Svensk sjukvård
Tråkigt att det inte kändes tryggt och bra.
Vad gäller undersökningar så kan jag säga att man ser på ett barn om det har ont i örat eller har svårt och andas. Mitt barn har astma och har haft öroninflammationer och även om de är mycket små ser man på beteendet om de har ont eller andningssvårigheter.
Till en annan gång kan du dra försiktigt och även trycka försiktigt på örat. Då märker man om de har ont där. Men även om barnet har öroninflammation så får man oftast ingen vård förutom rådet att åka hem, ge smärtstillande och vänta. Vanlig öroninflammation är jobbig men inte farlig.
Vad gäller andningen vågar jag nästan lova dig att du ser på ditt barn om andningen är ansträngd. Den lilla kroppen jobbar då hårt för att andas.
Vad är det för sjukhus som man inte kan beställa en taxi till eller som har korridorer och hallar med sittmöbler?
Att väntrummet var tomt när ni kom betyder inte att akuten är tom på patienter eller att det är fritt fram att utsätta personalen för större risk för smittor än nödvändigt. Vi har fått eget rum direkt de gånger vi åkt till barnakuten och alltså inte synts för de som satt i väntrummet.
Hur mår din lilla nu?