fler konflikter.

Samtidigt kommer en allt varmare jord göra att vi får mer extremväder, mer torka, kraftigare översvämningar, mer stormar etc. Detta går naturligtvis ut över matproduktionen på global nivå, med de effekter detta för med sig.

Så, förlika dig med detta, och ställ in dig på att försöka påverka. Vänd eventuell ångest till positiv energi genom att känna att du gör skillnad.

• Anonym (E)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-08-14 14:05:59 följande:
    På vilket sätt "attackerar signaturen (man) dig? Jag tycker du överdriver kraftigt. Han försökte tvärtom hjälpa dig.
    TS tillhör den känsliga och lättkränkta generationen. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (E) skrev 2022-08-14 14:24:08 följande:
    TS tillhör den känsliga och lättkränkta generationen. 
    Ja, det får man nog säga....
  • Anonym (.)
    Anonym (Värre) skrev 2022-08-14 14:06:32 följande:
    Japp, det kommer att bli värre rent globalt sett. Klimatkrisen kommer att eskalera eftersom de länder som släpper ut inte verkar vilja göra något åt problemet. Runt 2050 kommer betydande delar av tropikerna vara obeboeliga - de som bor där kommer att söka sig till svalare breddgrader vilket kommer att innebära ökad svält och fler konflikter.

Samtidigt kommer en allt varmare jord göra att vi får mer extremväder, mer torka, kraftigare översvämningar, mer stormar etc. Detta går naturligtvis ut över matproduktionen på global nivå, med de effekter detta för med sig.

Så, förlika dig med detta, och ställ in dig på att försöka påverka. Vänd eventuell ångest till positiv energi genom att känna att du gör skillnad.
    Snicksnack, den klimathysterin hörde jag på 70-talet också. Att det skulle bli obeboligt och att isarna skulle ha smällt 2010 senast. Totalt idiotiskt trams.

Däremot kommer svin och idioters påverkan på leveranskedjor och ekonomi utlösa brist på mat vilket kommer bli kaotiskt, många kommer ta till våld och våld kommer brukas mot de som inte kan försvara sig och som inte vill ge upp sina ägodelar/sin mat.
  • Anonym (Värre)
    Anonym (.) skrev 2022-08-14 14:57:45 följande:
    Snicksnack, den klimathysterin hörde jag på 70-talet också. Att det skulle bli obeboligt och att isarna skulle ha smällt 2010 senast. Totalt idiotiskt trams.

Däremot kommer svin och idioters påverkan på leveranskedjor och ekonomi utlösa brist på mat vilket kommer bli kaotiskt, många kommer ta till våld och våld kommer brukas mot de som inte kan försvara sig och som inte vill ge upp sina ägodelar/sin mat.
    Du får gärna kalla forskarna för hysteriska och deras forskningsresultat för idiotiskt trams. Forskningen blir inte mindre trovärdig för att personer helt utan forskningsbakgrund väljer att tycka annorlunda.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6ABpA/varnar-for-climate-endgame-underskattar-risken
  • Anonym (MR klister)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2022-08-14 12:27:25 följande:
    Inte bara elpriset, räntorna lär fortsätta gå upp så lånen lär öka med 3-400 %. Matpriserna och transporter pga. bränslepriserna(och el), lär fortsätta gå upp så det lär bli en tuff höst/vinter.
    Ekonomi är inte din starka sida va? 
Svar på tråden Mörkare framtid