• Anonym (Allergisk)

Varför måste hunden ha tillgång till alla caféer och restauranger?

Jag bor i en tämligen priviligierad del i en stor stad. I min stadsdel finns flera olika caféer och restauranger. Gemensamt för alla är att hundar är välkomna in.

En gång var det en caféägare, som på grund av allergisk personal, inte ville ha djur inne på caféet. På uteserveringen gick det bra. Där stod också skålar med vatten till hundarna. Det blev sådant ramaskri. Vår lokala facebook-grupp fylldes med upprop om hur uselt det var, vilka hundhatare som finns och att de som är allergiska minsann kan stanna hemma. Folk uppmanades att bojkotta den hemska kvinnans café och efter någon månad, var hundar tillåtna också där.

Alltså, varför då? Varför är det så viktigt att hunden är välkommen exakt precis överallt? Räcker det inte om hunden kan följa med ett par ställen? Måste hunden ha tillgång till varenda plats? 

• Svar på tråden Varför måste hunden ha tillgång till alla caféer och restauranger?
  • Anonym (Ladybug)

Mitt barn är hundrädd, och det är verkligen jättejobbigt, eftersom hundägare bara förutsätter att deras hundar ska få röra sig överallt och göra vad de vill. 

• Anonym (många)
    Anonym (Allergisk) skrev 2022-08-17 12:54:20 följande:
    Varför måste hunden ha tillgång till alla caféer och restauranger?

Jag bor i en tämligen priviligierad del i en stor stad. I min stadsdel finns flera olika caféer och restauranger. Gemensamt för alla är att hundar är välkomna in.

En gång var det en caféägare, som på grund av allergisk personal, inte ville ha djur inne på caféet. På uteserveringen gick det bra. Där stod också skålar med vatten till hundarna. Det blev sådant ramaskri. Vår lokala facebook-grupp fylldes med upprop om hur uselt det var, vilka hundhatare som finns och att de som är allergiska minsann kan stanna hemma. Folk uppmanades att bojkotta den hemska kvinnans café och efter någon månad, var hundar tillåtna också där.

Alltså, varför då? Varför är det så viktigt att hunden är välkommen exakt precis överallt? Räcker det inte om hunden kan följa med ett par ställen? Måste hunden ha tillgång till varenda plats? 

Många har svårt att tänka längre än till sig själv och sina egna behov. Samt är så priviligierade i stort att de börjar ta för givet att de ska få allt de vill även om det blir på andras bekostnad. Egosamhället. 
  • AmericanMommy

Wow, förvånad att det är tillåtet att ha djur på matställen, ute såklart förstår jag men inte inne. Där jag bor får man bara ha service animals på restauranger. 

• Anonym (M)

Varför måste barn vara tillåtna överallt? De är ju skitjobbiga och jag är rädd för vissa barn dessutom. Men vissa i det här egosamhället ser inte längre än till sina egna behov.

• Dexter dot com

Tydligen får ägaren bestämma om hundar ska tillåtas eller ej och hundägare verkar ju vara bättre kunder än allergiker eftersom ägarna tillåter hundar. Jag är själv hundägare och är naturligtvis tacksam över att det finns ställen som tillåter hundar men har full förståelse för dom ställen där hundar ej är tillåtna.

• Anonym (Allergisk)
    Anonym (M) skrev 2022-08-17 13:07:08 följande:

Varför måste barn vara tillåtna överallt? De är ju skitjobbiga och jag är rädd för vissa barn dessutom. Men vissa i det här egosamhället ser inte längre än till sina egna behov.

Är du allergisk mot barn? Så att du får andningsbesvär av dem? I så fall är du någon form av medicinskt underverk!
  • Anonym (M)
    Anonym (Allergisk) skrev 2022-08-17 13:09:08 följande:
    Är du allergisk mot barn? Så att du får andningsbesvär av dem? I så fall är du någon form av medicinskt underverk!
    Jag skrev inte att jag var allergisk. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Allergisk) skrev 2022-08-17 13:09:08 följande:
    Ställ samma spydiga fråga till inlägg nr 1 om du är hederlig i din argumentation.
  • Anonym (många)
    Anonym (M) skrev 2022-08-17 13:07:08 följande:

Barn är inte tillåtna överallt. Skillnaden är väl att barn är människor medan hundar är djur. 
  • Dexter dot com
    Anonym (Ladybug) skrev 2022-08-17 12:59:59 följande:

Mitt barn är hundrädd, och det är verkligen jättejobbigt, eftersom hundägare bara förutsätter att deras hundar ska få röra sig överallt och göra vad de vill. 

Fast vi förutsätter inte att få ta hunden med om ägaren inte tillåter det. Vad menar du med att hundarna gör vad dom vill? Här är det koppeltvång i stan.
Svar på tråden Varför måste hunden ha tillgång till alla caféer och restauranger?