• Nevelinane

Varför behövs något extra?

Jag undrar varför det är så vanligt att det behövs något extra försena del personer, som till exempel att testa det ena och det andra i sängen? Varför kan man inte bara knulla och ha kul?

• Svar på tråden Varför behövs något extra?
  • Guldnovan

Din sista mening svarar  på din egen fråga tycker jag. Att ha kul i sängen är för många just det. Testa nya sätt, ställningar osv. Gillar man det inte, nehe då vet man det. 
    Alla testa  "det ena och det andra" som du skriver betyder  inte automatiskt parbyte, gruppsex och trekanter. 

• Fjäril kär

Att knulla och ha kul är väl just precis det.. Testa olika saker som passar just mig och min partner. Vad det betyder är ju individuellt för var och en. Det kan vara precis lika upphetsande för ett par att testa knulla i duschen för första gången likväl som det för andra är att köpa sexgunga och en dildo... 

What ever som krävs för att knulla och ha kul liksom... Same same but different. 

• EnAnonumius
    Nevelinane skrev 2022-08-16 13:34:53 följande:

Jag undrar varför det är så vanligt att det behövs något extra försena del personer, som till exempel att testa det ena och det andra i sängen? Varför kan man inte bara knulla och ha kul?

Oj, svårt att ta att "knulla och ha kul" innebär olika för olika människor?

För mig betyder just "knulla och ha kul" i sängen att man ibland slänger in och testar något nytt. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anders 386
    Nevelinane skrev 2022-08-16 13:34:53 följande:

Jag tycker det är naturligt att utveckla sina intressen. Det gäller väl allt? Man vill testa nya maträtter, hitta nya vägar när man kör hoj, köpa nya kläder för man tröttnat på dom gamla. Plantera om i trädgården, köpa nya maskiner. Hela livet går ut på att utveckla sina intressen.
    Varför skulle just sexet vara på samma sätt år efter år???

Men min fru är som dig  TS, vissa ser tydligen sex mer som ett toabesök eller klia sig på ett myggbett...  Ingen utveckling, alltid som vanligt. Obestämd  Svårt att förstå för oss som alltid vill vidare...
  • Tukt

Som flera redan sagt så är det ju ett sätt att utvecklas tillsammans. Inget konstigt i det.
    Det kanske mer tragiska i det  kan nog vara när man egentligen vill rätt andra saker sexuellt som inte matchar partnerns preferenser, och det det där "extra" blir ett substitut.

• Anonym (Men)

Men tillslut så tar de väl slut på nya sätt?

• EnAnonumius
    Anonym (Men) skrev 2022-08-16 16:55:41 följande:

Men tillslut så tar de väl slut på nya sätt?

Endast fantasin som sätter gränser...Cool
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Nevelinane

Att testa massa grejer ser jag som brist på intresse för personen och mer intresse för grejerna. Gillar man personen så behövs inte grejerna.

• Anonym (Rafi)

Kan du få klitorisorgasm, analorgasm, vaginalorgasm?

mvh

Svar på tråden Varför behövs något extra?