Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Nevelinane

Varför behövs något extra?

Jag undrar varför det är så vanligt att det behövs något extra försena del personer, som till exempel att testa det ena och det andra i sängen? Varför kan man inte bara knulla och ha kul?

• Svar på tråden Varför behövs något extra?
  • Anonym (Vill inte testa en massa)

Att testa en massa grejer är överskattat. Jag vill suga, bli slickad och ha sex i fem olika ställningar. Det räcker. I sängen, soffan eller duschen. Är det julafton eller hans födelsedag så får (skall för det är numera tradition) han ta mig i baken, men det är en present/julklapp för de tillfällena, inte annars. 

• Anonym (Chokladälskare)
    Anonym (Vill inte testa en massa) skrev 2022-08-23 12:42:53 följande:

Att testa en massa grejer är överskattat. Jag vill suga, bli slickad och ha sex i fem olika ställningar. Det räcker. I sängen, soffan eller duschen. Är det julafton eller hans födelsedag så får (skall för det är numera tradition) han ta mig i baken, men det är en present/julklapp för de tillfällena, inte annars. 

Vissa vill ju ha julafton för jämnan. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anders 386
    Nevelinane skrev 2022-08-23 12:21:29 följande:

Att testa massa grejer ser jag som brist på intresse för personen och mer intresse för grejerna. Gillar man personen så behövs inte grejerna.

Livet handlar inte om att bara överleva - det måste hända lite också... Det behöver inte vara dramatiskt - men man kan faktiskt tröttna även på oxfilé om man äter det varje dag...

Men samtidigt tycker jag förstås att alla ska leva sitt liv - man ska inte göra saker man inte gillar. Vi måste respektera våra olikheter...
  • Anonym (Karin)

Att testa massa grejer ser jag som brist på intresse för personen och mer intresse för grejerna. Gillar man personen så behövs inte grejerna.

Jag håller med.

Min man och jag körde missionären i alla år.

Detta, med en massa önskemål om ditten och datten i sängen gör att jag aldrig mer kommer inleda ett förhållande.
    Jag kan ligga, men bara i missionären.
  • EnAnonumius

Vem är du att döma andra för vad de väljer att göra i sänghalmen egentligen?

Tanken har aldrig slagit dig att många som testar kan göra detta för att de älskar sin partner och tar intresse i hans/henne om vad hon/han gillar?

Du har ditt sexliv, och andra har sitt sexliv. Men att sjunka så lågt att hävda att man inte har intresse i sin partner bara för att man gillar att experimentera också lite med sexlivet, säger en hel del om vilken nedlåtande och taskig människosyn du har.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hotelliggaren

vad är det för fel på att BÅDE gilla personen och testa grejor? Lite som att resa tillsammans, visst är det mysigt att åka till rhodos varenda år med den man älskar menb blir ju ännu mysigare att variera sig...
  • Anonym (Rafi)

Troll tråd, vem faan vill bara köra missionären år ut och  år in?

• Anonym (snus)

Om en är romantiskt intresserad på allvar av någon så är det fullkomligt normalt att också vara intresserad av dennes fantasier och drömmar. 
    Att skapa ett sexliv tillsammans där båda blir tillfredställda i det långa loppet är stärkande för relationen.
    Att en kan behöva en orgasm-olja, en buttplug eller en vibrerande kukring då och då är för mig självklart. 
    Jag är efter över 10 år med maken lika kåt på honom som jag var när vi var nyförälskade, det hade jag INTE varit om vårt sexuella umgänge bestått av missionären, innan läggdags med släckt lampa. Det hade dödat min lust. 

• Smecker

Ja men herregud, varför prova en massa maträtter och restauranger och ditten och datten hela tiden? Spaghetti och köttfärssås duger väl, tre gånger om dagen sju dagar i veckan? Varför inte bara äta det och ha kul?

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-08-28 01:44:09 följande:

Troll tråd, vem faan vill bara köra missionären år ut och  år in?

Jag.
    Vilket är anledningen till att jag aldrig mer kommer inleda ett förhållande. Jag har lagt sexbiten till historien.

Och jag är inget troll.
    En sån tur som jag hade med maken kommer jag aldrig mer ha, högst troligt iallafall när man läser här. Tråkigt men sant. Och jag är hellre utan sex än att hålla på med en massa trix och fix i sängen.
  • Kockobello
    Anonym (Karin) skrev 2022-08-24 10:46:12 följande:
    Jag håller med.

Min man och jag körde missionären i alla år.

Detta, med en massa önskemål om ditten och datten i sängen gör att jag aldrig mer kommer inleda ett förhållande.
    Jag kan ligga, men bara i missionären.
    Lol
  • Anonym (Karin)
    Kockobello skrev 2022-08-28 11:32:47 följande:
    Lol
    Vad roligt att jag kunde glädja dig lite.
  • Thrill

Med rätt person vill man testa så mycket som möjligt.

Med fel person vill man bara få sexet överstökat utan att njuta. Sen går livet vidare lika tråkigt och erfarenhetslöst som innan.
  • Marshmallowgirl

Tänk vad mycket sköna upplevelser man missar om man aldrig vill prova nåt nytt. Det KAN ju faktiskt finnas något som är ännu skönare än missionären... Förvånad

• Guldnovan

Får jag välja ingår alltid missionären. Närheten, hans mun, andetag och ögon...Sen gör vi annat kul med innan vi är klar. 

• Anders 386
    Nevelinane skrev 2022-08-16 13:34:53 följande:
    Varför behövs något extra?

Jag undrar varför det är så vanligt att det behövs något extra försena del personer, som till exempel att testa det ena och det andra i sängen? Varför kan man inte bara knulla och ha kul?

Din åsikt delas av vissa medan många andra tycker det låter skittrist.
    Man kan väl bara konstatera att människor är väldigt olika - och att sånt här visar hur viktigt det är att hitta en partner som är på samma våglängd. Annars blir resultatet två mindre lyckliga individer...
Svar på tråden Varför behövs något extra?