• Anonym (Tanja)

    Hur gör en ointresserad kille?

    Ponera att ni haft daglig kontakt med en tjej i över ett halvår. Lagt mycket energi på henne och åkt till henne (distansförhållande). Sedan känner du att du intevill fortsätta med henne.

    Säger du det till henne tydligt?

    Om hon ändå vill fortsätta, är du tydlig då? Ghostar henne i perioder men svarar ibland?

    Tjejen vill börja om från början med internetkontakt och sedan ses igen senare. Säger du Ja för att vara snäll mot henne och sen skiter i att öppna hennes medelanden eller säger du nej rakt av och är tydlig?

    Du vill inte göra tjejen ledsen

  • Svar på tråden Hur gör en ointresserad kille?
  • Anonym (Nappy)

    Självklart är jag ärlig och säger som det är. Allra helst sitter jag ner och pratar men går inte det så tar jag det per telefon. Endast i undantag tar jag det per sms (om personen inte går att kommunicera med på annat sätt eller inte kommer att lyssna). 

    Ghosta gör jag absolut inte. Det sårar bara mera och leder till att tjejen kommer att ha en massa funderingar och må mycket sämre. Ghosta är elakare än att vara ärlig och sårar mycket mer. Ghostar man gör man det bara för att skydda sig själv och själv må bättre, man skiter fullständigt i om man sårar den andra. 

  • Tom Araya
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 04:53:09 följande:
    Hur gör en ointresserad kille?

    Ponera att ni haft daglig kontakt med en tjej i över ett halvår. Lagt mycket energi på henne och åkt till henne (distansförhållande). Sedan känner du att du intevill fortsätta med henne.

    Säger du det till henne tydligt?

    Om hon ändå vill fortsätta, är du tydlig då? Ghostar henne i perioder men svarar ibland?

    Tjejen vill börja om från början med internetkontakt och sedan ses igen senare. Säger du Ja för att vara snäll mot henne och sen skiter i att öppna hennes medelanden eller säger du nej rakt av och är tydlig?

    Du vill inte göra tjejen ledsen


    Det finns inga alternativ till att ärligt säga som det är.
    Nästan uteslutande alla blir ledsna när de blir dumpade, så det är inget man ska hänga upp sig på.
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Nappy) skrev 2022-08-12 05:06:59 följande:

    Självklart är jag ärlig och säger som det är. Allra helst sitter jag ner och pratar men går inte det så tar jag det per telefon. Endast i undantag tar jag det per sms (om personen inte går att kommunicera med på annat sätt eller inte kommer att lyssna). 

    Ghosta gör jag absolut inte. Det sårar bara mera och leder till att tjejen kommer att ha en massa funderingar och må mycket sämre. Ghosta är elakare än att vara ärlig och sårar mycket mer. Ghostar man gör man det bara för att skydda sig själv och själv må bättre, man skiter fullständigt i om man sårar den andra. 


    Tack för svar.

    Denna man jag träffat i 6 månader, haft tät kontakt med har ghostat mig större delen av sommaren. Skyllt på div saker. Backat en del men nu velat börja om igen via att prata via nätet. Även förklarat att ghosting tar enormt hårt på mig.

    Så nu ska vi börja om och han startar med att ghosta igen. Samma har han gjort i sommar ?hörs imorgon? och sen försvunnit. Haft div skäl till det, mestadels skyllt på mig att ?men du vill prata så länge så jag behöver en stund att prata och det har jag inte?. frågade snällt varför han inte kunde göra som med alla andra och skriva när man hinner typ. Nä det gick inte?men lik förbannat vill han börja om från början. Och ghostar igen. Han är 40 plus dessutom så man kanske tycker att han borde kunna ta lite ansvar. Varför dumpar han mig inte? Varför vill han börja om igen?
  • Anonym (Tanja)

    Tom Arya: Nu är jag ju kvinna men håller med dig. 


    Jag brukar ta mig tid, förklara tydligt men vänligt. Liksom inte lägga in några förhoppningar. Låta personen ställa sina frågor mm. 


    Det fick jag förvisso göra men fick bara svar som från en 4 åring. Sen ghostade han mig igen ändå. Fast han vet att jag mår skit av det. Varför inte bara vara ärlig ?jag vill inte mer, vi kanske kan vara vänner om ett tag men inte nu?


     

  • Anonym (Nappy)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 05:15:12 följande:
    Tack för svar.

    Denna man jag träffat i 6 månader, haft tät kontakt med har ghostat mig större delen av sommaren. Skyllt på div saker. Backat en del men nu velat börja om igen via att prata via nätet. Även förklarat att ghosting tar enormt hårt på mig.

    Så nu ska vi börja om och han startar med att ghosta igen. Samma har han gjort i sommar hörs imorgon och sen försvunnit. Haft div skäl till det, mestadels skyllt på mig att men du vill prata så länge så jag behöver en stund att prata och det har jag inte. frågade snällt varför han inte kunde göra som med alla andra och skriva när man hinner typ. Nä det gick intemen lik förbannat vill han börja om från början. Och ghostar igen. Han är 40 plus dessutom så man kanske tycker att han borde kunna ta lite ansvar. Varför dumpar han mig inte? Varför vill han börja om igen?
    Jag tycker du ska ställa dig frågan, varför dumpar inte du honom? Tyvärr har jag inte svar på varför han gör så. Kanske gillar han uppmärksamheten, kanske gillar han att han har dig lindad runt lillfingret. Kanske han gillar att ha tidsfördriv när han har tråkigt. Kanske han är konflikträdd och vill inte säga nåt. Skulle inte förvåna mig om han gör likadant mot flera. 

    Gör det bästa för dig och blocka honom på alla ställen så han inte kan kontakta dig. Som han har hållit på kan du blocka utan att säga något åt honom. Ta bara bort alla sätt för honom att kontakta dig. 
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Nappy) skrev 2022-08-12 05:19:48 följande:
    Jag tycker du ska ställa dig frågan, varför dumpar inte du honom? Tyvärr har jag inte svar på varför han gör så. Kanske gillar han uppmärksamheten, kanske gillar han att han har dig lindad runt lillfingret. Kanske han gillar att ha tidsfördriv när han har tråkigt. Kanske han är konflikträdd och vill inte säga nåt. Skulle inte förvåna mig om han gör likadant mot flera. 

    Gör det bästa för dig och blocka honom på alla ställen så han inte kan kontakta dig. Som han har hållit på kan du blocka utan att säga något åt honom. Ta bara bort alla sätt för honom att kontakta dig. 

    Tack
    Jag vet, jag vet? men jag har uppriktiga känslor för denne kille. Han vet det och han körde verkligen lovebombning de månader vi sågs. Bekräftade precis allt hela tiden på ett mer intensivt sätt än nån annan.

    Tror inte han gör så med fler å andra sidan har han enormt skumma tankar om flickvänner. Nån hörde av sig efter 4 månaders tystnad att hon saknade honom, han såg det som kontrollbehov. Tex
    Just denna person är enormt självupptagen, allt kretsar kring hans jobb och hobbys. 

    Han gjorde nån form av halvdumpning för ett par veckor sen, sen ändrade han återigen till att han saknade mig och gillade vårt snack och att vi skulle börja om. Ghostade igen 2 veckor. 

    Tycker bara det är superkonstigt hela grejen.

  • Anonym (har också ghostat)
    Anonym (Tanja) skrev 2022-08-12 05:18:32 följande:

    Tom Arya: Nu är jag ju kvinna men håller med dig. 


    Jag brukar ta mig tid, förklara tydligt men vänligt. Liksom inte lägga in några förhoppningar. Låta personen ställa sina frågor mm. 


    Det fick jag förvisso göra men fick bara svar som från en 4 åring. Sen ghostade han mig igen ändå. Fast han vet att jag mår skit av det. Varför inte bara vara ärlig ?jag vill inte mer, vi kanske kan vara vänner om ett tag men inte nu?


     


    Varför börja om, om han inte visat större intresse än så?

    Det här är faktiskt ett läge där några gånger valt att ghosta.
    Hon är på jämt om att vi ska prata, varje dag och gärna i flera timmar. Jag varken orkar eller har tid med det hela tiden, så jag förklarar att jag måste ägna mig åt lite annat några dagar.. men då blir hon sur och då slutar jag svara.
    Inget jag är stolt över, men jag känner ändå att hon själv har varit delaktig till att påverka situationen.
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (har också ghostat) skrev 2022-08-12 05:38:53 följande:
    Varför börja om, om han inte visat större intresse än så?

    Det här är faktiskt ett läge där några gånger valt att ghosta.
    Hon är på jämt om att vi ska prata, varje dag och gärna i flera timmar. Jag varken orkar eller har tid med det hela tiden, så jag förklarar att jag måste ägna mig åt lite annat några dagar.. men då blir hon sur och då slutar jag svara.
    Inget jag är stolt över, men jag känner ändå att hon själv har varit delaktig till att påverka situationen.
    Han ville också det.

    Varför räcker det inte i ditt exempel att skriva nåt medelande emellan att du gör andra saker? Jag vet inte men det är den kontakten jag brukar ha med folk. Man gör nåt-skicka nåt-gör nåt osv
    Går det inte bara att be henne tona ner lite? 
  • Madida

    Jag tycker att du ska ställa dig frågan varför du tillåter honom behandla dig såhär? Får han dig att må bra, nu? Om inte så är det kanske dags att släppa honom och gå vidare. Känslor går över.

  • Anonym (Tanja)
    Madida skrev 2022-08-12 06:01:30 följande:

    Jag tycker att du ska ställa dig frågan varför du tillåter honom behandla dig såhär? Får han dig att må bra, nu? Om inte så är det kanske dags att släppa honom och gå vidare. Känslor går över.


    Jag vet och jag jobbar på det.
    Men det var inte riktigt det tråden handlade om utan hur en kille som inte är intresserad eller ghostar tänker.
Svar på tråden Hur gör en ointresserad kille?