Inlägg från: Kockobello |Visa alla inlägg
  • Kockobello

Fördela utgifter hemma ?

Ställ henne på gatan. Hon kan ju sälja kläderna på Tradera sen. 

• Kockobello
    sarrowrevoman skrev 2022-08-24 18:35:07 följande:
    Jag äger huset. Hon har flyttat hit 
    Kanske dags att kasta ut henne, med andra ord.
  • Kockobello
    sarrowrevoman skrev 2022-08-27 10:20:42 följande:

Hon har varit mycket föräldraledig och bara haft ströjobb. Nu har hon gått utbildning 2 år och fått jobb, även när hon studera krävde jag dom 2800kr. Förutom vid jul när hon inte fick nåt studielån/bidrag.  

Förra månaden jobbade hon ca 90% och jag har sagt att allt blivit mycket dyrare så 3500kr tycker jag är rimligt. Hon får ut ca 18.000kr med barnbidrag. Jag får ut ca 30.000 kr. Jag sätter undan 9000kr nu. Jag äger även en fjällstuga som hon inte betalar nåt till men hon tycker det är mysigt att vara där. Hon har även 3 barn sen tidigare som brukar va med dit och det sliter ju på grejerna ( har totalrenoverat och byggt ut) Nämner jag nåt att vill hon vara där så är det ju snällt om hon är med o hjälper till men då säger hon att då åker vi inte dit då Gråter

Hemma har hon 2 av sina barn varannan vecka och jag har mina barn varannan helg så hennes kött o blod sliter och förbrukar även mer på el, vatten m.m 

Skulle va kul o se hennes kontoutdrag vad pengarna går till. Har hon lån ? Vet ej. 

Pricken över i:et var i förrgår när hon sa, ska jag betala mer så  kommer jag må ännu mer psykiskt dåligt och då blir det då inget sex alls.( Har redan ett tråkigt sexliv då det alltid är jag som tar initiativ till nåt) 

Gråter

Kasta ut henne, hon lever på dig. Hon har tre barn och kan alltså inte försörja sig 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-08-27 10:43:58 följande:
    Kasta ut henne, hon lever på dig. Hon har tre barn och kan alltså inte försörja sig 
    Dessutom gillar hon dig inte om hon inte ligger med dig. Du blir 100 % utnyttjad. 
  • Kockobello
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-24 19:57:08 följande:

Gör upp en budget på Excel med kostnader för huset (tex räntan du betalar på lån, försäkring etc), mat, driftkostnader osv, bensin om bil används etc. 

(Amortering och renovering får du stå för själv eftersom du äger huset).

Sen delar ni antingen lika på dessa kostnader eller betalar procentuellt efter lönen som en del gör. Men då ska ni räkna på en fiktiv lön som hon skulle haft om hon jobbat 100%. Hennes fritid på 30% kan hon betala själv.

Sådant kan du bara göra med någon som begriper någonting. Här handlar det om någon halvblåst individ med massor med barn som hon inte klarar att försörja och som utnyttjar honom.
  • Kockobello

Du borde skaffa en normal kvinna istället. Det finns dom som både försörjer sig och ligger med sin man.  

• Kockobello
    Litorina skrev 2022-08-27 11:01:03 följande:

Om ni är sambos och hon flyttat in i ditt hus kan jag förstå om hon inte vill investera i det. Går ni isär har hon ju ingen rätt till huset utan allt hon eventuellt investerat i det går oavkortat till dig. Ni skulle behöva se över vad som kan räknas som löpande utgifter och dela på dem. 

Ni behöver sluta känna efter vad som är rimligt i er ekonomi och börja räkna istället. Du kan inte godtyckligt höja summan hon bidrar med. Du får visa de ökade utgifterna i form av kvitton, fakturor mm. Gör en budget helt enkelt. 

Absolut, men sådant fungerar inte för alla. Dessutom har hon inte viljan. 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-08-27 11:04:26 följande:
    Absolut, men sådant fungerar inte för alla. Dessutom har hon inte viljan. 
    Ska han stå och ha föreläsning och visa kvitton för en hagga som hotar med att vägra ligga med honom om hon måste betala för sitt uppehälle? Hon ska ställas på gatan, det är det enda rättvisa.
  • Kockobello
    Litorina skrev 2022-08-27 11:26:45 följande:

Ställa på gatan? Bara idioter beter sig så mot sin sambo. De får göra som vanligt folk och separera om de inte får det att funka. TS verkar vara en välfungerande människa och kan med säkerhet bete sig bättre än en hustrumisshandlare. 

Och ja, självklart behöver man basera en budget på de verkliga utgifterna, inte på vad det känns som att man betalar. Hur ska hon kunna lära sig om ingen visar henne? 

Hon VILL inte betala. Dessutom fattas det någonting i huvudet, eftersom en normalbegåvad inte ens hade hamnat i hennes sits. Man är inte "hustrumisshandlare" för att man gör sig av med en parasit.
  • Kockobello
    Litorina skrev 2022-08-27 11:26:45 följande:

Ställa på gatan? Bara idioter beter sig så mot sin sambo. De får göra som vanligt folk och separera om de inte får det att funka. TS verkar vara en välfungerande människa och kan med säkerhet bete sig bättre än en hustrumisshandlare. 

Och ja, självklart behöver man basera en budget på de verkliga utgifterna, inte på vad det känns som att man betalar. Hur ska hon kunna lära sig om ingen visar henne? 

Hon har kläckt en massa barn, men någon måste alltså "visa" henne att det kostar att leva?

Lol 
  • Kockobello

Nej, ut med snyltaren bara. Du kan hitta en bra, normal kvinna. Du kommer att få en HELT annan livskvalitét och glädje i livet. Livet är för kort för att ha det dåligt. 

• Kockobello
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-27 12:52:51 följande:
    Du tycker alltså att 2800kr är en rimlig summa att betala för 1 vuxen och 1 barn i månaden för att bo i hus, ha tillgång till el, vatten, värme, försäkring, internet etc och fritidsbostad?  
    Det kanske är så att om man inte äger någonting har man rätt att bo i princip gratis hos någon som äger.

Lol 
  • Kockobello

Ts måste fundera påvad denna figur egentligen tillför honom. Troligtvis ingenting, på något plan. 

• Kockobello

Ok du väljer ju att leva med en sådan. Den stora frågan är varför.

• Kockobello
    sarrowrevoman skrev 2022-08-28 10:14:35 följande:
    Jadu, haft många ursäkter men bl.a varför ska jag betala det med mina arvpengar.  Jag tar det sen när jag börjar jobba. Kan säga att dom 300.000kr är 20.000kr och det enda investeringen är nya tuttar.  Resten har spenderas.  Mina arvpengar har gått till en fjällstuga som ökat i värde från 550.000kr till 1.7 mille 
    Vad fint. Då kan du glädja dig åt tuttar i alla fall. 
  • Kockobello
    sarrowrevoman skrev 2022-08-28 10:26:50 följande:
    Känns som du skriver mest oseriösa svar så lägg din tid nån annanstans 
    Du har ju själv valt en sådan partner, sedan gnölar du? Du har två val, lev på som vanligt eller gör en förändring. Vill du inte ändra någonting, gnöla inte.
  • Kockobello

Många ger praktiska råd, i all välmening. Det är Excelark, visa kvitton, prata. Sådant fungerar för normalbegåvade med en vilja. Här är ju saken den att hon inte VILL betala och kommer sannolikt inte göra det framgent heller. Ts har tyvärr dragit en riktig nitlott i valet av partner. Snart får han inte ligga heller. 

• Kockobello

Du kan hitta en bra kvinna, som försörjer sig, ser bra ut och som ligger. Det är en bättre deal. 

• Kockobello
    sarrowrevoman skrev 2022-08-28 12:28:56 följande:

Lägger mig inte platt jämt utan har inte stake nog att stå på mig fast jag vet att det är fel av henne. 

Anledningen  till att man är såhär grundar sig långt tillbaka då jag är rädd att bli lämnad (ensam). 

Har även varit svartsjuk från och till i förhållandet vilket ytterligare gör det värre med rädslan att säga vad som är rätt o fel för att hon inte ska gå.

Har jobbat otroligt mycket med mig själv och blivit starkare och mindre svartsjuk ( det har hon även märkt) 

Alla har sina brister o fel,  jag har iaf erkänt och jobbat med mina problem men hon och ekonomi äter mig innefrån och ut. Har verkligen gjort allt för familjen ekonomiskt 

Jag tycker att du verkar vara en bra och vettig person, men du är för snäll och detta är du ju medveten om. Vad jag menar är att ofta kan man inte ändra på folk, utan det som händer när man försöker är bara att man själv dräneras på energi. Du får väl fråga dig om det är värt.
Svar på tråden Fördela utgifter hemma ?