• Anonym (Hare them)

Kvinnor me sån täckande slöja för ansiktet

Ser en dokumentär och kvinnorna har heltäckande slöjor för tillomed ansiktet. Hur jävla sjuk är världen. Allt är på männen villkor. De kan inte se en kvinna utan att bli så kåt så dom måste våldta. Och säg inte att de inte handlar om det. 

kvinnor måste gömma sig för män. Alltså jag blir så arg så jag exploderar.
    Fan vad jag hatar män 

• Svar på tråden Kvinnor me sån täckande slöja för ansiktet
  • Gullvivor

Vad är syftet med tråden? Att alla ska förfasas över hur "sjuk" klädsel en del muslimska kvinnor bär? 

• Aliona

Det finns en hel del organisationer för kvinnors rättigheter som man kan engagera sig i eller bara skänka pengar till om man förfasar sig (som man bör) över ojämlikhet och förtryck. 

• Anonym (Hare them)
    Gullvivor skrev 2022-08-14 01:35:47 följande:

Vad är syftet med tråden? Att alla ska förfasas över hur "sjuk" klädsel en del muslimska kvinnor bär? 

Nä hur sjukt det är att kvinnor ska behöva gömma sina kroppar för mannens skull
  • klyban
    Anonym (Hare them) skrev 2022-08-14 10:42:15 följande:

SÅ hur sjukt är det?
    För dit har du inte riktigt kommit än, så vi vet vad som ska diskuteras.

Och ja, för en del kvinnor är det ett förtryck, andra inte,

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-14 01:35:47 följande:

Varför försöker du lägga skulden på muslimska kvinnor när det är uppenbart att problemet kommer ifrån männen? 
  • Gullvivor
    Anonym (Hare them) skrev 2022-08-14 10:42:15 följande:
    Jag antar att dokumentären handlade om typ Afghanistan där kvinnor är tvingade att ha den klädseln. Uppfattade dock din ts som om du menade klädseln generellt och då tycker jag att man ska sköta sitt och låta andra klä sig som de vill. Allt behöver inte handla om mannen.
  • Gullvivor
    gemig skrev 2022-08-14 10:54:37 följande:
    Varför försöker du lägga skulden på muslimska kvinnor när det är uppenbart att problemet kommer ifrån männen? 
    Jag har inte lagt någon skuld på muslimska kvinnor? 
  • gemig

Det sjukaste egentligen är att Svenska kvinnor nu sitter och låtsas som att dom tycker slöja är något vackert...

Skulle en Svensk man försöka bestämma vad hon har på sig när hon går utomhus.. Då skulle det ta hus i helvete, trådar skapas på nätet om det.. Media skulle gå i taket och göra så att killen blir av med jobbet. Han skulle kallas kontrollerande och needy...

Sen kommer en muslim o säger "Nejmen du vet, slöja och sånt är för o skydda kvinnor ifrån våldtäkt, bespottning och misshandel.." fint, ärofyllt och vackert tänker dem... Det här är uppenbart den arabiska prinsen ifrån Aladdin.. Riktig kvinnokarl och charmerande den killen.. 

Det är bara det att om hans fru tar av sig slöjan sen.. Så är det HAN som börjar misshandla, spotta på och våldta henne för att han tycker att hon klär sig som ett luder.. 

Så det han säger är egentligen att Hon får ha på sig slöjan, för o skydda henne från honom själv.. För det är ju han och hans pappa som slår och skriker på henne.. 

• gemig

Och då säger dom i sitt godhetsknarkande sen.. "För vissa är det ett förtryck och för andra inte..."

Dom som det inte är förtryckta än, har bara inte försökt att ta av sig den.. Det är för att dom är naiva, oerfarna och omogna.. Och försöker vara föräldrarnas små "duktiga flickor".. 

• Anonym (Hare them)
    klyban skrev 2022-08-14 10:52:58 följande:

SÅ hur sjukt är det?
    För dit har du inte riktigt kommit än, så vi vet vad som ska diskuteras.

Och ja, för en del kvinnor är det ett förtryck, andra inte,

Dom har ju den för att männen inte ska se dom. För då kan tydligen inte en man behärska sig.
    sjukt
Svar på tråden Kvinnor me sån täckande slöja för ansiktet