• Anonym (Orolig)

Hjälp min man är försvunnen!

Min man gick hemifrån igår mitt på dagen och har inte kommit hem och telefonen är avstängd. Han har ett alholmissbruk i perioder och är nu deprimerad. Han har tidigare tagit återfall men aldrig varit borta såhär över natten och aldrig tidigare stängt av telefonen. 
    Har hört av mig till vänner och familj men ingen har hört av honom, ringde ett av de närliggande sjukhusen för att se om han var där men de meddelade att han inte var där alternativt så fick de inte lämna ut det. Vad gör jag nu? Både jag och barnen är såklart jätteoroliga!

• Svar på tråden Hjälp min man är försvunnen!
  • EnAnonumius
    Anonym (Orolig) skrev 2022-08-18 08:50:08 följande:
    Hjälp min man är försvunnen!

Min man gick hemifrån igår mitt på dagen och har inte kommit hem och telefonen är avstängd. Han har ett alholmissbruk i perioder och är nu deprimerad. Han har tidigare tagit återfall men aldrig varit borta såhär över natten och aldrig tidigare stängt av telefonen. 
    Har hört av mig till vänner och familj men ingen har hört av honom, ringde ett av de närliggande sjukhusen för att se om han var där men de meddelade att han inte var där alternativt så fick de inte lämna ut det. Vad gör jag nu? Både jag och barnen är såklart jätteoroliga!

Man ringer polisen och anmäler honom försvunnen, såklart.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Orolig)

Jag ringde polisen, de ringde runt till sjukhusen men mer än så gör dom inte än trots min oro för att han ska vilja/ha tagit livet av sig.

• Anonym (A)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-08-18 12:23:58 följande:

Jag ringde polisen, de ringde runt till sjukhusen men mer än så gör dom inte än trots min oro för att han ska vilja/ha tagit livet av sig.

Kontakta Missing People?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Orolig) skrev 2022-08-18 12:23:58 följande:

Det kanske måste gå något mer dygn innan de gör något?

Har du hört av dig till alla släktingar? 
  • Glinda från Oz

När det gäller vuxna ska det ha gått ett dygn innan polisen börjar leta. 

• Anonym (Orolig)

Enligt polisen behövde det inte alls gå ett dygn, dessutom har det gått mer än ett dygn nu. Dock sa dom att det är svårt att göra något när han stängt av telefonen eftersom de då inte kan söka var den är. Dom är också oroliga då han uttryckt en önskan om att ta livet av sig men som sagt svårt att göra något.
    Har såklart ringt vänner och släkt, ingen har hört av honom! Det är framförallt att han varit borta såhär länge och stängt av telefonen som oroar mig, det har aldrig hänt tidigare.

• Friger
    Anonym (Orolig) skrev 2022-08-18 15:48:08 följande:

Enligt polisen behövde det inte alls gå ett dygn, dessutom har det gått mer än ett dygn nu. Dock sa dom att det är svårt att göra något när han stängt av telefonen eftersom de då inte kan söka var den är. Dom är också oroliga då han uttryckt en önskan om att ta livet av sig men som sagt svårt att göra något.
    Har såklart ringt vänner och släkt, ingen har hört av honom! Det är framförallt att han varit borta såhär länge och stängt av telefonen som oroar mig, det har aldrig hänt tidigare.

Vad jobbigt... Har du provat Missing People?

Han kanske har ställen han gillar att vara på...

Ligg på polisen. Vet inte hur juridiken ser ut. Men om han haft självmordstankar tidigare kanske han tidigare varit på platsen han är på nu.

Kommer du åt hans kontoinformation? Google, Apple?

Google och Apple är ju fenor på att spåra var enda rörelse vi gör... Kolla om det finns någon sparad platsinformation om var han varit tidigare? Är det någon plats som sticker ut? Vi är vanemänniskor.
Svar på tråden Hjälp min man är försvunnen!