• Friger

Hjälp min man är försvunnen!

Anonym (Orolig) skrev 2022-08-18 15:48:08 följande:

Enligt polisen behövde det inte alls gå ett dygn, dessutom har det gått mer än ett dygn nu. Dock sa dom att det är svårt att göra något när han stängt av telefonen eftersom de då inte kan söka var den är. Dom är också oroliga då han uttryckt en önskan om att ta livet av sig men som sagt svårt att göra något.
    Har såklart ringt vänner och släkt, ingen har hört av honom! Det är framförallt att han varit borta såhär länge och stängt av telefonen som oroar mig, det har aldrig hänt tidigare.

Vad jobbigt... Har du provat Missing People?

Han kanske har ställen han gillar att vara på...

Ligg på polisen. Vet inte hur juridiken ser ut. Men om han haft självmordstankar tidigare kanske han tidigare varit på platsen han är på nu.

Kommer du åt hans kontoinformation? Google, Apple?

Google och Apple är ju fenor på att spåra var enda rörelse vi gör... Kolla om det finns någon sparad platsinformation om var han varit tidigare? Är det någon plats som sticker ut? Vi är vanemänniskor.
  • Friger

Har han Android och du kan lösenordet till hans google-konto så kan du se vart telefonen befunnit sig historiskt.

Det finns även en app som heter "hitta enhet" på android. Jag brukar använda den för att lokalisera surfplattor när ungarna lånat dem. Är den avstängd ser du senaste positionen.

• Friger
    Anonym (Orolig) skrev 2022-08-19 07:45:44 följande:
    Tack för tips men han använder iPhone! Försökte logga in på hans iCloud men mailen jag försökte använda stämde inte. Han fick byta för ett par år sedan och jag har tyvärr inte lagt det nya på minnet, jäkligt dumt känner jag nu!
    Nä, inget att klandra dig för. Det är ju inte ditt jobb att hålla reda på hans lösenord.

Mest att dra i de trådar som kan finnas och se om det ger någon utdelning.

Jag hoppas att det löser sig! <3
Svar på tråden Hjälp min man är försvunnen!